    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony Kormoran Snow
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <q32h95$o1h$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <q34ul7$vf4$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <q37q9i$1jv$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <q3ctm9$rvh$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <q3fl2j$vpb$1@node2.news.atman.pl>
    Date: 07 Feb 2019 13:59:49 GMT

    UĹźytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Chyba kwiaty Ci kupię :-D

    Wole cos na myszach :)))

    > Sam pisałeś, że widujesz szaleńców za kółkiem, którzy rozpoczynają
    > wyprzedzanie nie wiedząc czy zdążą. Czy jeśli nie mają się gdzie
    > schować bo kapelusznicy trzymają po 3m odstępu, to sytuacja jest
    > bezpieczna Twoim zdaniem?

    Ale to nie kapelusznik podejmuje decyzje o wyprzedzaniu.
    Pomijam to ze odstep moze sie zrobic mały na pewiem czas nie tylko
    dlatego ze tak jade ale dlatego ze ci z przodu przyhamowali etc.
    To wyprzedzajacy bierze ryzyko podjecia manewru.

> [...]
    > kierunkowskaz, ale "Kris" nie przejął się tym zupełnie, nie zrobił
    > mu miejsca. Nie przyhamował. Zamiast tego trąbił i zjeżdżał
    > powolutku do pobocza by dostawczak go nie porysował. Nie chciał go
    > za żadne skarby wpuścić. Dostawczak częściowo się więc schował ale z
    > mojej perspektywy widziałem, że nie ma szans na uniknięcie kolizji z
    > jadącym z naprzeciwka. Zjechałem więc na pobocze. Usłyszałem huk i
    > lecące kawałki roztrzaskanego lusterka, które rozwaliły przednią
    > szybę wiszącemu na moim zderzaku. Ten gwałtownie zahamował i powstał

    Ta historia mogłaby sie skonczyc na "niewydolił".
    Ja rozumiem, ze wleczenie sie 70 nie jest niczym przyjemnym zwłaszcza jak
    nie jest to stała predkosc tylko raz wolniej raz szybciej - ale jak ktos
    nie umie sobie poradzic z emocjami to niech nie wsiada za kółko.

    > Jeśli miałbym ogłosić werdykt, to winni tego zdarzenia to dostawczak
    > i kawał gnojka "Krisa". Temu drugiemu przypisałbym celowe działanie.

    Marku, po pierwsze daj juz spokĂłj z tymi odnosnikami do Krisa.
    Tak, wiemy ze macie na pienku :)
    Po drugie jak widziałes ze ktos ci wisi na zderzaku to moze trzeba było
    zwolnic i dac mu sie wyprzedzic? ;-P

> [...]
    > 500 m, kierujący pojazdem jest obowiązany utrzymać odstęp od
    > poprzedzającego pojazdu nie mniejszy niż:
    > 4.1. 50 m – jeżeli kieruje pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej
    > nieprzekraczającej 3,5 t lub autobusem;
    > 4.2. 80 m – jeżeli kieruje zespołem pojazdów lub pojazdem
    > niewymienionym w pkt. 4.1.
    > Pamiętajmy, że bezpieczna odległość między pojazdami zależy od wielu
    > czynników, między innymi od prędkości z jaką jedziemy, od warunków
    > atmosferycznych, a nawet od samopoczucia kierowcy. Dlatego czasami
    > należy zwiększyć odległość, aby uniknąć zdarzenia drogowego.

    Czyli nie sa obligatoryjne poza tunelami...

    > 3-5m od poprzednika przy prędkościach rzędu 70-90 to głupota moim
    > prywatnym zdaniem. A to z kolei typowy obrazek.

    Niech by było 20. Albo 50.
    Wjezdzasz tam i co sie dzieje. Z bezpiecznego odstepu robi sie nagle
    niebezpieczny. Rozumiesz? ;-)

    > Pamiętaj, że nie jesteś sam. Są i szarżujący - ich też trzeba
    > uwzględniać.

    Myslac w ten sposób powinienem chyba zjechac z drogi zeby było im
    łatwiej.
    A tak powaznie - nikt nie powiedział ze predkosc maks na danym odcinku
    musi byc zawsze predkoscia przelotowa. Life is brutal.

    > Takie myślenie jest szkodliwe w miastach. Ruszę sobie
    > flegmatycznie, by kapelusz z głowy mi nie spadł. W końcu i tak mam
    > kawałek dalej czerwone. W konsekwencji zamiast 20 pojazdów, przejadą
    > 4 na zmianie świateł. To konkret jaki codziennie obserwuję na jednym
    > z 3-miejskich skrzyżowań.

    oj oj oj - nie manipuluj! Znowu!
    Ja nic takiego nie napisałem. Płynne poruszanie sie po miescie, nie
    zasypianie na swiatłach, bycie przygotowanym na zmiane swiatła to sa
    jedne z wazniejszych spraw zeby unikac korka.
    Ja jezdze jak kapelusz ale co chwile musze popedzac tych co zamiast
    obserwowac swiatła, wola w komorke sie gapic...

    > Jeśli gość nie widzi TIRa i potrzebuje zmniejszyć odległość do 5m by
    > go zobaczyć, to natychmiast powinien stracić prawo jazdy.

    Kiedys gadałem z babka która jechała w ten sposób po autostradzie.
    Pytam, ja czy nie rozumie tego, ze jak ten tir gwałtownie zahamuje to ona
    nie zdazy nogi na hamulec połozyc ijuz bedzie wmontowana w jego tył.
    Nie rozumiała...

    > Owszem, idealizuję. Chciałbym aby powstał taki zapis w PORD, który
    > będzie jednoznacznie określał dystans między samochodami w metrach /
    > prędkość plus surowe kary za nie przestrzeganie zasad. Tak jak jest
    > to w paru krajach UE. Wtedy skończy się nagonka wyłącznie na
    > jeżdżących szybciej.

    Ok.

    > No i gdzie ten bufor? W wiszeniu na ogonie poprzednika?

    A kto wisi? Ja?
    Niestety jazda np po miescie to kwestia wyposrodkowania pomiedzy
    bezpiecznym odstepem a walka zeby w ten bezpieczny odstep nie wpakowało
    sie dwĂłch pasowych skakaczy co miedzy skrzyzowaniami 3 razy zmienia pas
    zeby byc 2 samochody szybciej na swiatłach po czym gwałtownie zahamuja ci
    przed maska.
    Czesto tylko po to zeby stac na czerwonym swietle bo nie maja tyle oleju
    w głowie zeby zaobserwowac ze na danym odcinku drogi jest ustawiona
    zielona fala ale na predkosc 80km/h a nie 120...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia