    From: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ostrzegam przed baloon.pl
    Date: Fri, 11 May 2012 23:01:42 +0200
    <jofs24$frb$1@inews.gazeta.pl> <joga16$hhe$1@mx1.internetia.pl>
    <joge0t$sba$1@inews.gazeta.pl> <joha4m$j9s$1@mx1.internetia.pl>
    <joidf4$qb$1@inews.gazeta.pl> <joig6v$mij$1@mx1.internetia.pl>
    <joik04$f9s$1@inews.gazeta.pl> <joip5j$q3l$1@mx1.internetia.pl>
    <joivh8$dh1$1@inews.gazeta.pl> <joj2si$tu8$1@mx1.internetia.pl>
    <joj6b6$t86$1@inews.gazeta.pl>

    news:joj6b6$t86$1@inews.gazeta.pl...

    > A oni mi "taki towar pan zamowil i taki jak zamowil dostal. I g* nas
    > obchodzi ze poprzednie opony byly inne" :-)

    Nie rozumiem do czego zmierzasz. Co mnie obchodzi inne zamówienie?
    Jest towar, ma w opisie właściwość/funkcję na której mi zależy, sprzedawca
    ma taki dostarczyć. Przy odbiorze sprawdzam i jak nie ma tego na czym mi
    zależało, to towar zwracam. Przy nowym zamówieniu zaczynam procedurę od
    początku.

    Jeśli w opisie nie było wzmianki, że właściwość/funkcja jest, a mimo to ją
    dostaję, to też nie oczekuję, że następnym razem będzie. Ewentualnie
    kontaktuję się ze sprzedawcą i to potwierdzam.

    > gdzie homologowane ! wyprodukowane moga byc gdzie indziej.

    Dokładnie. Pisałem na szybko i myślałem już o czym innym. :-)

    > Ale co sprawdzasz - czy jest, czy w urzedzie co tam w homologacji napisano
    > ?

    Tylko czy jest. Bez przesady... ;-)

    > To ja chcac zamowic konkretny model powinienem podac nr homologacji ktory
    > zamawiam :-)

    Przesada. Jeśli producent pod danym numerem katalogowym sprzedaje towar, to
    zakładam, że ma takie same lub zbliżone własności (i nie wpływają one na
    użytkowanie).

    > Ale to dalej oznacza ze musimy sie wykazac dobra pamiecia wzrokowa, albo
    > odbierac towar z komputerem w reku i porownywac bieznik :-)

    Jak już autor wątku przyznał, na oponie były jednak informacje umożliwiające
    jednoznaczne zidentyfikowanie opony.
    Pamięć wzrokową można dzisiaj zastąpić wydrukiem, telefonem/smartfonem, itp.
    ;-)

    Weryfikację można przeprowadzić również na spokojnie po odbiorze. Myślę, że
    jak by autor wątku zgłosił problem przed założeniem opon to i sprzedawca
    byłby mniej podejrzliwy/bardziej skory do dyskusji.

    > Ale jak masz obejrzec na zywo, jesli jeszcze nie kupiles ? :-)

    Nie kupuję tej opony to po co mam ją oglądać? ;-)

    Zakładam, że na oponie są informacje umożliwiające jej identyfikację. Nie
    widziałem takiej, na której ich nie było.

    > No dobra, zajrzalem sobie na baloon.pl, teraz maja tylko AC02, co
    > klientowi nie ulatwia, bo nie widzi ze jest jeszcze model AC01 z ktorym
    > mozna pomylic.
    > http://baloon.pl/opony/531778,Yokohama_C.drive_2-AC0
    2_215_60R16_99H

    > nie wiem czy bylo wczesniej, ale teraz w nazwie jest 2
    > Yokohama C.drive 2-AC02 215/60R16 99H
    > Na fotce z duzym trudem mozna dostrzec napis C drive 2, ale to juz trzeba
    > byc podejrzliwym bardzo :-)
    >
    > A potem jeszcze mozna odnalezc takie cos
    > http://baloon.pl/opony/406699,Opony_YOKOHAMA_215_60R
    16_99H_AC02

    > i badz tu madry :-)

    Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem w czym masz problem. ;-)
    Patrzę na te linki i nie wiem czego tu nie rozumiesz. Opisy są jakie są. Jak
    masz wątpliwości, to pytasz sprzedawcę.

    > No jakzesz innego, przeciez producent zamiescil wyrazne ostrzezenie
    > "wykonanie wloskie" i co klient ma pretensje :-)

    No niby tak... Ale jeśli sprzedawca pod tym samym numerem katalogowym
    sprzedaje towar różnej jakości (zależnej od miejsca produkcji), to na to
    niewiele poradzisz. Możesz jedynie się samodokształcać i wtedy pilnować co
    zamawiasz. ;-)

    > Teraz tez juz wiem ze trzeba starannie czytac wszystkie napisy na
    > lozyskach i znam ich znaczenie - ale to nie jest wiedza powszechnie znana
    > :-)

    Że trzeba czytać wszystkie napisy? ;-)