-
1. Data: 2020-12-13 23:59:42
Temat: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: RadoslawF <r...@g...com>
Przydeptując ją.
https://www.tabletowo.pl/orlen-stacje-ladowania-samo
chodow-oplaty-cennik/
Pozdrawiam
-
2. Data: 2020-12-14 00:33:54
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: K <e...@s...com>
On 13/12/2020 22:59, RadoslawF wrote:
> Przydeptując ją.
>
> https://www.tabletowo.pl/orlen-stacje-ladowania-samo
chodow-oplaty-cennik/
>
>
> Pozdrawiam
Zlodzieje! Ale na pewno jest jakas sekretna mapa darmowych 20km za
miastem, a jak nie to przedluzacz do kosiarki zawsze pomoze.
-
3. Data: 2020-12-14 09:54:42
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 13 Dec 2020 23:33:54 +0000, K
> Zlodzieje! Ale na pewno jest jakas sekretna mapa darmowych 20km za
> miastem, a jak nie to przedluzacz do kosiarki zawsze pomoze.
Nadal widzę nie dotarło, i się strzępisz jałowo robiąc sensację tam gdzie
jej nie ma, że EV się, w przytłaczającej ilości, ładuje w domu, w nocy.
Mnie przejechanie 100km kosztuje aktualnie 9 zł brutto na prądzie i jest
4-5x taniej niż na benzynie, a niebawem, gdy się PV zamortyzuje, będzie
kosztować mniej niż 5 zł/100km. Znamienne jest natomiast, że najbardziej
nad opłatami za prąd płaczą ci, którzy koło EV nawet nie stali.
--
Pozdor
Myjk
-
4. Data: 2020-12-14 10:23:45
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: K <n...@e...com>
On 14/12/2020 08:54, Myjk wrote:
> Sun, 13 Dec 2020 23:33:54 +0000, K
>
>> Zlodzieje! Ale na pewno jest jakas sekretna mapa darmowych 20km za
>> miastem, a jak nie to przedluzacz do kosiarki zawsze pomoze.
>
> Nadal widzę nie dotarło, i się strzępisz jałowo robiąc sensację tam gdzie
> jej nie ma, że EV się, w przytłaczającej ilości, ładuje w domu, w nocy.
> Mnie przejechanie 100km kosztuje aktualnie 9 zł brutto na prądzie i jest
> 4-5x taniej niż na benzynie, a niebawem, gdy się PV zamortyzuje, będzie
> kosztować mniej niż 5 zł/100km. Znamienne jest natomiast, że najbardziej
> nad opłatami za prąd płaczą ci, którzy koło EV nawet nie stali.
>
Ale mnie oplaty te oplaty za prad interesuja jak zeszloroczny snieg,
ktorego nie bylo. Ladowac w domu to sobie mozesz owszem jak w nim
jestes, jak jedziesz gdzies dalej to w przypadku elektryka juz jestes
zmuszony tankowac "na miescie", a w przypadku phev-a jedziesz na
spalinowym trujac w rezultacie tak jak moj diesel albo bardziej.
-
5. Data: 2020-12-14 10:45:42
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello K,
Monday, December 14, 2020, 10:23:45 AM, you wrote:
[...]
>> Nadal widzę nie dotarło, i się strzępisz jałowo robiąc sensację tam gdzie
>> jej nie ma, że EV się, w przytłaczającej ilości, ładuje w domu, w nocy.
>> Mnie przejechanie 100km kosztuje aktualnie 9 zł brutto na prądzie i jest
>> 4-5x taniej niż na benzynie, a niebawem, gdy się PV zamortyzuje, będzie
>> kosztować mniej niż 5 zł/100km. Znamienne jest natomiast, że najbardziej
>> nad opłatami za prąd płaczą ci, którzy koło EV nawet nie stali.
> Ale mnie oplaty te oplaty za prad interesuja jak zeszloroczny snieg,
> ktorego nie bylo. Ladowac w domu to sobie mozesz owszem jak w nim
> jestes, jak jedziesz gdzies dalej to w przypadku elektryka juz jestes
> zmuszony tankowac "na miescie", a w przypadku phev-a jedziesz na
> spalinowym trujac w rezultacie tak jak moj diesel albo bardziej.
Dotrze do Ciebie, że większość użytkowników samochodów osobowych
,,gdzieś dalej" jeździ raz lub dwa razy w roku? Poza tym w zupełności
im wystarczy ładowanie z domowego gniazdka.
Ja naprawdę czekam na TANIE elektryczne samochody miejskie. Na wakacje
mogę jechać autem z wypożyczalni. A do codziennego użytku starczy mi
dwumiejscowe, miejskie toczydło z bagażnikiem na zakupy. I wcale duzy
akumulator nie jest do tego potrzebny.
Po raz kolejny to piszę: problemem nie jest mały zasięg samochodu
osobowego. Problemem jest mały zasięg ciężarówki i jej czas ładowania.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
6. Data: 2020-12-14 11:03:52
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-12-2020 o 10:45, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello K,
>
> Monday, December 14, 2020, 10:23:45 AM, you wrote:
>
> [...]
>
>>> Nadal widzę nie dotarło, i się strzępisz jałowo robiąc sensację tam gdzie
>>> jej nie ma, że EV się, w przytłaczającej ilości, ładuje w domu, w nocy.
>>> Mnie przejechanie 100km kosztuje aktualnie 9 zł brutto na prądzie i jest
>>> 4-5x taniej niż na benzynie, a niebawem, gdy się PV zamortyzuje, będzie
>>> kosztować mniej niż 5 zł/100km. Znamienne jest natomiast, że najbardziej
>>> nad opłatami za prąd płaczą ci, którzy koło EV nawet nie stali.
>> Ale mnie oplaty te oplaty za prad interesuja jak zeszloroczny snieg,
>> ktorego nie bylo. Ladowac w domu to sobie mozesz owszem jak w nim
>> jestes, jak jedziesz gdzies dalej to w przypadku elektryka juz jestes
>> zmuszony tankowac "na miescie", a w przypadku phev-a jedziesz na
>> spalinowym trujac w rezultacie tak jak moj diesel albo bardziej.
>
> Dotrze do Ciebie, że większość użytkowników samochodów osobowych
> ,,gdzieś dalej" jeździ raz lub dwa razy w roku? Poza tym w zupełności
> im wystarczy ładowanie z domowego gniazdka.
>
> Ja naprawdę czekam na TANIE elektryczne samochody miejskie. Na wakacje
> mogę jechać autem z wypożyczalni.
Po co przepłacać?
Samolot tańszy, szybszy i często wygodniejszy, a wypożyczyć auto można
na miejscu.
-
7. Data: 2020-12-14 11:40:44
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 14 Dec 2020 09:23:45 +0000, K
> Ale mnie oplaty te oplaty za prad interesuja jak zeszloroczny snieg,
Właśnie widzę, dlatego pewnie się rozpruwasz w każdym wątku o tej tematyce.
> ktorego nie bylo. Ladowac w domu to sobie mozesz owszem jak w nim
> jestes,
No więc przyjmij w końcu do wiadomości, że zdecydowana większość ludzi jest
w stanie ładować EV w domach/pracy. Przestań ekstrapolować temat na sobie,
bo nie jesteś pępkiem świata.
> jak jedziesz gdzies dalej to w przypadku elektryka juz jestes
> zmuszony tankowac "na miescie",
I nadal wtedy wychodzi taka sama kwota jak na paliwie, a biorąc pod uwagę
że na mieście trzeba się tankować od święta, co widzę nadal do ciebie nie
dociera, to nie jest to żaden koszt ujemny.
> a w przypadku phev-a jedziesz na
> spalinowym trujac w rezultacie tak jak moj diesel albo bardziej.
Znowu kłamiesz. Bilans dla PHEV jest znacznie lepszy niż dla diesla,
szczególnie dla takiego PHEVa który w ponad 50% jeździ na prądzie.
--
Pozdor
Myjk
-
8. Data: 2020-12-14 12:03:21
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-12-14 o 11:40, Myjk pisze:
> No więc przyjmij w końcu do wiadomości, że zdecydowana większość ludzi jest
> w stanie ładować EV w domach/pracy. Przestań ekstrapolować temat na sobie,
> bo nie jesteś pępkiem świata.
Narzuca mi się takie pytanie:
dlaczego skoro EV jest taki eko i tani w użyciu i jest idealny do
jazdy miejskiej i można ładować w pracy czy w domu, to dlaczego jest
taki problem
z zapełnieniem ulic tymi pojazdami?
-
9. Data: 2020-12-14 12:24:19
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: K <n...@e...com>
On 14/12/2020 11:03, cef wrote:
> W dniu 2020-12-14 o 11:40, Myjk pisze:
>
>> No więc przyjmij w końcu do wiadomości, że zdecydowana większość ludzi
>> jest
>> w stanie ładować EV w domach/pracy. Przestań ekstrapolować temat na
>> sobie,
>> bo nie jesteś pępkiem świata.
>
> Narzuca mi się takie pytanie:
> dlaczego skoro EV jest taki eko i tani w użyciu i jest idealny do
> jazdy miejskiej i można ładować w pracy czy w domu, to dlaczego jest
> taki problem
> z zapełnieniem ulic tymi pojazdami?
To sie nazywa syndrom potwierdzenia i powstaje w glowach ludzi, ktorzy
takowe auta kupili i teraz dorabiaja do tego cala ideologie. Gdyby to
byla prawda nikt by dzis nie pracowal nad zwiekszeniem zasiegu i
skroceniem czasu ladowania, juz o pracach nad napdem wodorowym nie
wspominajac.
-
10. Data: 2020-12-14 12:33:45
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: K <n...@e...com>
On 14/12/2020 10:40, Myjk wrote:
> Mon, 14 Dec 2020 09:23:45 +0000, K
>
>> Ale mnie oplaty te oplaty za prad interesuja jak zeszloroczny snieg,
>
> Właśnie widzę, dlatego pewnie się rozpruwasz w każdym wątku o tej tematyce.
>
>> ktorego nie bylo. Ladowac w domu to sobie mozesz owszem jak w nim
>> jestes,
>
> No więc przyjmij w końcu do wiadomości, że zdecydowana większość ludzi jest
> w stanie ładować EV w domach/pracy. Przestań ekstrapolować temat na sobie,
> bo nie jesteś pępkiem świata.
ja odnosze wrazenie, ze to ty probujesz byc pepkiem swiata ze swoimi
twierdzeniami. W kazdej jednej rozprawce na ten temat gdzies w
internecie ludzie podaja zawsze trzy powody, ktore ich powstrzymuja
przed zakupem:
- Zasieg,
- Czas ladowania,
- koszt zakupu nowego.
Z ostatnim mozna dyskutowac ale zapewne chodzi o to, ze jak ktos dzis
jezdzi autem danej klasy to w tej cenie nie kupi elektryka o podobnych
parametrach.
>
>> jak jedziesz gdzies dalej to w przypadku elektryka juz jestes
>> zmuszony tankowac "na miescie",
>
> I nadal wtedy wychodzi taka sama kwota jak na paliwie, a biorąc pod uwagę
> że na mieście trzeba się tankować od święta, co widzę nadal do ciebie nie
> dociera, to nie jest to żaden koszt ujemny.
>
Ale ja nie jestem przeciwnikiem aut elektrycznych czy ochrony
srodowiska. Ja jestem przeciwko lobby, ktore na kazdym kroku dorabia
ideologie na ten temat. Za 10 lat nie kupimy nowych spalinowych bo ich
juz zwyczajnie nie bedzie.
>> a w przypadku phev-a jedziesz na
>> spalinowym trujac w rezultacie tak jak moj diesel albo bardziej.
>
> Znowu kłamiesz. Bilans dla PHEV jest znacznie lepszy niż dla diesla,
> szczególnie dla takiego PHEVa który w ponad 50% jeździ na prądzie.
>
No nie wiem, nie jestem przekonany. Czarny piar zrobil swoje ;)