  • Data: 2020-12-18 20:49:26
    Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-12-18 o 19:42, Myjk pisze:
    > Fri, 18 Dec 2020 19:11:48 +0100, cef

    > No ale co chwile ktoś zaczyna udowadniać że EV to gówno, bo się nie da
    > dojechać tu czy tam, że EV to zło bo wprowadzają opłaty za prunt (jakby to
    > coś dziwnego było).

    No bo na chwilę dzisiejszą jest to gówno.

    > Nigdzie nie napisałem że jest. Napisałem, że większość ma możliwość
    > ładowania w domu, i że to ta większość odpowiada za zanieczyszczenia w
    > miastach codziennie jeżdżąc z domu do pracy.

    A ja nigdzie nie pisałem, że Ty tak twierdzisz.
    Sugerujesz, że większość mieszka w domach i ma możliwość
    bezproblemowego ładowania, to zwróciłem tylko uwagę,
    że tej większości mieszkającej w domach też nie stać na EV.

    > Jeszcze chwilę temu twierdizłeś że się nie przesiadają. Przesiadają, w
    > końcu parę milionów EV już zostało sprzedanych -- a jeśli się nie
    > przesiadają, to dlatego że należą do mentalnie wypaczonej spaliniakami
    > grupy.

    Przed chwilą twierdziłem, że nie przesiadają się gwałtownie i się z tego
    nie wycofuję.
    Jest takie samo zainteresowanie elektrykami procentowo jak jednostkami
    spalinowymi z górnej półki. Stać na to jakiś procent nabywców i oni
    wypełniają tę lukę.

    > Nie jest. Ludzie jak słyszą EV to przed oczami staje im zasięg maks. 300 km
    > i wielogodzinne ładowanie, no i oczywiście padające jak muchy baterie.

    A ja zupełnie inaczej. Lubie nowości i przeanalizowałem ale wyszło mi, że
    jedno auto nie zrobi tego czego potrzebuję.
    W tej chwili mam dwa spaliniaki i myślałem, żeby ten mniejszy wymienić
    na elektryczny,
    ale nie ma odpowiedniej oferty. Nie gra roli ani zasięg, bo tym swoim
    drugim autem,
    to najdalej jadę 10km do pracy jak ten drugi jest zajęty albo zepsuty.
    Od kilku lat nie wyjechałem nim z miasta, bo nie ma takiej potrzeby,
    więc nie mam takich obaw.
    Do jeżdżenia przez duże J mam spalinowego kombiaka.

    > Ale jak się głębiej zastanowić, porównując parametry, komfort z jazdy, to
    > on jest już w zasadzie prawie w cenie spaliniaka. Żeby np. w takim
    > samochodzie dla ludu jak Golf osiągnąć komfort (ciszę) to trzeba wydać
    > porównywalną kwotę.

    Swoje drugie auto kupiłem jako dziesięciolatka za jakieś tysiąc euro z
    hakiem.
    W tej cenie to nawet wózka inwalidzkiego elektrycznego nie kupisz :-)
    Na mobile.de do 2000 Euro, to są takie wozidła, co podobnymi jeździli
    Tytus, Romek i Atomek :-) jakieś odkurzacze na kółkach