eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOsobowy diesel w PRLRe: Osobowy diesel w PRL
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!pee
    r01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
    rada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostr
    ada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Osobowy diesel w PRL
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <598b6e6e$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <oms20u$6fd$1@node2.news.atman.pl>
    <59919088$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
    <omuc7c$ic3$1@node1.news.atman.pl> <omusvq$3e3$1@node1.news.atman.pl>
    <omv3ep$mo$1@node2.news.atman.pl> <omv5ha$bno$1@node1.news.atman.pl>
    <1awd2u5akttry$.1fhgfx29503ie.dlg@40tude.net>
    <on1dl7$iaj$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <on21bp$nn2$1@node2.news.atman.pl>
    <5994a740$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    <on2fu5$5gj$1@node2.news.atman.pl>
    <5995414e$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
    <599542e1$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
    <on3hd2$3l9$1@node2.news.atman.pl>
    <59955d8c$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <on419l$hh6$2@node2.news.atman.pl>
    <59960866$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    <on51oj$hu1$1@node2.news.atman.pl>
    <5996a1fd$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <5996a744$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
    <5996b0dc$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <5996b8d3$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Fri, 18 Aug 2017 12:30:37 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.2.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5996b8d3$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 38
    Message-ID: <5996c1cd$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.28.205.211
    X-Trace: 1503052237 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5146 83.28.205.211:60718
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 4138908483
    X-Received-Bytes: 3857
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2613130
    [ ukryj nagłówki ]

    > I sa rzeczy ktorych nie widac - np produkcja form do wtryskarek.
    >
    >> kilkaset mln zł. Czasami kwoty inwestycji to miliardy (jak w przypadku
    >> Mercedesa czy Volkswagena).
    >> Obejrzyj sobie np. tu:
    >> http://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/zdjecia-fabryki
    -volkswagena-bialezycach/
    >>
    >
    > Akurat tam, to widac typowa montownie, i to z robotami.
    > Gdziekolwiek moze stac ... wiec stoi tam, gdzie najwieksze ulgi
    > podatkowe :-)
    >
    > Robia tam karoserie, czy przywoza ? Bo fotki jakos od lakierni startuja.
    >
    > J.
    >

    Tego się dowiem już wkrótce - dostałem zaproszenie do zwiedzania odlewni
    i spawalni na początku września - opowiem po powrocie :-)
    Ale chyba tak, skoro jest odlewnia i spawalnia. Jednak łatwiej postawić
    kilka pras i tłoczyć na miejscu niż przywozić to w wytłoczonych
    elementach/arkuszach. Na pewno szyb na miejscu nie robią :-)
    A tu powinno paść pytanie - skąd te arkusze blachy... :-)
    Swego czasu za komuny zwiedzałem FSO (Polonez) - blachy były bodaj z
    Austrii i Francji. Już przyjeżdżały zabezpieczone antykorozyjnie, ale
    warstwa ta była masakrycznie kaleczona w tłoczni na stemplach. Stąd
    Polonezy już po 3 latach rdzewiały.
    A tak na marginesie - szyny na budowę CMK sprowadzano też zza granicy,
    bo Huta Katowice (ta w Dąbrowie Górniczej zresztą) owszem, mogła takie
    wyprodukować, ale nie była w stanie dostarczyć partii na całość
    zapotrzebowania o jednakowych parametrach. Przypominam, że CMK była
    budowana z założeniem prowadzenia ruchu z prędkością 250 km/godz., więc
    kwestie bezpieczeństwa były bardzo ważne.
    Słupy trakcyjne sprowadzono ze Szwecji - zastosowano w nich ciekawą
    technologię - sztucznego pokrywania korozją, dzięki czemu głębiej nie
    wnikała. O ile dobrze się orientuję te słupy nigdy nie były malowane, a
    mają już prawie 50 lat...
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: