  • Data: 2009-08-08 12:25:14
    Temat: Re: Opodatkowanie_sprzedazy_fot_stock_itp
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Aug., 13:29, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Nie ma takiej zasady.
    >   W podatku dochodowym jest *jeden* limit "wolny", dotyczy podatku,
    > właśnie ponad 500 zł, niektórzy z tego wywodzą "kwotę wolną od
    > podatku" (co powoduje komplikacje równie duże jak posługiwanie
    > się równie nieścisłym pojęciem "siły odśrodkowej").

    zgoda napisalem tak w ferworze , nie odprowadza sie podatku do wys.
    ok 500-600 zl odpowiada to wyzszej podstwie nie podlegajacej
    opodatkowaniu ok 3000 zl , zauwazylem pozniej , ale juz nie
    poprawialem.

    >   Znaczy to ni mniej ni więcej, co że uzyskujący np. "inny przychód"
    > (jest taka kategoria w PDoOF!) musi go doliczyć do pozostałych
    > źródeł (poza niewielką częścią przychodów odrębnie opodatkowanych,
    > takich jak np. odsetki bankowe) - więc jak np. pracuje, to ową
    > "kwotę wolną" dawno już wykorzystał, a nawet jak nie ma innych
    > źródeł, nie może odrębnie traktować poszczególnych przychodów.

    tak jest
    nie oznacza to ze dodatkowo moze sobie dorobic powiedzmy 3000 zl ,
    od ktorej nie odprowadzalby owych ok 500 zl. Na ogol juz po styczniu
    osoby pracujace te mozliwosc wykorzystuja.

    >   Zgoda - idzie o to, *dla kogo* są robione zdjęcia :)
    >   Jak "dla siebie", to z definicji nie podlegają pod podatek dochodowy
    > (nawet późniejsze przeznaczenie ich na *darowiznę* podlega pod
    > inny podatek).

    tak - pisze o przypadku :znajomy - amator fotografii przyjal zlecenie
    od kogos tam za omowiona kwote pieniezna . Czyli przyjal zlecenie nie
    od siebie.
    Otrzyma zaplate " z zewnatrz".

    >   Problem w tym, że szpece w US, jak zechcą się przyczepić, to
    > przy przesłuchaniu w stylu "krzyżowym" wyciągną jak to było
    > z obiecywaniem - kto, komu i *kiedy* obiecał te zdjęcia...

    tak

    kazde przesluchanie zaczyna sie od poinformowania przesluchiwanego ze
    za zlozenie falszywych zeznan grozi mu kara do 3 lat. NIkt nie bedzie
    po podpisaniu przyjecia informacji o takim zagrozenia ryzykowal
    kryjac fotografa.
    Bo niby dlaczego mialby kryc? NIe musi zakladac ze fotograf robi
    jakies machlojki podatkowe a zleceniodawca w tym uczestniczylby.

    Ludzie mowia wszystko , czasem nawet sa nadgorliwi aby nie miec tylko
    klopotow , czym rowniez robia klopot tym razem urzedowi.

    >   Na .prawo i .prawo.podatki z rzadka (to prawda, z rzadka) pojawiają
    > się wzmianki o takich którym się wydawało że powiedzą w US "byle
    > co" :> (a US poprosił o zeznania inne osoby).

    nie .byle czego powiedziec nie mozna .
    na ogol jesli US wstrzyna jakies postepowanie to ma juz jakies mocne
    karty w reku.

    Oczywiscie przyklad rzucenia na glebe fotografa jest mocno
    przerysowany , ale gdyby do czegos takiego rzeczywiscie doszlo to z
    pewnoscia byloby to poprzedzone jakims dobrym rozpoznaniem.
    Nie takie osoby jak fotograf amator zaliczyly glebe.
    Zaliczyl dr G , zaliczyl detektyw R.

    >   Żeby nie było - *praktyka* jest taka, że w .pl niezgłaszanie do
    > opodatkowania tego i owego jest hm... "normą".

    ja obserwuje wsrod obywateli PL duza dyscypline podatkowa .wrecz
    pedanterie.
    oczywiscie sa wieksze i mniejsze bledy , nieswiadomosc i oszustwa ,
    ale generalnie opisalbym sytuacje w PL jako panstwo prawa o jednej z
    mniejszych korupcji w EU.