  • Data: 2020-12-18 13:21:37
    Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ii" napisał w wiadomości grup
    W dniu 17.12.2020 o 10:41, J.F. pisze:

    >A nie ma?

    Nie znam. Ale jesli sa ... widac klientom nie przeszkadza, i nie ma
    powodu wiekszego dawac :-)

    >Ty taki masz, są mniejsze.

    mniejsze samochody, mniej pala ... wolniej jada :-)
    Nawet maluch starczal na ~450km ...

    >Ale 10-litrowych to faktycznie nie spotyka się. Z czego można wysnuć
    >wniosek, że niepraktyczne są.

    Dokladnie.

    >A tutejsze ludziki mówią, że w sam raz. Ale jakoś też takich nie
    >mają.

    No bo wiesz ... jednym moze i pasuje (tylko po miescie), innym za
    malo, wiec producenci wydluzaja.
    I tak to jakos dojdzie do kompromisu.

    Zasieg Tesli w miare przyzwoity, cena troche mniej.

    >Po co snuć spiskowe teorie. Czy tylko takie samochody mogą mieć małe
    >zbiorniki paliwa?

    Inaczej - mialo to jezdzic na gazie glownie.
    Ale benzyna tez czasem potrzebna.
    I jakos klienci sie nie bali tego znikomego zasiegu na benzynie.

    A moze sie jednak bali, bo jak widac - to nie jest powszechne
    rozwiazanie :-)

    Jakbym sobie kupil taki samochod, a potem pojechal w niegazowa okolice
    ... tankowanie benzyny co 100 km ... troche slabo, ale i tak szybciej
    niz ladowanie co 100 km :-)

    >Pierwszy z brzegu 200km http://niusy.pl/@barton-motors.pl/acu
    >Próbujemy kolejny?

    Pierwszy wystarczy.
    Widac 200km wystarczy, wiecej nie trzeba :-)
    Choc oczywiscie, to tankowac trzeba czesciej, nie bedziemy pchac pod
    stacje.

    a-sie-skrytego-wprowadzenia-zakazu-aut-z-silnikami-s
    palinowymi-8643/

    [...]

    >O stołki :-)

    No tak, niewatpliwie. A jak nie o stolki, to o emeryturze tez warto
    pomyslec - kto zaplaci, jak panstwo zbanktrutuje :-)

    >W ogóle nie znam tematu. Ktoś pociągnie?

    Haslo sie pojawialo, i nie tylko haslo.
    Ale ... takie paliwa wypadaloby produkowac z CO2 z powietrza.
    Wiec najpierw naklad na wychwycenie.
    No chyba, zeby tak z elektrowni weglowej wylapywac.

    Potem trzeba duzo energii, zeby to rozbic, a na koniec spalic w
    silniku o sprawnosci 20-30% ?
    Jakos glupio.
    Wodor chyba lepszy.

    Aczkolwiek ... jak energii bedzie dostepnej duzo .. czemu nie ... ale
    moze jednak prosciej wymienne baterie - szczegolnie, ze niemiecki
    przemysl samochodowy moze sie dokadac na jeden wspolny typ ...

    J.