  • 1. Data: 2012-05-09 15:36:14
    Temat: Ostrzegam przed baloon.pl
    Od: " Adam" <a...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    chciałbym was ostrzec przed zakupami opon w sklepie baloon.pl . Ok. miesiąc
    temu zamówiłem 4 opony, które przyjechały kurierem. Wszystko było dobrze do
    czasu, aż jedna (po 2 tygodniach użytkowania, ugh...) została potraktowana
    (celowo albo przypadkowo) 2 wkrętami. No nic, myślę, dokupię jedną oponę, a tę
    uszkodzoną wezmę do koła zapasowego. Najlepiej zatem zamówić tę samą pozycję w
    tym samym sklepie, nieprawdaż? Tak uczyniłem (na szczęscie tym razem z
    odbiorem osobistym) i co się okazało? Przyszła inna opona!!! Za pierwszym
    razem baloon.pl wysłał wcześniejszy model opony, a za drugim razem aktualny (z
    numerkiem 2). Reakcja kobiet w baloon.pl? To Pana wina, że Pan nie zauważył (w
    domyśle, że Pan nie wie na co zwrócić uwagę i jak producent każdej opony
    oznacza poszczególne modele) i może nam Pan skoczyć, bo opony już są założone.
    Podsumowując - nie polecam (choć do tej pory co najmniej kilku osobom
    poleciłem) zakupów w baloon.pl. A jeśli już ktoś coś u nich kupi, to dla
    własnego dobra (i zgodnie z sugestią kobiety z obsługi) powinien traktować ich
    jako potencjalnych oszustów i dokładnie spradzać, czy dostał to co zamówił.

    W razie dodatkowych pytań - dysponuję do wglądu kompletem dokumentacji tego
    zdarzenia, więc zainteresowanym mogę potwierdzić przedstawione fakty.

    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2012-05-09 15:55:10
    Temat: Re: Ostrzegam przed baloon.pl
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Wed, 9 May 2012 13:36:14 +0000 (UTC), Adam napisał(a):

> [...]
    > jako potencjalnych oszustów i dokładnie spradzać, czy dostał to co zamówił.

    W czym jest problem ?
    Cytat ze strony.
    "Sklep internetowy baloon.pl zapewnia , że oferowane opony są fabrycznie
    nowe i o ile nie zaznaczamy na stronach DOT (daty produkcji) nie są strasze
    niż 24 miesiące."

    I jeszcze
    § 3. ZWROT I WYMIANA TOWARU

    1) Jeśli dostarczony towar był zgodny ze złożonym przez Państwa
    zamówieniem,a mimo to chcą Państwo z niego zrezygnować, istnieje możliwość
    odesłania towaru w ciągu dziesięciu dni od daty jego doręczenia, pod
    wszakże jedynym warunkiem,że opony lub felgi nie były montowane i nie mają
    śladów użytkowania.

    2) Jeśli dostarczony Państwu towar nie był zgodny z zamówieniem (np. opony
    starsze niż 24 miesiące), prosimy o niezwłoczne poinformowanie nas o tym
    fakcie. Tak szybko, jak to możliwe wymienimy towar na inny, na swój koszt.

    4) Jeżeli przysłany towar nie odpowiada oczekiwaniom zamawiającego można go
    zwrócić w ciągu dziesięciu dni od daty doręczenia,

    Czy któregoś punktu sklep nie spełnił, czy może dla Ciebie sklep powinen
    trzymać stary model opony gdybyś przypadkiem przebił jedną z nich ?
    Masz pecha i raczej nie jest to wina sklepu.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 3. Data: 2012-05-09 16:35:10
    Od: "Marek P." <mpomicho_cykcykcyk_@gazeta_cykcykcyk_.pl>

> [...]
    > trzymać stary model opony gdybyś przypadkiem przebił jedną z nich ?
    > Masz pecha i raczej nie jest to wina sklepu.

    Zaożył opony więc nie spełnił pkt 1 :)

  • 4. Data: 2012-05-09 18:20:33
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-05-09 15:55, huri_khan pisze:

    > Czy któregoś punktu sklep nie spełnił, czy może dla Ciebie sklep powinen
    > trzymać stary model opony gdybyś przypadkiem przebił jedną z nich ?
    > Masz pecha i raczej nie jest to wina sklepu.

    Wydaje mi się, że nie rozumiesz problemu autora wątku. Ja kiedyś miałem
    podobny do niego problem z oponami firmy GoodYear Excellent. W jednym
    roku zakupiłem komplet tych opon. Zrobiłem na nich może ok 5 tys.km i
    jedna z nich, na tylnej osi, uległa uszkodzeniu - przebicie w sposób
    niemożliwy do naprawy ze względu na zniszczenie wzmocnienia bocznego.
    Więc zamówiłem w tym samym sklepie ten sam model opony. Jakież było moje
    zdziwienie gdy się okazało, że nowo zamówiona opona ma bieżnik niby taki
    sam a jednak inny niż w tych starych, inna była długość tzw. klocków.
    Na szczęście w porę to dostrzegłem i odesłałem oponę do sklepu. Choć nie
    czułem się winny, bo skąd mogłem wiedzieć, że producent zmienił wzór
    bieżnika nie zmieniając nazwy opony, ale koszty przesyłki musiałem
    ponieść ja - ok. 50 zł, w obie strony.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 5. Data: 2012-05-09 18:48:47
    Od: amos <g...@g...com>

    On 9 Maj, 18:20, Czeslawek <c...@g...pl> wrote:

    > Wydaje mi się, że nie rozumiesz problemu autora wątku. Ja kiedyś miałem
    > podobny do niego problem z oponami firmy GoodYear Excellent.

    Szczerze, ja takze nie rozumiem ani Twojego problemu ani probblemu
    tworcy watku. Ewidentnie niedopatrzenie kupujacego.

    Nie prowadze wprawdzie zadnej dzialanosci, ale nie wyobrazam sobie,
    aby z kazdym kupujacym potwierdzac, czy aby na pewno chce to, co
    zamowil.

    --
    zdrowka
    amos

  • 6. Data: 2012-05-09 19:06:37
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-09 18:20, Czeslawek pisze:

    > Wydaje mi się, że nie rozumiesz problemu autora wątku.

    A mnie się zdaje, że w kontekście publicznie postawionych
    bezpodstawnych zarzutów:
    <cite>
    A jeśli już ktoś coś u nich kupi, to dla
    własnego dobra (i zgodnie z sugestią kobiety z obsługi) powinien
    traktować ich
    jako potencjalnych oszustów i dokładnie spradzać, czy dostał to co zamówił.
    </cite>
    to on może mieć problem i to raczej nie taki jaki miałeś na myśli.

  • 7. Data: 2012-05-09 23:39:25
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > zdziwienie gdy się okazało, że nowo zamówiona opona ma bieżnik niby taki
    > sam a jednak inny niż w tych starych, inna była długość tzw. klocków.

    Prawie, ale nie do końca. Gdyby to producent w tym samym typie opony
    wprowadził zmiany, to trudno byłoby winić sklep. W moim przypadku zamawiałem
    dwa razy opony oznaczone AC02, tyle tylko że za pierwszym razem dostarczyli
    opony o oznaczeniu AC01. Dopiero mając w rękach AC02 zobaczyłem, że róznią się
    napisami na oponie. Gdy odbierałem pierwszą przesyłkę nie wiedziałem jak
    Yokohama opisuje swoje opony i przyjąłem, że firma wie co oferuje i wysyła
    (producent się zgadzał, rozmiar się zgadzał - tylko model nie do końca).

  • 8. Data: 2012-05-09 23:46:29
    Od: " Adam" <a...@N...gazeta.pl>

    > A mnie się zdaje, że w kontekście publicznie postawionych
    > bezpodstawnych zarzutów:

    Jakich zarzutów (a w szczególności - jakich >bezpodstawnych< zarzutów)?

    Bo to:
> [...]
    > traktować ich
    > jako potencjalnych oszustów i dokładnie spradzać, czy dostał to co zamówił.
    nie jest zarzut, tylko stwierdzenie faktów. Firma nie wie co oferuje, co
    sprzedaje i wysyła (bo nie byli w stanie ustalić co tak na prowdę wysłali
    pierwszą przesyłkę), a pracownicy wprost twierdzą, że to klient ma się znać na
    oznaczeniach opon wszystkich producentów, dokładnie (w moim przypadku z
    dokładnością do jednej cyferki) wiedzieć jak ma wyglądać zamówiona opona i
    kontrolować to co baloon raczył wysłać. Czy konieczność dokładnej kontroli nie
    jest jednoznaczne z przyjęciem, że istnieje duże ryzyko bycia oszukanym, czyli
    ryzyko trafienia na >potencjalnych< oszustów?

    > to on może mieć problem i to raczej nie taki jaki miałeś na myśli.
    Doprawdy?

  • 9. Data: 2012-05-09 23:53:22
    Od: " Adam" <a...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > nowe i o ile nie zaznaczamy na stronach DOT (daty produkcji) nie są strasze

    Nie ma nic do rzeczy, DOT nie stanowi problemu.

> [...]
    > odesłania towaru w ciągu dziesięciu dni od daty jego doręczenia, pod
    > wszakże jedynym warunkiem,że opony lub felgi nie były montowane i nie mają

    Nie dotyczy - towar dostarczony za pierwszym razem NIE był zgodny z
    zamówieniem (ale zauważyłem to dopiero po porównaniu z towarem zgodnym, tym z
    zamówienia numer dwa). Konkrety: dwa razy (w przeciągu miesiąca) zamawiałem
    opony Yokohama C Drive AC 02. Za pierwszym razem dostarczyli mi Yokohama C
    Drive AC 01, a za drugim Yokohama C Drive AC 02. Róznica w oznaczeniu to jedna
    cyfra 2 na oponie - zauwazyłem ją dopiero odbierając drugie zamówienie.

> [...]
    > fakcie. Tak szybko, jak to możliwe wymienimy towar na inny, na swój koszt.

    Tak zrobiłem. Poinformowałem ok. 60 sekund po tym jak zorientowałem się, że
    dostarczony za pierwszym razem towar nie był zgodny z zamówieniem i zostałem
    spławiony.

    > Czy któregoś punktu sklep nie spełnił, czy może dla Ciebie sklep powinen
    > trzymać stary model opony gdybyś przypadkiem przebił jedną z nich ?
    > Masz pecha i raczej nie jest to wina sklepu.

    A teraz przeczytaj moje komentarze do Twojego postu, mój pierwszy post i może
    zrozumiesz, że moim podstawowym pechem było skorzystanie z oferty baloon.pl

  • 10. Data: 2012-05-10 00:30:44
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Wed, 9 May 2012 21:53:22 +0000 (UTC), Adam napisał(a):

> [...]
    > cyfra 2 na oponie - zauwazyłem ją dopiero odbierając drugie zamówienie.

    Czyli zamiast sprawdzić dokłanie towar, olałeś sprawę i założyłeś opony.
    Teraz masz pretensje do sklepu że wysłali zły towar.

    > A teraz przeczytaj moje komentarze do Twojego postu, mój pierwszy post i może
    > zrozumiesz, że moim podstawowym pechem było skorzystanie z oferty baloon.pl

    Miałeś pecha i nie dlatego że skorzystałeś z ich oferty ale że nie
    sprawdziłeś przesyłki.