eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOsobowy diesel w PRLRe: Osobowy diesel w PRL
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <598b6e6e$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <5991668a$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <oms20u$6fd$1@node2.news.atman.pl>
    <59919088$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
    <omuc7c$ic3$1@node1.news.atman.pl> <omusvq$3e3$1@node1.news.atman.pl>
    <omv3ep$mo$1@node2.news.atman.pl> <omv5ha$bno$1@node1.news.atman.pl>
    <1awd2u5akttry$.1fhgfx29503ie.dlg@40tude.net>
    <on1dl7$iaj$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <on21bp$nn2$1@node2.news.atman.pl>
    <5994a740$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    <on2fu5$5gj$1@node2.news.atman.pl>
    <5995414e$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
    <599542e1$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
    <on3hd2$3l9$1@node2.news.atman.pl>
    <59955d8c$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <on419l$hh6$2@node2.news.atman.pl>
    <59960866$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    <on51oj$hu1$1@node2.news.atman.pl>
    <5996a1fd$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <5996a744$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
    <5996b0dc$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5996b0dc$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Osobowy diesel w PRL
    Date: Fri, 18 Aug 2017 11:52:16 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 72
    Message-ID: <5996b8d3$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1503049939 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 646 82.143.187.50:49257
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2613128
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5996b0dc$0$640$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2017-08-18 o 10:37, J.F. pisze:
    >>> Podobno ok. 90% VW Craftera oraz Caddy robione jest w Polsce.
    >>> Włącznie z silnikiem.
    >
    >> Troche watpie, bo gdzie te fabryki. Choc sporo tych fabryk jest.
    >> A i policzyc trudno, bo silnik - z polskiej fabryki.
    >> Czy z polskiej montowni ? Robia tam cos do tego silnika, czy tylko
    >> skladaja z czesci ?
    >> A jak 2/3 czesci robimy ... to jak to ujac w % koncowym ?
    >
    >> Komputer, wtryskiwacze, pompa wtryskowa, pompa paliwa - polskiej
    >> produkcji ?
    >
    >VW ma w Polsce 4 zakłady - w Antoninku, Białężycach, Swarzędzu oraz
    >Wildzie. Są też odlewnie, w których wykonuje się bloki silników.
    >Wbrew pozorom wykonanie silnika jest dość proste, zwłaszcza jak ma
    >się obrabiarki CNC.

    Proste, ale to jednak kilkaset czesci. A gdzies tam jest fabryka,
    ktora taka czesc robi masowo, i nie zawsze jest sens stawiac druga
    maszyne gdzie indziej.

    Bo z drugiej strony mamy montownie np telewizorow, gdzie nasza praca
    sprowadza sie do wkreceniu paru srubek, i niby produkujemy najwiecej
    TV w Europie, a tak naprawde nic z tego nie wynika.


    >Trudno policzyć dokładnie, ile % jest robione w Polsce, bo jak?

    Otoz to.

    >Wtryskiwacze robią tylko 2 firmy na świecie - Delphi i Bosh. I nie
    >wiem, gdzie się je robi. Zarówno Bosch jaki i Delphi są mocno
    >osadzone w Polsce (Bosch ma fabrykę, Delphi - Centrum Techniczne).
    >Są w Polsce takie firmy, które w zasadzie nawet swoich stron
    >internetowych nie mają, a jeśli mają - są po angielsku i z punktu
    >widzenia przeciętnego oglądacza - są na żenującym poziomie. Bo te
    >firmy pracują po cichu na rzecz innych wielkich firm motoryzacyjnych,
    >z którymi mają wieloletnie kontrakty i nie muszą szukać nowych
    >klientów. I wysyła się stąd produkty na cały świat. Naprawdę nie mamy
    >się czego wstydzić.

    Ale tez - czy jest sie czym chwalic, jesli my tam pelnimy role taniej
    sily roboczej ? :-)

    >Kongsberg Automotice - bodaj 3 fabryki w Polsce (Pruszków, Koluszki,
    >Brześć Kujawski...). Specjalizują się w fotelach samochodowych - też
    >obdiorcami są wielkie koncerny.

    To sie lepiej Groclinem pochwalic :-)

    >[...]I można tak mnożyć... Co ciekawe to nie są małe inwestycje -
    >zwykle po

    I sa rzeczy ktorych nie widac - np produkcja form do wtryskarek.

    >kilkaset mln zł. Czasami kwoty inwestycji to miliardy (jak w
    >przypadku Mercedesa czy Volkswagena).
    >Obejrzyj sobie np. tu:
    >http://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/zdjecia-fabryk
    i-volkswagena-bialezycach/

    Akurat tam, to widac typowa montownie, i to z robotami.
    Gdziekolwiek moze stac ... wiec stoi tam, gdzie najwieksze ulgi
    podatkowe :-)

    Robia tam karoserie, czy przywoza ? Bo fotki jakos od lakierni
    startuja.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: