eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOstrzegam przed baloon.plRe: Ostrzegam przed baloon.pl
  • Data: 2012-05-14 08:16:39
    Temat: Re: Ostrzegam przed baloon.pl
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jop7up$65p$...@m...internetia.pl...
    >
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    > news:4fae1579$0$1223$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    >> Poproszę o cytat z przepisów, z których wynika, iż to klient sklepu
    >> internetowego ma się doktoryzować z cech towaru i sposobu jego
    >> odbierania, oraz że sklep nie ponosi całkowitej odpowiedzialności za
    >> dostarczenie towaru innego niż zamawiany.
    >
    > Logika.

    Mylisz się.
    Przepisy prawa nakładają te obowiązki na sprzedawcę.
    A jeśli swoich obowiązków nie wypełnia, to ON ponosi konsekwencje.
    Np. będzie zmuszony wziąć z powrotem od klienta 3 używane opony i wydać mu 3
    nowe, tym razem zgodne z zamówieniem.

    Twoja "logika" nie stoi ponad porządkiem prawnym obowiązującym w
    cywilizowanym kraju, więc dla siebie możesz ją stosować, ale innych nie
    pouczaj w oparciu o nią, bo po prostu nie wiesz o czym piszesz.


    > Zwykła logika. Sprzedawca mógł się pomylić. Dostawca (czy też inni
    > pośrednicy jeżeli występują) mógł się pomylić/uszkodzić/zamienić.

    Oczywiście.
    I każdy z nich jest zobowiązany za swoją pomyłkę zapłacić.


    >To odbiorca jest jedyną kompetentną osobą

    Bzdura.
    Odbiorca, zwłaszcza konsument NIE JEST kompetentną osobą do rozstrzygania
    takich rzeczy, nie ma obowiązku znać się na napisach na oponach, ani ta
    nieznajomość nie rodzi dla niego żadnej odpowiedzialności za błąd w
    dostawie.
    Nadal cała wina za wysłanie złych opon spoczywa na sprzedawcy.

    >> Przecież Ty zrobiłeś dokładnie to samo. W pierwszym poście całkowitą winą
    >>> obarczyłeś sprzedawcę. :-)
    >>
    >> Jego prawo, zwłaszcza że miał rację.
    >
    > No to teraz niech udowodni swoją rację.

    Nie ma takiego obowiązku.
    Jest dokładnie odwrotnie - to sprzedawca przez pół roku ma obowiązek
    udowodnić, że wada nie tkwiła w rzeczy przez niego sprzedanej.
    Jeśli tego nie zrobi, domniemanie jest, że tak właśnie było.

    > Kupujący ma tylko zamówienie i komplet używanych opon (w tym jedną
    > uszkodzoną) innych niż na zamówieniu. Niech teraz udowodni, że to są te
    > opony, które mu sprzedawca przysłał.

    Mówisz, że sąd będzie miał takie dylematy?
    Nie, to tylko Twoja laicka niewiedza w temacie pozwala Ci je formułować.
    Sądowi wystarczy, iż np. biegły określi, że opony posiadane przez kupującego
    są inne niż na zamówieniu.
    I to tylko jeśli sprzedawca będzie ten fakt kwestionował, ale raczej nie
    będzie na tyle głupi, żeby narażać się na dodatkowe koszty biegłego w
    oczywistej sprawie.
    W końcu również nie posiada rejestru numerów seryjnych opon, które wysyła, a
    tylko na takiej podstawie mógłby twierdzić, że to są inne opony, w żadnym
    innym przypadku po prostu nikt mu nie da wiary, w szczególności sąd.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: