-
Data: 2014-12-09 18:30:20
Temat: Re: Onanet sponsorowany przez producentów akumulatorów?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:273589ec-bcf4-4892-96f1-2e2762113ab9@go
oglegroups.com...
W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 16:14:07 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
>> >Dwadzieścia lat temu doznałem olśnienia. Kupiłem akumulator centry
>> >i
>> >była instrukcja obsługi. Wytłuszczonym drukiem było napisane że
>> >napięcie na zaciskach akumulatora w czasie ładowania nie może
>> > >przekroczyć 15V. Bo jeśli przekroczy to spowoduje to spłynięcie
>> > >masy
> Czas koledzy, czas.
> 15V jest szkodliwe, jak za dlugo przylaczone. RoMan doskonale o tym
> wie, bo sam jeden aumulator tak zalatwil :-)
> Jak jest krotko przylaczone to tez szkodliwe, ale krotko. [...]
> Zapis z Twojej instrukcji mogl sie tyczyc napiecia w instalacji
> samochodu - czyli nie jedno ladowanie z rzadka, ale w miare stale.
> 15V
> faktycznie za duzo.
> Odkad mamy polprzewodnikowe regulatory w zasadzie nie ma problemu -
> trzymaja napiecie wystarczajaco dokladnie, 15V nie grozi.
>
> Z praktyki ... kiedys mialem w samochodzie 19V. Akumulator to
> przezyl,
> choc musial wytrzymac ok 1.5h ...
>
>zapis dotyczył ładowania.
>Akumulatorowi obojętne czy prąd z alternatora czy z prostownika.
No nie calkiem, bo sa drobne roznice w napieciu bez obciazenia.
>Więcej niż 15V uszkadza akumulator rozruchowy. Niekoniecznie musi to
>trwać ułamek sekundy. Trochę takiego siłowego ładowania każdy
>akumulator wytrzyma. Ale za każdym takim chamskim ładowaniem jest
>coraz bardziej uszkodzony. W akumulatorach rozruchowych masa czynna
>jest porowata i delikatna. Gazowanie powoduje wyrywanie masy czynnej
>z płyt bo gazuje w takiej masie w jej objętości a nie jak w
>akumulatorach trakcyjnych na powierzchni płyty.
Dobrze piszesz, ale jak podlacze akumulator pod prostownik i pilnuje
konca, to tego przekroczenia beda np 2h.
Jak mam w aucie 15V, to 2h mijaja po ~200km, i codziennie aku sie
niszczy ..
>Jak dzisiaj pamiętam jak z niewiedzy wykańczałem kolejne akumulatory
>w maluchach. Te z prądnicami miały zimą bilans elektryczny na styku.
>wystarczyło 10-15 razy roczny akumulator z malucha naładować do
>pełna, z gazowaniem i szesnastoma voltami na klemach i był do
>wyrzucenia o ile ktoś ze sznurka nie potrafił odpalić.
Ano tak, tylko ze dzis to ja akumulator laduje moze z raz na rok ...
Poza tym wiekszosc prostownikow nie ma nawet kontroli napiecia i nie
wiesz jakie jest ... a laduja i nie niszcza ... w jedna noc :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.14 18:39 Bolko
- 09.12.14 19:07 Czesław Wiśniak
- 09.12.14 19:11 k...@g...com
- 09.12.14 19:11 Bolko
- 09.12.14 19:15 k...@g...com
- 09.12.14 19:45 J.F.
- 09.12.14 19:48 J.F.
- 09.12.14 19:59 re
- 09.12.14 20:40 Czesław Wiśniak
- 09.12.14 20:45 Czesław Wiśniak
- 09.12.14 20:55 re
- 09.12.14 22:15 k...@g...com
- 10.12.14 13:02 J.F.
- 10.12.14 13:06 J.F.
- 10.12.14 13:16 Czesław Wiśniak
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=