  • Data: 2020-12-19 17:28:43
    Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 19 Dec 2020 09:16:11 +0100, cef

    > Akurat ten za tysiąc euro to jest benzyna.

    Ale jednak jest spalinowy, hałaśliwy i trujący ludzi niską emisją.

    > Jest funkcjonalny, zaspokaja wszystkie potrzeby i cena ciekawsza.
    > Trwałość to akurat nie jest argument, który powienieneś podnosić.

    Nie bierzesz tego pod uwagę przy zakupie? Bo EV jest ZNACZNIE mniej
    obsługowy, siłą rzeczy znacznie bardziej trwały, chciałoby się rzec,
    idiotoodporny. Silnika nie zatrzesz, sprzęgła nie spalisz, żeby zepsuć
    baterie też trzeba się BARDZO mocno postarać. Serwisów w zasadzie, poza
    wymianą klocków i ew. wymianą płynu chłodniczego i hamulcowego raz na parę
    lat, nie wymaga.

    > Po prostu Ty akceptujesz komfort z ciszy użytkowania a oni komfort z
    > wygody użytkowania - nawet za większe (w tym momencie) pieniądze.

    Po raz kolejny powtarzam, większość by go doceniła gdyby pojeździli z
    miesiąc elektrykiem, a potem musieli znowu wsiąść do pierdziawki
    spalinowej. Ale mają jak ty, klepią bez elementarnej wiedzy.

    > Ale to czeka ten margines a nie statystyczny kierowca.

    Ale jednak czeka, czyli twoja teza, że nie jest to gwałtowne, jest
    nieprawdziwa.

    > "Komfort nieosiągalny dla" to obusieczny miecz.
    > Ludzie wolą zapłacić więcej za użytkowanie, ale żeby było ono bezproblemowe
    > a nie na siłę szukać filozofii, ze jak sobie zrobię dodatkowe trzy
    > przerwy w podróży, to jest cool. Tak jak bym nie mógł zjeść czy zrobić
    > zakupów przed podróżą.

    Praktyka pokazuje jednak, że jak ktoś pojeździ EV to już nie zechce
    spaliniaka -- wszystkie te wyrzeczenia które tak tutaj wyolbrzymiasz ty,
    jak i inni, schodzą na drugi, a może nawet na trzeci plan. Ale jak pisałem,
    nie pojmiesz tego póki nie pojeździsz takim samochodem, gdy nie zobaczysz
    różnicy w komforcie w codziennym użytkowaniu, gdy się przekonasz że rzekomy
    brak zasięgu to nie jest problem i gdy nie spróbujesz wrócić do spaliniaka.

    > Nie rozumiem tego przekazu?
    > Że nie ma jeszcze trupów EV na rynku?
    > Przecież piszę wyraźnie, że elektryk miałby być u mnie dodatkowym autem,
    > więc nie dokładaj mi argumentów, które nie pasują tutaj.

    Przecież to był twój koronny argument, że kupiłeś trupa spalinowego za
    bezcen, i że za taką kwotę to można tylko elektryczny wóżek kupić. To twoje
    słowa, nie moje.

    > Jeszcze nic nie wiadomo, bo nie ma na rynku tyle używek,
    > żeby cokolwiek było wiadome i do porównania.
    > Jak będzie dużo, to będzie się porównywać koszty eksploatacji
    > i koszt wymiany baterii, bo nienapędowe elementy będą się psuły tak samo.

    O czym Ty rozmwiasz, przecież pierwsze Tesle wychodziły od 2014 roku, takie
    I-MiEVy od 2012. Są Tesle co mają ponad 500 tys. km przejechane (po taxi),
    hgw jak traktowane (pewnie niezbyt fajnie) i jeżdżą, ba, spadek pojemności
    baterii mają nie więcej niż 15%. Jak to zestawić ze średnimi moimi
    przelotami (22000km) to musiałbym takie auto katować przez 22 lata.

    > A ja nie jeździłem takimi i mi nie żal.

    No i to w zasadzie kończy dyskusję. Nie używałeś, a się wypowiadasz.

    > Jak będzie tanio, to się przesiądę.
    > Planowałem na przyszły rok trasę z PL do Grecji, powrót przez Włochy, Niemcy
    > (ale z powodów pandemii to chyba pomysł na kolejne lata)
    > Od biedy zapakowałbym się do czegoś mniejszego czyli EV, ale wtedy to
    > nie będzie tramping tylko niewolnictwo :-)

    Ależ jeździj sobie tym swoim rozklekotanym śmierdzielem.

    --
    Pozdor
    Myjk