    From: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Opodatkowanie_sprzedazy_fot_stock_itp
    Date: Sat, 8 Aug 2009 10:33:46 +0200

    Dnia Sat, 8 Aug 2009 00:46:49 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Pisał o *prawach autorskich* - bez wskazania których.

    I dlatego sie czepiam i czepiac bede jesli ktos takiego rozroznienia nie
    bedzie wprowadzal bo potem ludzie mysla i mowia glupoty.

    > Zacytować?

    Umiem czytac.

    > Jako że osobistych zbyć nie można, co jest oczywiste,

    Oczywiste dla Ciebie, dla mnie, ale juz dla 90% populacji wcale oczywiste
    nie jest.

    > to równie oczywistym jest, że *musiał* mieć na myśli prawa autorskie majątkowe.

    Jak wyzej - dla kogo oczywiste dla tego oczywiste.

    > NIE MA takiego domniemania, że jak ktoś pisze "prawa autorskie"
    > to ma na myśli prawa osobiste - PA obejmują TAK SAMO składnik
    > majątkowy, jak i osobisty.

    Nie chce teraz rozwijac dysputy ale czasem nie ma praw autorskich
    osobistych bo nie da sie wyroznic w zbiorowym dziele tworczym co jest a co
    nie jest czymis kawalkiem wiec wowczas prawa autorskie sa zbiorowe i nie
    mozna mowic o jednym autorze pomijajac pozostalych. Dzielo stanowi spojna
    calosc i jako calosc nie rowna sie sumie skladnikow dziela (holizm) wiec
    prawa autorskie sa prawami zbiorowymi a nie suma praw osobowych. Inaczej
    przy majatkowym prawie autorskim bo jesli autorzy nie dogadaja sie co do
    podzialu to moze o tym zadecydowac sad ustalajac np. wklad pracy kazdego ze
    wspolautorow i odpowiednio proporcjonalnie do tego wkladu pracy dzielac
    wynagrodzenie.

    > Jak ktoś pisze o "sprzedaży praw autorskich" to *oczywiście* ma
    > na myśli "sprzedaż praw autorskich majątkowych" - jedną ze
    > składowych.

    Jak wyzej - zakladasz sytuacje idealna w ktorej kazdy jest doskonale
    swiadom obowiazujacego prawa. Ze tak nie jest wystarczy poczytac chociazby
    te grupe dyskusyjna.

    Kyniu