-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!pee
r01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
rada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostr
ada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Osobowy diesel w PRL
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <598b6e6e$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
<oms20u$6fd$1@node2.news.atman.pl>
<59919088$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
<omuc7c$ic3$1@node1.news.atman.pl> <omusvq$3e3$1@node1.news.atman.pl>
<omv3ep$mo$1@node2.news.atman.pl> <omv5ha$bno$1@node1.news.atman.pl>
<1awd2u5akttry$.1fhgfx29503ie.dlg@40tude.net>
<on1dl7$iaj$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<on21bp$nn2$1@node2.news.atman.pl>
<5994a740$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
<on2fu5$5gj$1@node2.news.atman.pl>
<5995414e$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
<599542e1$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
<on3hd2$3l9$1@node2.news.atman.pl>
<59955d8c$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
<on419l$hh6$2@node2.news.atman.pl>
<59960866$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
<on51oj$hu1$1@node2.news.atman.pl>
<5996a1fd$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
<5996a744$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
<5996b0dc$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
<5996b8d3$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Fri, 18 Aug 2017 12:30:37 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.2.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5996b8d3$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 38
Message-ID: <5996c1cd$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.28.205.211
X-Trace: 1503052237 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5146 83.28.205.211:60718
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 4138908483
X-Received-Bytes: 3857
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2613130
[ ukryj nagłówki ]> I sa rzeczy ktorych nie widac - np produkcja form do wtryskarek.
>
>> kilkaset mln zł. Czasami kwoty inwestycji to miliardy (jak w przypadku
>> Mercedesa czy Volkswagena).
>> Obejrzyj sobie np. tu:
>> http://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/zdjecia-fabryki
-volkswagena-bialezycach/
>>
>
> Akurat tam, to widac typowa montownie, i to z robotami.
> Gdziekolwiek moze stac ... wiec stoi tam, gdzie najwieksze ulgi
> podatkowe :-)
>
> Robia tam karoserie, czy przywoza ? Bo fotki jakos od lakierni startuja.
>
> J.
>
Tego się dowiem już wkrótce - dostałem zaproszenie do zwiedzania odlewni
i spawalni na początku września - opowiem po powrocie :-)
Ale chyba tak, skoro jest odlewnia i spawalnia. Jednak łatwiej postawić
kilka pras i tłoczyć na miejscu niż przywozić to w wytłoczonych
elementach/arkuszach. Na pewno szyb na miejscu nie robią :-)
A tu powinno paść pytanie - skąd te arkusze blachy... :-)
Swego czasu za komuny zwiedzałem FSO (Polonez) - blachy były bodaj z
Austrii i Francji. Już przyjeżdżały zabezpieczone antykorozyjnie, ale
warstwa ta była masakrycznie kaleczona w tłoczni na stemplach. Stąd
Polonezy już po 3 latach rdzewiały.
A tak na marginesie - szyny na budowę CMK sprowadzano też zza granicy,
bo Huta Katowice (ta w Dąbrowie Górniczej zresztą) owszem, mogła takie
wyprodukować, ale nie była w stanie dostarczyć partii na całość
zapotrzebowania o jednakowych parametrach. Przypominam, że CMK była
budowana z założeniem prowadzenia ruchu z prędkością 250 km/godz., więc
kwestie bezpieczeństwa były bardzo ważne.
Słupy trakcyjne sprowadzono ze Szwecji - zastosowano w nich ciekawą
technologię - sztucznego pokrywania korozją, dzięki czemu głębiej nie
wnikała. O ile dobrze się orientuję te słupy nigdy nie były malowane, a
mają już prawie 50 lat...
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.08.17 12:50 J.F.
- 18.08.17 13:01 T.
- 18.08.17 14:11 RadoslawF
- 18.08.17 14:14 RadoslawF
- 18.08.17 14:32 J.F.
- 18.08.17 14:53 T.
- 18.08.17 14:54 T.
- 18.08.17 16:17 J.F.
- 18.08.17 16:26 T.
- 19.08.17 16:08 Maciek
- 19.08.17 16:10 Maciek
- 19.08.17 18:21 Wiesiaczek
- 19.08.17 21:01 RadoslawF
- 20.08.17 12:17 Maciek
- 20.08.17 21:30 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-18 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2024-12-18 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-18 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-12-18 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-18 Alternatywny nośnik do monitoringu zamiast HDD?
- 2024-12-17 Rodzaj przekładni planetarnej z
- 2024-12-17 Z instrukcji do kitu
- 2024-12-17 Re: W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM