  • 121. Data: 2010-12-22 12:31:38
    Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/12/2010 10:21, Myjk wrote:
> [...]
    > auto. Silnik można zajechać na wiele sposobów. Niskie obroty to jedna z
    > możliwości, aczkolwiek w autach z tak małymi i nowoczesnymi silnikami
    > jak w eLkach się spotyka, to raczej nie jest problem. Do tego cały czas
    > jest instruktor siedzący obok i tłumiący niepożądane zachowania. Jak
    > nie, to najwyraźniej kamikaze. Bywa.

    > Ale silnik nie jest wysilany bo nie pracuje pod dużymi obciążeniami.
    > Skrzynia i układ jezdny też mniej dostaje niż przeciętnie używane
    > prywatne auto. Jedynie sprzęgło jest w sporym niebezpieczeństwie,

    Mniej? Co jest bardziej szkodliwe dla skrzyni, 100km po autostradzie na
    5 biegu, czy 50km po miescie w systemie "jedynka, chhrrrup, dwojka,
    chrruuuup, jedynka, chruuup, oo, nie weszla, chruuuup, jedynka, bruuum,
    zgasl, bo przypadkiem czworka weszla".

    Kamil

  • 122. Data: 2010-12-22 15:01:21
    Temat: Re: Opłacalno&#65533;ć diesla raz jeszcze.
    Od: " " <b...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > I lawetowania :-)

    > J.

    przestan jakie lawetowanie, raz po urwaniu przewodu hamulcowego bo sie niedalo
    jechac.. brak hebli, ale tak nigdy nie dopadla mnie bezsilnosc i niemoc na drodze

    czasem widuje jakies Kia czy inne wynalazki na lawetach ale ja nie kupuje tych
    wynalazkow ;)

  • 123. Data: 2010-12-22 18:53:25
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > 5 biegu, czy 50km po miescie w systemie "jedynka, chhrrrup, dwojka,
    > chrruuuup, jedynka, chruuup, oo, nie weszla, chruuuup, jedynka, bruuum,

    Ciężko chyba zamiast jedynki omyłkowo wrzucić czwórkę ;-) Trójkę
    prędzej, ale kobitka która tak zrobiła i siedziała obok mnie, ruszyła z
    tym na tyle nieźle, że nawet się nie zorientowałem.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 124. Data: 2010-12-22 19:05:13
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > http://www.youtube.com/watch?v=Y4pA3U5kDxg
    > Za dużo filmów tego typu się chyba naoglądałeś. :P
    > Jak nie ma kamery to instruktor przerywa takie akcje
    > bardzo szybko. W sumie też nie jest kamikadze żeby
    > co tydzień wymieniać sprzęgło, skrzynię, itd.

    A jak ona w 3:23 dała radę jedynkę wrzucić? :-P

    --
    Mateusz Bogusz

  • 125. Data: 2010-12-22 21:18:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Dec 2010 19:05:13 +0100, Karol Y wrote:

    >A jak ona w 3:23 dała radę jedynkę wrzucić? :-P

    W niektorych bez problemu.
    Ale to przeciez rezyserowane.

    J.

  • 126. Data: 2010-12-23 20:59:15
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Frydel" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > Bliscy znajomi, rodzina, i generalnie ludzie z otoczenia mówią że to
    > bzdura,
    > bo diesel jest de best a naprawy taniutkie (taka na przykład regeneracja
    > turbo to "tylko" parę stówek).

    Koszt robocizny + koszt części 1500-5000zł - oczywiście mówiąc o nowych
    częściach i sytuacji, kiedy da się regenerować :)
    Zależy jakie turbo i jaki eauto.

    > No i jak to jest? Mam na myśli 10-letnie diesle, a więc już wtryski, pewno
    > common-raile... Ja się na samochodach zbytnio nie znam i nie wiem już kogo
    > słuchać. Grupowych guru, czy szwagra? :)

    Słuchaj serca, a te zawsze źle podpowiada :)
    Ja Ci doradzę jedno?
    Kieruj się tym jak jeździsz.
    Jeżeli w większości jeździsz na krótkich odcinkach często gasząc i odpalając
    auto robiąc przy tym dłuższe przestoje, powodujące, ze silnik jest cały czas
    zimny to tylko benzyna. Diesle niestety dłużej się rozgrzewają.
    Jeżeli w większości jeździsz na krótkich odcinkach często gasząc i odpalając
    auto robiąc przy tym krótkie przestoje to tylko benzyna + LPG.
    Jeżeli większość jeździsz w dłuższe trasy to Diesel lub LPG.

    Niestety ale auta z silniekiem Diesla powyżej 10 lat mogą mieć już problemy
    z odpalaniem w zimie oraz spore różnice w spalaniu.
    Takich problemów raczej nie będziesz miał z benzyniakami.
    Dla przykładu obecne moje auto 2,1 litra turbodiesel o mocy 110KM w trasie
    spala 5,5 - 7 litrów ON zależnie od pory roku i przy mojej dość dynamicznej
    jeździe, ale w ostatnie mrozy, kiedy jeździłem na krótkich odcinkach, na
    których auto nie zdąrzyło się rozgrzać to potrafiło spalić nawe 12-14 litrów
    ON.
    W benzyniakach, którymi jeździłem i jeżdżę były to różnice rzędu 1-2 litrów
    benzyny, a nie 2 razy tyle jak w Dieslu.
    Podobnie też jest u znajomych, którzy jeżdżą Dieslami.

  • 127. Data: 2010-12-27 09:16:55
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]
    > dynamicznej jeździe, ale w ostatnie mrozy, kiedy jeździłem na krótkich
    > odcinkach, na których auto nie zdąrzyło się rozgrzać to potrafiło spalić

    VW GolfIII w takim razie polecam 1,9TDI.(chyba 95KM)
    Na czystej trasie 4,9 - 5,2 l/100
    W zimie krótkie trasy jazda dynamiczna (do 60, max przyśpieszenie
    lubie tak) 7,0 - 7,7 l/100).
    Sprawdzane wielokrotnie po pełnym tankowaniu.

    Artur(m)

  • 128. Data: 2010-12-27 11:02:03
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > ostatnie mrozy, kiedy jeździłem na krótkich odcinkach, na
    > których auto nie zdąrzyło się rozgrzać to potrafiło spalić

    Te "krótkie odcinki" to po 1-2 kilometry?? Ja też robię
    bardzo dużo niezbyt długich odcinków dziennie i między latem
    a zimą jest może 1,5-2 l/ 100 km różnicy. Latem pali średnio
    ok. 5,5-6, zimą 7-7,5. W najgorszym wypadku 8...

    > W benzyniakach, którymi jeździłem i jeżdżę były to różnice
    > rzędu 1-2 litrów benzyny, a nie 2 razy tyle jak w Dieslu.
    > Podobnie też jest u znajomych, którzy jeżdżą Dieslami.

    Nie wierzę :-). Też mam znajomych posiadający diesle i jakoś
    nie słyszałem o takich różnicach. Oczywiście jeśli
    porównujemy podobne "krótkie odcinki", czyli np. 2 km
    benzyną i 2 km dieslem i potem dłuższy postój...

  • 129. Data: 2010-12-31 18:47:19
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    OIDP jako PeHa miałem same benzyny.
    Co firma to obyczaj.

    -----

  • 130. Data: 2010-12-31 18:48:58
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Podjedź kupowanym samochodem do jakiegoś renomowanego serwisu silników.
    Wydaj te parę stówek, żeby nie umoczyć kilku tysięcy.

    -----