-
Data: 2014-12-09 19:15:51
Temat: Re: Onanet sponsorowany przez producentów akumulatorów?
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 18:30:24 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:273589ec-bcf4-4892-96f1-2e2762113ab9@go
oglegroups.com...
> W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 16:14:07 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> >> >Dwadzieścia lat temu doznałem olśnienia. Kupiłem akumulator centry
> >> >i
> >> >była instrukcja obsługi. Wytłuszczonym drukiem było napisane że
> >> >napięcie na zaciskach akumulatora w czasie ładowania nie może
> >> > >przekroczyć 15V. Bo jeśli przekroczy to spowoduje to spłynięcie
> >> > >masy
>
> > Czas koledzy, czas.
> > 15V jest szkodliwe, jak za dlugo przylaczone. RoMan doskonale o tym
> > wie, bo sam jeden aumulator tak zalatwil :-)
> > Jak jest krotko przylaczone to tez szkodliwe, ale krotko. [...]
>
> > Zapis z Twojej instrukcji mogl sie tyczyc napiecia w instalacji
> > samochodu - czyli nie jedno ladowanie z rzadka, ale w miare stale.
> > 15V
> > faktycznie za duzo.
> > Odkad mamy polprzewodnikowe regulatory w zasadzie nie ma problemu -
> > trzymaja napiecie wystarczajaco dokladnie, 15V nie grozi.
> >
> > Z praktyki ... kiedys mialem w samochodzie 19V. Akumulator to
> > przezyl,
> > choc musial wytrzymac ok 1.5h ...
> >
> >zapis dotyczył ładowania.
> >Akumulatorowi obojętne czy prąd z alternatora czy z prostownika.
>
> No nie calkiem, bo sa drobne roznice w napieciu bez obciazenia.
>
> >Więcej niż 15V uszkadza akumulator rozruchowy. Niekoniecznie musi to
> >trwać ułamek sekundy. Trochę takiego siłowego ładowania każdy
> >akumulator wytrzyma. Ale za każdym takim chamskim ładowaniem jest
> >coraz bardziej uszkodzony. W akumulatorach rozruchowych masa czynna
> >jest porowata i delikatna. Gazowanie powoduje wyrywanie masy czynnej
> >z płyt bo gazuje w takiej masie w jej objętości a nie jak w
> >akumulatorach trakcyjnych na powierzchni płyty.
>
> Dobrze piszesz, ale jak podlacze akumulator pod prostownik i pilnuje
> konca, to tego przekroczenia beda np 2h.
> Jak mam w aucie 15V, to 2h mijaja po ~200km, i codziennie aku sie
> niszczy ..
>
> >Jak dzisiaj pamiętam jak z niewiedzy wykańczałem kolejne akumulatory
> >w maluchach. Te z prądnicami miały zimą bilans elektryczny na styku.
> >wystarczyło 10-15 razy roczny akumulator z malucha naładować do
> >pełna, z gazowaniem i szesnastoma voltami na klemach i był do
> >wyrzucenia o ile ktoś ze sznurka nie potrafił odpalić.
>
> Ano tak, tylko ze dzis to ja akumulator laduje moze z raz na rok ...
>
> Poza tym wiekszosc prostownikow nie ma nawet kontroli napiecia i nie
> wiesz jakie jest ... a laduja i nie niszcza ... w jedna noc :-)
>
> J.
A ja ładuję raz na kilka dni. Samochód jeździ niedużo ale nie mogę sobie pozwolić ze
nie zapali, a pchanie ciężarówki to średnia przyjemność. Prostownik ma prąd wyjściowy
1,5A max i odcięcie na 14,5V. I wiesz co. lampka sygnalizująca że nie ładuje mruga
bardzo często. Tak ze 3 razy na sekundę.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.14 19:45 J.F.
- 09.12.14 19:48 J.F.
- 09.12.14 19:59 re
- 09.12.14 20:40 Czesław Wiśniak
- 09.12.14 20:45 Czesław Wiśniak
- 09.12.14 20:55 re
- 09.12.14 22:15 k...@g...com
- 10.12.14 13:02 J.F.
- 10.12.14 13:06 J.F.
- 10.12.14 13:16 Czesław Wiśniak
- 10.12.14 22:00 J.F.
- 11.12.14 09:14 Trybun
- 11.12.14 09:16 Trybun
- 11.12.14 09:43 WS
- 11.12.14 09:57 Czesław Wiśniak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=