  • 111. Data: 2010-12-22 09:12:37
    Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Chłodnica paliwa? To nie błąd? Z reguły diesle mają
    > podgrzewacze ON.

    Nie, nie błąd :-). Też mnie to zaskoczyło. W octavii II jest
    ona pod autem, dokładnie pod przednim siedzeniem pasażera.
    Taka płaska, MZ podobna do wkładu turystycznej lodówki ;-)))

  • 112. Data: 2010-12-22 09:38:09
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Krzysztof 45 wrote:
    > Totalna bzdura. Benzynkę wypicowaną i odmłodzoną o wieki trafisz nie
    > wiedząc nawet że katowana była na nauce jazdy, albo przez taryfiarza,
    > przedstawiciela handlowego itp. Lub przez kobitę (był taki przykład)
    > Przez osiemnaście lat nie zmieniała oleju w merolu, tylko dolewała.

    Oczywiście, że nie zmieniała. Warsztat zmieniał.

    > Wszystko zależy jakiego właściciela miało auto, od niczego innego.
    > Takie jest moje zdanie.

    20 letnie może tak. Kilkuletnie -- nie koniecznie.

    \SK

  • 113. Data: 2010-12-22 09:48:36
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Krzysztof 45 wrote:
    > No niby tak, ale przez ten okres o ile dobrze pamiętam zrobiła coś
    > około 300tyś.
    > Mercedes w Niemczech w nagrodę że użytkowała W124 od początku przez 18
    > lat, wyremontował go jej na własny koszt.
    > Przy sprawdzaniu papierów wyszło, i potem z jej relacji, że nigdy nie
    > zmieniała oleju, tylko dolewała gdy lampka sie zapalała.

    Nie wyszło. Tylko sobie dziennikarz tak napiasał, żeby nieuważny
    czytelnik tak pomyślał. A wiadomo tyle, że ona sama tylko dolewała. A co
    robił warsztat przy różnych okazjach - nie wiadomo.

    \SK

  • 114. Data: 2010-12-22 10:34:04
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > 2010-12-21 11:43:06 Agent

    > Sporo się zmieniło w stosunku do Żuków i spółki. M.in. silnikiem
    > steruje komputer i nie leje paliwa, którego silnik nie będzie w stanie
    > przepalić. Wiem doskonale OCB, ale przy tak cywilnej jeździe jaką
    > wykonuje eLka i bojaźliwości wciskania gazu jakoś nie widzę Twojej
    > teorii. :P

    Akurat siły tłokowo korbowe i obciążenie łożyzk mało mają do przecyzji
    dawkowania paliwa. Nawet jak Żuk miał przepały to i tak stukały panewki na
    niskich obrotach. Tu chodzi raczej o system smarowania i tolerancji
    wykonania. Widze że nic Cię nie przekona.

    > Nie mam w zwyczaju.

    > Wystarczy, że przestaniesz widzieć wszytko w czarnych barwach. Ponadto
    > trafienie na auto po eLce jest tak małe, że nie warto w ogóle rozważać
    > tego przykładu. Jest dużo więcej wałków na rynku, na które można się
    > nadziać.

    Wałki nie wałki ale silnik L-ki po 200 tys jest już po prostu do wyrzucenia.
    Diesel z niekręconym przebiegiem i użytkowany przez kierowcę a nie ucznia
    będzie chodził jak zegarek.

  • 115. Data: 2010-12-22 10:45:22
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > hehe, i kiedy się kapnąłeś że ruszasz z trójki, albo kiedy Ci
    > instruktor podpowiedział? Jak zjarałeś sprzęgło, czy jak zgasiłeś
    > silnik? Jak już to raz zrobiłeś, to ile razy jeszcze musiałeś powtórzyć
    > by kapnąć się, że masz zły bieg? Daj spokój. Na siłę próbujesz udowdnić
    > swoją teorię, popadając w jakieś chore skrajności.

    Ja ze 2-3 razy w ciągu całego kursu do tego z kilkanascie razy przy
    normalnym ruszaniu z 1. Inni to samo lub gorzej. Próbuję napisać że mało kto
    był taki genialny aby wsiąść za kółko i świetnie jechać.

    > Zakładając, że auto pracuje 14h dziennie, to ma świeżaka średnio co 2-3
    > dni. Takich pacjentów jak ta blondi z TVN nie ma raczej wielu. Nawet
    > moja szwagrowa, której nigdy bym nie posądził o to, że będzie w stanie
    > kierować samochodem, robi to bez "żaby" i nie gasi auta. Po prostu 5x
    > się zastanowi zanim coś zrobi.

    A ja widziałem na moim kursie, na kursie żony i czasem na mieście jak jeżdżą
    L-ki i każdemu auto gasnie mylą sie biegi lub wrzucane sa nie odpowiednio do
    obrotów bo albo to zamiast 2 wskoczy 4 albo przy redukcij z 4 jedynka lub 5.
    Własnie na tym polega potrzeba nauki żeby stopniowo wykonywac coraz mniej
    błędów co nie oznacza nawet że pod koniec kursu jest ich 0.

  • 116. Data: 2010-12-22 10:49:05
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > 2010-12-22 08:31:41 Artur(m)

    > Nie kupuję używanych aut. Do tej pory jeździłem tylko
    > nowymi samochodami i nie zapowiada się, aby to miało
    > się zmienić.

    Jak nie masz doświadczenia z używanym isamochodami to co możesz powiedzieć o
    ich użytkowaniu? Jeśli chcesz powiedzieć że L-ka po 50-80 tys jeszcze się do
    czegoś nadaje to pewnie masz rację ale inne auto o tym przebiegu użytkowane
    normalnie to po prostu nówka a wspomniana L-ka będzie się zachowywała
    podczas użytkowania jakby miała 2-4 więcej przebiegu.

  • 117. Data: 2010-12-22 10:50:55
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnih1bm9.hde.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > Oczywiście, że gorsze. Jak wiadomo po zgaśnięciu silnika olej w ułamku
    > sekundy spływa do miski olejowej. Cały!

    Niepotrzebnie się naśmiewasz. Może nie jest to tak źle jak podczs rozruchu
    na zimno ale i tak film olejowy zanika.

  • 118. Data: 2010-12-22 10:56:55
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > rozgrzanej turbinie), a i trochę czasu musi jednak minąć zanim olej
    > całkowicie spłynie z kanałów. Zatem nie ma tutaj mowy o każdorazowym
    > "zimnym" starcie.

    > Jest, ale żeby odczuwały to podzespoły silnik musi mieć należytą moc
    > (czyt. pojemność). Nie wiem, może Ty widziałeś jakąś elkę z silnikiem
    > 2-3L i jeszcze z turbo. Ja, nie. Do tego jeszcze trzeba dosyć
    > drastycznie traktować gaz, a kursanci raczej mają opory przy jego
    > wciskaniu niż duszeniu go do nieprzytomności.

    > Żebyś się nie zdziwił.

    > ...na dodatek po gradobiciu i trzęsieniu ziemi. :P

    Nie ciągnę. Mam dość.

  • 119. Data: 2010-12-22 11:55:59
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-12-22 10:49:05 Agent

    > Jak nie masz doświadczenia z używanym isamochodami
    > to co możesz powiedzieć o ich użytkowaniu?

    Twoja logika powala. To, że jeżdżę nowymi autami wyklucza znajomość
    tematu? Jeżdżę nowymi, bo szkoda mi czasu na szukanie "igły", szukanie
    później przyczyn stuków, marnotrawienia czasu na remonty itp. Tyle i aż
    tyle z tego wynika.

    > Jeśli chcesz powiedzieć że L-ka po
    > 50-80 tys jeszcze się do czegoś nadaje to pewnie masz rację ale inne
    > auto o tym przebiegu użytkowane normalnie to po prostu nówka

    O taaaaaaak!

    Właśnie niedawno ojciec w AII wywiezionej z salonu 8 lat temu, przy
    przebiegu 80kkm robił wałek rozrządu i zawory. Taka to wg Ciebie nówka,
    że trzeba było do salonowego auta, po tak śmiesznym przebiegu, dołożyć
    trzy koła? Gdyby ktoś kupił od Niego to auto rok temu, to by miał
    niezły pasztet i pewnie powiedziałby, że auto z elki! haha!

    BTW Nie posądzaj Go o pałowanie silnika ani na wysokich obrotach, ani
    na niskich. Trochę pojęcia o działaniu silników i podzespołów, jako
    mechanik samochodowy z wykształcenia, ma.

    > a wspomniana L-ka będzie się zachowywała podczas
    > użytkowania jakby miała 2-4 więcej przebiegu.

    Rozbierałeś silnik po elce, że takiś tego pewien?

    Co do jednego mogę się z Tobą zgodzić,
    EOT w tym wypadku to najlepsze wyjście.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 120. Data: 2010-12-22 12:26:55
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Wed, 22 Dec 2010 11:55:59 +0100, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Twoja logika powala. To, że jeżdżę nowymi autami wyklucza znajomość
    > tematu?

    Jestem przekonany, że *jeździsz* używanymi. Nowe najwyżej kupujesz.

    Co oczywiście popiera Twoją argumentację :-)

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba