  • Data: 2009-08-08 22:59:37
    Temat: Re: Re: Opodatkowanie_sprzedaży_fot_stock_itp
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-08-08 01:27:09 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    Ech, księgowi... ;-)

    > Prawdą jest, że jeśli ktoś jest ubezpieczony z innych tytułów w sposób
    > określony w ustawie (przykładowo - na umowie o pracę zarabia
    > ponad limit), to *nie musi* płacić ZUS z tytułu DG (w tym z tytułu
    > "twórczości"), i być może większośc wystawiających to tacy, których
    > ZUS "nie rusza" - ale nie dla tego, że nie podlegają, lecz dlatego,
    > że składki płacone z innego tytułu dają im prawo do "nieobowiązkowości".

    Powiem tak - pracuję w branży, gdzie gdzieś 3/5 ludzi pracuje na umowy
    o dzieło (10% i żadnego zusu), 1/5 na umowę o pracę, a reszta na własną
    DG. Nie słyszałem jeszcze o nikim, komu by się ZUS do tyłka dobrał i
    jak twierdzą wszystkie znane mi księgowe rozliczające te umowy - nie ma
    prawa.
    Zresztą nawet - najpierw by musieli taką osobę namierzyć (co nie będzie
    proste), wniknąć w jej zeznania podatkowe, później udowodnić (przed
    sądem zapewne), że działalność taka podlega danym przepisom - jak
    oceniasz realne szanse, że coś takiego się wydarzy?
    No i przede wszystkim sądzę, że ci, którzy utrzymują się ze sprzedaży
    zdjęć do stocków - i tak mają DG, bo im się to opłaca, reszta sprzedaje
    na boku, przy okazji, mając na codzień inne żródła dochodu (a więc
    pewnie i ubezpieczenia).

    de Fresz