-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin1
!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opony Kormoran Snow
From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
References: <q2if6e$cfh$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<q2l5p2$i3p$1@node2.news.atman.pl>
<1jav7rdlavxrj$.j32jcqgo6svd.dlg@40tude.net>
<q2npfs$hn8$1@node1.news.atman.pl>
<5c4f7b7c$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<q2o0d6$oij$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q2qhl2$f45$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q32h95$o1h$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q34ul7$vf4$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q37q9i$1jv$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q3ctm9$rvh$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q3fl2j$vpb$1@node2.news.atman.pl>
Organization: DOM
Message-ID: <X...@1...0.0.1>
User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
[+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
Date: 07 Feb 2019 13:59:49 GMT
Lines: 161
NNTP-Posting-Host: 77.65.80.250
X-Trace: 1549547989 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 519 77.65.80.250:51016
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649619
[ ukryj nagłówki ]UĹźytkownik Marek S p...@s...com ...
>>> Oki, a dasz komuĹ przestrzeĹ wjechania przed maskÄ?
>>>
>> OczywiĹcie. Kapelusz mi z gĹowy nie spadnie :))))
>
> Chyba kwiaty Ci kupiÄ :-D
>
Wole cos na myszach :)))
>>> Wreszcie zabiorÄ siÄ za kapelusznikĂłw. Nie tylko prÄdkoĹÄ zabija -
>>> kapelusz jest moim zdaniem bardziej niebezpieczny.
>>>
>> Byc moze bardziej denerwujacy. Ale raczje nie bardziej
>> niebezpieczny.
>
> Sam pisaĹeĹ, Ĺźe widujesz szaleĹcĂłw za kĂłĹkiem, ktĂłrzy rozpoczynajÄ
> wyprzedzanie nie wiedzÄ c czy zdÄ ĹźÄ . Czy jeĹli nie majÄ siÄ gdzie
> schowaÄ bo kapelusznicy trzymajÄ po 3m odstÄpu, to sytuacja jest
> bezpieczna Twoim zdaniem?
>
Ale to nie kapelusznik podejmuje decyzje o wyprzedzaniu.
Pomijam to ze odstep moze sie zrobic maĹy na pewiem czas nie tylko
dlatego ze tak jade ale dlatego ze ci z przodu przyhamowali etc.
To wyprzedzajacy bierze ryzyko podjecia manewru.
> JeĹli dojdzie do czoĹĂłwki, to nie tylko ten szaleniec ucierpi, ale
> pewnie paru kapelusznikĂłw teĹź.
>
> Tu mam przypowieĹÄ z Ĺźycia wziÄtÄ . Droga poza terenem zabudowanym.
> JechaĹ za TIRem kapelusznik pokroju Krisa. Za nim jeszcze jeden czy
> dwĂłch. KaĹźdy z nich wisiaĹ na zderzaku poprzednika. Za nimi jakiĹ
> dostawczak i ja. GoĹÄ w dostawczaku nie wydoliĹ wiielominutowego
> wleczenia siÄ 70/90 i zaczÄ Ĺ wyprzedzaÄ. Gdy dobrnÄ Ĺ do "Krisa",
> stwierdziĹ, Ĺźe musi zaprzestaÄ wyprzedzania. WĹÄ czyĹ prawy
> kierunkowskaz, ale "Kris" nie przejÄ Ĺ siÄ tym zupeĹnie, nie zrobiĹ
> mu miejsca. Nie przyhamowaĹ. Zamiast tego trÄ biĹ i zjeĹźdĹźaĹ
> powolutku do pobocza by dostawczak go nie porysowaĹ. Nie chciaĹ go
> za Ĺźadne skarby wpuĹciÄ. Dostawczak czÄĹciowo siÄ wiÄc schowaĹ ale z
> mojej perspektywy widziaĹem, Ĺźe nie ma szans na unikniÄcie kolizji z
> jadÄ cym z naprzeciwka. ZjechaĹem wiÄc na pobocze. UsĹyszaĹem huk i
> lecÄ ce kawaĹki roztrzaskanego lusterka, ktĂłre rozwaliĹy przedniÄ
> szybÄ wiszÄ cemu na moim zderzaku. Ten gwaĹtownie zahamowaĹ i powstaĹ
> z tego karambol.
>
Ta historia mogĹaby sie skonczyc na "niewydoliĹ".
Ja rozumiem, ze wleczenie sie 70 nie jest niczym przyjemnym zwĹaszcza jak
nie jest to staĹa predkosc tylko raz wolniej raz szybciej - ale jak ktos
nie umie sobie poradzic z emocjami to niech nie wsiada za kĂłĹko.
> JeĹli miaĹbym ogĹosiÄ werdykt, to winni tego zdarzenia to dostawczak
> i kawaĹ gnojka "Krisa". Temu drugiemu przypisaĹbym celowe dziaĹanie.
>
Marku, po pierwsze daj juz spokĂłj z tymi odnosnikami do Krisa.
Tak, wiemy ze macie na pienku :)
Po drugie jak widziaĹes ze ktos ci wisi na zderzaku to moze trzeba byĹo
zwolnic i dac mu sie wyprzedzic? ;-P
>>> Ale odstÄpy sÄ obligatoryjne a pustoĹÄ drĂłg nie.
>>>
>> No ale wĹasnie - czy sa obligatoryjne?
> > Wiem ze np w Niemczech sa dokĹadnie podane w zaleznosci od
> > predkosci. Ale u nas?
>
> U nas jak zwykle byle jak.
>
> 4. Poza obszarem zabudowanym, w tunelach o dĹugoĹci przekraczajÄ cej
> 500 m, kierujÄ cy pojazdem jest obowiÄ zany utrzymaÄ odstÄp od
> poprzedzajÄ cego pojazdu nie mniejszy niĹź:
> 4.1. 50 m â jeĹźeli kieruje pojazdem o dopuszczalnej masie caĹkowitej
> nieprzekraczajÄ cej 3,5 t lub autobusem;
> 4.2. 80 m â jeĹźeli kieruje zespoĹem pojazdĂłw lub pojazdem
> niewymienionym w pkt. 4.1.
> PamiÄtajmy, Ĺźe bezpieczna odlegĹoĹÄ miÄdzy pojazdami zaleĹźy od wielu
> czynnikĂłw, miÄdzy innymi od prÄdkoĹci z jakÄ jedziemy, od warunkĂłw
> atmosferycznych, a nawet od samopoczucia kierowcy. Dlatego czasami
> naleĹźy zwiÄkszyÄ odlegĹoĹÄ, aby uniknÄ Ä zdarzenia drogowego.
>
Czyli nie sa obligatoryjne poza tunelami...
>> Chyba tylko tyle ze ma byc bezpieczny.
>
> 3-5m od poprzednika przy prÄdkoĹciach rzÄdu 70-90 to gĹupota moim
> prywatnym zdaniem. A to z kolei typowy obrazek.
>
Niech by byĹo 20. Albo 50.
Wjezdzasz tam i co sie dzieje. Z bezpiecznego odstepu robi sie nagle
niebezpieczny. Rozumiesz? ;-)
>> Ja jezeli jade w takim ruchu ze jedzie auto za autem to zakĹadam,
>> ze po prostu jest duzy ruch i kapulesz mi z gĹowy nie spadnie jak
>> pojade 10 czy 20km wolniej niz bym chcxiaĹ w warunkach idealnych.
>> A czasem i 50. Trudno.
>
> PamiÄtaj, Ĺźe nie jesteĹ sam. SÄ i szarĹźujÄ cy - ich teĹź trzeba
> uwzglÄdniaÄ.
Myslac w ten sposĂłb powinienem chyba zjechac z drogi zeby byĹo im
Ĺatwiej.
A tak powaznie - nikt nie powiedziaĹ ze predkosc maks na danym odcinku
musi byc zawsze predkoscia przelotowa. Life is brutal.
> Takie myĹlenie jest szkodliwe w miastach. RuszÄ sobie
> flegmatycznie, by kapelusz z gĹowy mi nie spadĹ. W koĹcu i tak mam
> kawaĹek dalej czerwone. W konsekwencji zamiast 20 pojazdĂłw, przejadÄ
> 4 na zmianie ĹwiateĹ. To konkret jaki codziennie obserwujÄ na jednym
> z 3-miejskich skrzyĹźowaĹ.
>
oj oj oj - nie manipuluj! Znowu!
Ja nic takiego nie napisaĹem. PĹynne poruszanie sie po miescie, nie
zasypianie na swiatĹach, bycie przygotowanym na zmiane swiatĹa to sa
jedne z wazniejszych spraw zeby unikac korka.
Ja jezdze jak kapelusz ale co chwile musze popedzac tych co zamiast
obserwowac swiatĹa, wola w komorke sie gapic...
>>> Podstawy przepisĂłw drogowych raczej. Zdasz na prawko i co?
>>> Uzasadnia to wiszenie na zderzaku poprzednika? Uzasadnia
>>> zmniejszanie odlegĹoĹci widzÄ c wyprzedzajÄ cego w lusterku?
>>>
>> Czyli znĂłw idealizujesz przypisujac wszystkim uczestnikom ruchu
>> dobre umiejetnosci, dobry refleks, idealny wzrok, wypoczety
>> organizm etc. Ja zakĹadam przewaznie dokĹadnie odwrotnie.
>
> JeĹli goĹÄ nie widzi TIRa i potrzebuje zmniejszyÄ odlegĹoĹÄ do 5m by
> go zobaczyÄ, to natychmiast powinien straciÄ prawo jazdy.
>
Kiedys gadaĹem z babka ktĂłra jechaĹa w ten sposĂłb po autostradzie.
Pytam, ja czy nie rozumie tego, ze jak ten tir gwaĹtownie zahamuje to ona
nie zdazy nogi na hamulec poĹozyc ijuz bedzie wmontowana w jego tyĹ.
Nie rozumiaĹa...
> Owszem, idealizujÄ. ChciaĹbym aby powstaĹ taki zapis w PORD, ktĂłry
> bÄdzie jednoznacznie okreĹlaĹ dystans miÄdzy samochodami w metrach /
> prÄdkoĹÄ plus surowe kary za nie przestrzeganie zasad. Tak jak jest
> to w paru krajach UE. Wtedy skoĹczy siÄ nagonka wyĹÄ cznie na
> jeĹźdĹźÄ cych szybciej.
Ok.
>
>>> A teraz na powaĹźnie: jak naleĹźy jeĹşdziÄ, by nigdy nie doĹwiadczyÄ
>>> zagroĹźenia w Ĺźadnej sytuacji?
>>>
>> Z duzym buforem bezpieczenstwa.
>
> No i gdzie ten bufor? W wiszeniu na ogonie poprzednika?
>
A kto wisi? Ja?
Niestety jazda np po miescie to kwestia wyposrodkowania pomiedzy
bezpiecznym odstepem a walka zeby w ten bezpieczny odstep nie wpakowaĹo
sie dwĂłch pasowych skakaczy co miedzy skrzyzowaniami 3 razy zmienia pas
zeby byc 2 samochody szybciej na swiatĹach po czym gwaĹtownie zahamuja ci
przed maska.
Czesto tylko po to zeby stac na czerwonym swietle bo nie maja tyle oleju
w gĹowie zeby zaobserwowac ze na danym odcinku drogi jest ustawiona
zielona fala ale na predkosc 80km/h a nie 120...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia
jeśli będziesz wystarczająco szybko jeździł.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.02.19 17:00 Cavallino
- 07.02.19 18:11 Kris
- 07.02.19 18:20 Kris
- 07.02.19 19:23 Marek S
- 07.02.19 19:48 Marek S
- 07.02.19 20:18 J.F.
- 07.02.19 20:38 Marek S
- 08.02.19 00:46 kk
- 08.02.19 07:30 p...@g...com
- 08.02.19 09:36 J.F.
- 08.02.19 10:29 Mateusz Viste
- 08.02.19 10:29 J.F.
- 08.02.19 16:14 Cavallino
- 08.02.19 18:22 J.F.
- 08.02.19 19:58 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=