-
Data: 2014-12-09 15:34:32
Temat: Re: Onanet sponsorowany przez producentów akumulatorów?
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 13:26:43 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
> Hello Trybun,
>
> Tuesday, December 9, 2014, 11:30:35 AM, you wrote:
>
> >>>> Na Onanecie jest artykuł jak skutecznie zabić akumulator ładując
> >>>> go według raz bezimiennego eksperta.
> >>> No a na czym to polega?
> >> Że akumulatorowi trzeba dać z prostownika 16V bo on to lubi i go to
> >> konserwuje. Do tego jeszcze kilka ogólnie powtarzanych bzdur.
> > Właśnie, chodzi też o te bzdury(?) wypisywane przez niektórych, co to za
> > prostownik dający 16V, czy jakimkolwiek prąd o napięciu innym niż 6,12
> > albo 24V?
>
> Napięciem 6, 12 czy 24V nie naładujesz akumulatora o adekwatnym
> napięciu znamionowym.
>
> Końcowe napięcie ładowania cyklicznego akumulatora ołowiowego o
> napięciu znamionowym 12V to 15.6-16.2V. I nie są to żadne bzdury, choć
> osobiście jednak wolałbym pozostać przy 15.6V.
>
>
> --
> Best regards,
> RoMan
> PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
> Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Dwadzieścia lat temu doznałem olśnienia. Kupiłem akumulator centry i była instrukcja
obsługi. Wytłuszczonym drukiem było napisane że napięcie na zaciskach akumulatora w
czasie ładowania nie może przekroczyć 15V. Bo jeśli przekroczy to spowoduje to
spłynięcie masy czynnej i w takiej sytuacji jeśli bym reklamował ro reklamacja nie
zostanie uznana. Tak mnie to zaciekawiło że zdoktoryzowałem się z akumulatorów
rozruchowych. Wyszło że wszystkie akumulatory jakie miałem sam rozpierdoliłem ładując
według jakiejś przedwojennej szkoły falenickiej. Oczywiście nic mi do tego jak ktoś
się uprze żeby elektrolit w czasie ładowania zagotować. Do napięcia jakie podałeś a
nawet trochę wyższego ładuje się akumulatory trakcyjne. Jak masz elektryczny samochód
z akumulatorami trakcyjnymi to spokojnie do 17V możesz dojść i nic z wyjątkiem tego
że go do pełna naładujesz nie będzie. W przypadku akumulatora rozruchowego autor
artykułu napisał szkodliwe bzdury.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.14 16:14 J.F.
- 09.12.14 16:56 k...@g...com
- 09.12.14 18:30 J.F.
- 09.12.14 18:39 Bolko
- 09.12.14 19:07 Czesław Wiśniak
- 09.12.14 19:11 k...@g...com
- 09.12.14 19:11 Bolko
- 09.12.14 19:15 k...@g...com
- 09.12.14 19:45 J.F.
- 09.12.14 19:48 J.F.
- 09.12.14 19:59 re
- 09.12.14 20:40 Czesław Wiśniak
- 09.12.14 20:45 Czesław Wiśniak
- 09.12.14 20:55 re
- 09.12.14 22:15 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=