-
Data: 2014-12-09 16:56:01
Temat: Re: Onanet sponsorowany przez producentów akumulatorów?
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 16:14:07 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik napisał w wiadomości grup
> W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 13:26:43 UTC+1 użytkownik RoMan
> Mandziejewicz napisał:
> > Hello Trybun,
> >> >> Że akumulatorowi trzeba dać z prostownika 16V bo on to lubi i go
> >> >> to
> >> >> konserwuje. Do tego jeszcze kilka ogólnie powtarzanych bzdur.
> >> > Właśnie, chodzi też o te bzdury(?) wypisywane przez niektórych,
> >> > co to za
> >> > prostownik dający 16V, czy jakimkolwiek prąd o napięciu innym niż
> >> > 6,12
> >> > albo 24V?
> >> Końcowe napięcie ładowania cyklicznego akumulatora ołowiowego o
> >> napięciu znamionowym 12V to 15.6-16.2V. I nie są to żadne bzdury,
> >> choć
> >> osobiście jednak wolałbym pozostać przy 15.6V.
>
> >Dwadzieścia lat temu doznałem olśnienia. Kupiłem akumulator centry i
> >była instrukcja obsługi. Wytłuszczonym drukiem było napisane że
> >napięcie na zaciskach akumulatora w czasie ładowania nie może
> > >przekroczyć 15V. Bo jeśli przekroczy to spowoduje to spłynięcie masy
> >czynnej i w takiej sytuacji jeśli bym reklamował ro reklamacja nie
> >zostanie uznana. Tak mnie to zaciekawiło że zdoktoryzowałem się z
> > >akumulatorów rozruchowych. Wyszło że wszystkie akumulatory jakie
> >miałem sam rozpierdoliłem ładując według jakiejś przedwojennej szkoły
> >falenickiej. Oczywiście nic mi do tego jak ktoś się uprze żeby
> > >elektrolit w czasie ładowania zagotować. Do napięcia jakie podałeś a
> >nawet trochę wyższego ładuje się akumulatory trakcyjne. Jak masz
> >elektryczny samochód z akumulatorami trakcyjnymi to spokojnie do 17V
> > >możesz dojść i nic z wyjątkiem tego że go do pełna naładujesz nie
> >będzie. W przypadku akumulatora rozruchowego autor artykułu napisał
> >szkodliwe bzdury.
>
> Czas koledzy, czas.
> 15V jest szkodliwe, jak za dlugo przylaczone. RoMan doskonale o tym
> wie, bo sam jeden aumulator tak zalatwil :-)
> Jak jest krotko przylaczone to tez szkodliwe, ale krotko.
>
> Moj "zwykly prostownik" ma transformator i dwie diody. Szczytowe
> napiecie bez obciazenia cos 19V.
> Z przylaczonym akumulatorem ... musialbym oscyloskop podlaczyc,
> podejrzewam ze jakies 15V.
> Po naladowaniu akumulatora prad spada, ale w szczytach nadal plynie.
> Dwa tygodnie pod pradem i po akumulatorze. Ktos, kto laduje
> rozladowany aku przez caly dzien szkodzi niewiele, ktos, kto
> doladowuje profilaktycznie przez cala noc tez niewiele, chyba ze robi
> to za czesto.
>
> Alternator utrzymuje napiecie srednie rzedu 14.0-14.5V. W szczytach ma
> troche wiecej, ale to maszynka trojfazowa, szczyty mniejsze. I takie
> napiecia akumulator rozruchowy swietnie znosi.
>
> Zapis z Twojej instrukcji mogl sie tyczyc napiecia w instalacji
> samochodu - czyli nie jedno ladowanie z rzadka, ale w miare stale. 15V
> faktycznie za duzo.
> Odkad mamy polprzewodnikowe regulatory w zasadzie nie ma problemu -
> trzymaja napiecie wystarczajaco dokladnie, 15V nie grozi.
>
> Z praktyki ... kiedys mialem w samochodzie 19V. Akumulator to przezyl,
> choc musial wytrzymac ok 1.5h ...
>
> J.
zapis dotyczył ładowania. Akumulatorowi obojętne czy prąd z alternatora czy z
prostownika. Więcej niż 15V uszkadza akumulator rozruchowy. Niekoniecznie musi to
trwać ułamek sekundy. Trochę takiego siłowego ładowania każdy akumulator wytrzyma.
Ale za każdym takim chamskim ładowaniem jest coraz bardziej uszkodzony. W
akumulatorach rozruchowych masa czynna jest porowata i delikatna. Gazowanie powoduje
wyrywanie masy czynnej z płyt bo gazuje w takiej masie w jej objętości a nie jak w
akumulatorach trakcyjnych na powierzchni płyty. Jak dzisiaj pamiętam jak z niewiedzy
wykańczałem kolejne akumulatory w maluchach. Te z prądnicami miały zimą bilans
elektryczny na styku. wystarczyło 10-15 razy roczny akumulator z malucha naładować do
pełna, z gazowaniem i szesnastoma voltami na klemach i był do wyrzucenia o ile ktoś
ze sznurka nie potrafił odpalić.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.14 18:30 J.F.
- 09.12.14 18:39 Bolko
- 09.12.14 19:07 Czesław Wiśniak
- 09.12.14 19:11 k...@g...com
- 09.12.14 19:11 Bolko
- 09.12.14 19:15 k...@g...com
- 09.12.14 19:45 J.F.
- 09.12.14 19:48 J.F.
- 09.12.14 19:59 re
- 09.12.14 20:40 Czesław Wiśniak
- 09.12.14 20:45 Czesław Wiśniak
- 09.12.14 20:55 re
- 09.12.14 22:15 k...@g...com
- 10.12.14 13:02 J.F.
- 10.12.14 13:06 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=