    From: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami
    Date: Thu, 17 Nov 2011 00:40:45 +0100

    > Po pierwsze - jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to troche tej mazi
    > pod korkiem jest objawem zupełnie normalnym i zwykle znikający po
    > dłuższej trasie, bądz po kilku dłuższych trasach w krótkim okresie czasu.
    > Po drugie parowanie z rury wydechowej w takich warunkach pogodowych też
    > nie jest specjalnie niepokojącym objawem (zwłaszcza jeśli masz LPG),
    > dopóki nie jest to naprawe wielka chmura pary.
    > Po trzecie olej nie miesza sie z wodą. Jeśli w oleju będzie woda na
    > miarce będziesz miał albo maź, albo oczka w każdym razie na pierwszy
    > rzut oka zobaczysz, ze coś jest nie tak.
> [...]

    Ja tym samochodem nie jeżdżę na co dzień, więc co do chmury pary wodnej
    nie mogę się wypowiedzieć, aczkolwiek wiem, że przy LPG ogólnie jest jej
    więcej (przy obecnych warunkach także). Co do oleju i wody - masz rację,
    nie mieszają się ale z drugiej strony ten olej jest przesadnie rzadki (i
    właśnie mam wątpliwości czy to nie jest maź) - jedyna rada w obecnej
    sytuacji kupić 1-2l na dolewki i porównać konsystencję z tym z bagnetu.
    Pytam, bo w zasadzie same niewiadome a nie chcę też wpakować kogoś w
    wymianę uszczelki pod głowicą - koszty a do tego czym więcej mechanik
    'gmera' w samochodzie tym gorzej ;) a teraz silnik chodzi na prawdę
    fantastycznie (dźwięk + kultura pracy, zbieranie się itp itd, w ogóle
    nie czuć, że to jedzie na gazie + kompletny brak drgań, w porównaniu do
    4-cyl diesla - kosmos).

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej