eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpłacalność diesla raz jeszcze.Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Agent" <w...@o...ue>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
    Date: Wed, 22 Dec 2010 10:56:55 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 48
    Message-ID: <iesi16$id7$1@news.onet.pl>
    References: <1...@b...dyndns.org> <iepkbp$sr7$1@news.vectranet.pl>
    <iepmim$oko$1@news.onet.pl> <iepqb0$58c$1@news.onet.pl>
    <iepr66$7p0$1@news.onet.pl> <iepraj$8aq$1@news.onet.pl>
    <ieprop$9m6$1@news.onet.pl> <ieprvo$af9$1@news.onet.pl>
    <iepv2g$l6e$1@news.onet.pl> <iepvrg$nmd$1@news.onet.pl>
    <ieqqb8$obi$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: mail.cekol.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1293011815 18855 213.17.193.243 (22 Dec 2010 09:56:55 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 22 Dec 2010 09:56:55 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2336708
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    news:ieqqb8$obi$1@news.onet.pl...
    > 2010-12-21 11:34:24 Agent
    >
    >> Dobra zalóżmy że zuzycie silnika zalezy wprost od:
    >> 1) liczby wykonanych cykli, - silnik na kazde przejechane 100 km
    >> wykona w miescie znacznie wiecej cykli niz na biegu bezpośrednim na
    >> trasie.
    >
    > Zgadza się. Ale jeśli wziąć do tego pod uwagę czas pracy silnika, to
    > przeloty będą min. 3x większe dla auta na trasie. Zresztą podróż w
    > trasie pod wieloma stopami "zwykłego" kierowcy będzie mniej korzystna
    > niż elki pod stopą ucznia.
    >
    >> 2) liczby rozruchów (bo wtedy gorsze jest
    >> smarowanie) - tu się chyba zgodzisz że zgaśnięcia silnika kursanto
    >> zdażają się nader często
    >
    > W takiej sytuacji olej nie traci swoich optymalnych właściwości
    > smarujących. Nie występuje tutaj drastyczne parowanie oleju (tak jak na
    > rozgrzanej turbinie), a i trochę czasu musi jednak minąć zanim olej
    > całkowicie spłynie z kanałów. Zatem nie ma tutaj mowy o każdorazowym
    > "zimnym" starcie.
    >
    >> 3) oraz nietypowych przeciążeń (najgorsze dla silnika
    >> jest przeciążanie przy bardzo niskich prędkościach
    >> obrotowych wału + duże przeciążenie
    >
    > Jest, ale żeby odczuwały to podzespoły silnik musi mieć należytą moc
    > (czyt. pojemność). Nie wiem, może Ty widziałeś jakąś elkę z silnikiem
    > 2-3L i jeszcze z turbo. Ja, nie. Do tego jeszcze trzeba dosyć
    > drastycznie traktować gaz, a kursanci raczej mają opory przy jego
    > wciskaniu niż duszeniu go do nieprzytomności.
    >
    >> - to mamy przy włączeniu zbyt dużego biegu lub zadławieniu silnika).
    >> Takie zachowanie tez nie zdarza się zbyt często zwykłemu kierowcy.
    >
    > Żebyś się nie zdziwił.
    >
    >> To wszystko dotyczy tylko silnika, nie mówimy jeszcze nic o skrzyni
    >> biegów, sprzęgle, przegubach a kończąc na dziurach w podłodze po
    >> pedałach czy krzywych felgach.
    >
    > ...na dodatek po gradobiciu i trzęsieniu ziemi. :P

    Nie ciągnę. Mam dość.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: