eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOsobowy diesel w PRL › Re: Osobowy diesel w PRL
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
    rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <598b6e6e$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <59919088$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
    <omuc7c$ic3$1@node1.news.atman.pl> <omusvq$3e3$1@node1.news.atman.pl>
    <omv3ep$mo$1@node2.news.atman.pl> <omv5ha$bno$1@node1.news.atman.pl>
    <1awd2u5akttry$.1fhgfx29503ie.dlg@40tude.net>
    <on1dl7$iaj$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <on21bp$nn2$1@node2.news.atman.pl>
    <5994a740$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    <on2fu5$5gj$1@node2.news.atman.pl>
    <5995414e$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
    <599542e1$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
    <on3hd2$3l9$1@node2.news.atman.pl>
    <59955d8c$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <on419l$hh6$2@node2.news.atman.pl>
    <59960866$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    <on51oj$hu1$1@node2.news.atman.pl>
    <5996a1fd$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <5996a744$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
    <5996b0dc$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <5996b8d3$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <5996c1cd$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5996c1cd$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Osobowy diesel w PRL
    Date: Fri, 18 Aug 2017 14:32:14 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 52
    Message-ID: <5996de4f$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1503059535 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 642 82.143.187.50:49963
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2613140
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5996c1cd$0$5146$6...@n...neostrada
    .pl...
    >>> Obejrzyj sobie np. tu:
    >>> http://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/zdjecia-fabryki
    -volkswagena-bialezycach/
    > Robia tam karoserie, czy przywoza ? Bo fotki jakos od lakierni
    > startuja.

    >Tego się dowiem już wkrótce - dostałem zaproszenie do zwiedzania
    >odlewni i spawalni na początku września - opowiem po powrocie :-)
    >Ale chyba tak, skoro jest odlewnia i spawalnia. Jednak łatwiej
    >postawić

    Odlewnia to do czegos innego .... ciekawe czego.

    >kilka pras i tłoczyć na miejscu niż przywozić to w wytłoczonych
    >elementach/arkuszach.

    To niekoniecznie, bo takie blachy sie wzglednie latwo przewozi.

    Ale spawalnia/zgrzewalnia powinna byc na miejscu.

    >Swego czasu za komuny zwiedzałem FSO (Polonez) - blachy były bodaj z
    >Austrii i Francji. Już przyjeżdżały zabezpieczone antykorozyjnie, ale
    >warstwa ta była masakrycznie kaleczona w tłoczni na stemplach. Stąd
    >Polonezy już po 3 latach rdzewiały.

    To sie spytaj jak w Crafterach ... pewnie juz wcale nie cynkowane :-)

    >A tak na marginesie - szyny na budowę CMK sprowadzano też zza
    >granicy, bo Huta Katowice (ta w Dąbrowie Górniczej zresztą) owszem,
    >mogła takie wyprodukować, ale nie była w stanie dostarczyć partii na
    >całość zapotrzebowania o jednakowych parametrach. Przypominam, że CMK
    >była budowana z założeniem prowadzenia ruchu z prędkością 250
    >km/godz., więc kwestie bezpieczeństwa były bardzo ważne.

    No to musialo wladzy zalezec.

    >Słupy trakcyjne sprowadzono ze Szwecji - zastosowano w nich ciekawą
    >technologię - sztucznego pokrywania korozją, dzięki czemu głębiej nie
    >wnikała. O ile dobrze się orientuję te słupy nigdy nie były malowane,
    >a mają już prawie 50 lat...

    To jakas specjalna stal albo powloka, bo zwykla rdza nie izoluje tak
    dobrze.

    Ale podobnie jest tu
    https://en.wikipedia.org/wiki/Iron_pillar_of_Delhi

    blisko 2000 lat i stoi.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: