  • 31. Data: 2009-11-06 10:21:21
    Temat: Re: Olek E-P2 - juz oficjalnie
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    > Jakbym wchodził w ten system, to bardziej by mnie interesowało również
    > zapowiedziane 9-18 - pytanie czy nie będzie miało absurdalnej ceny, jak

    Odpowiedniki 4/3 mają ceny 1800/2000, więcej nikt nie da za spacerzuma i
    amatorskie szerokie. Więc do wytrzymania zważywszy, że to jednak jakiś
    system (czyli się przyda na dłużej).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 32. Data: 2009-11-06 11:33:21
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-06 11:21:21 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Odpowiedniki 4/3 mają ceny 1800/2000, więcej nikt nie da za spacerzuma
    > i amatorskie szerokie.

    Powiedz to Panasowi, który za pierwsze (wiem, wiem, magia filmowania)
    chce ~3300, a za drugie ~4800 zł (fakt że dość szerokie i jasne). Jak
    na razie jedyną sensowną alternatywą dla ostatniego było 9-18 ze
    zwykłego 43 plus adapter, za circa 3000 zł (pomijając kwestię
    rozmiaru). Trochę to było dla mnie zniechęcające do tego systemu. Oby
    Olek nie poszedł drogą bratniej firmy i dał ludzkie ceny.

    de Fresz

  • 33. Data: 2009-11-06 12:51:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    de Fresz pisze:

    > Trochę
    > to było dla mnie zniechęcające do tego systemu. Oby Olek nie poszedł
    > drogą bratniej firmy i dał ludzkie ceny.

    Oby Olek poszedł po rozum do głowy i skoro projektuje małe korpusy,
    zaczął projektować małe, zgrabne obiektywy :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 34. Data: 2009-11-06 13:23:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > Oby Olek poszedł po rozum do głowy i skoro projektuje małe korpusy,
    > zaczął projektować małe, zgrabne obiektywy :P

    Idea składanego kita ep1 jest słuszna, mam nadzieję że to ultra-dużo też
    tak będzie miało.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /mam mniejszy brzuch niż Britney, widziałem na pudelku/

  • 36. Data: 2009-11-06 13:31:06
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" napisał

    > Oby Olek poszedł po rozum do głowy i skoro projektuje małe korpusy, zaczął
    > projektować małe, zgrabne obiektywy :P

    A nie jest tak ?
    Przecież to się jakoś całościowo trzyma kupy. E-P1 ostatecznie nie jest taki
    malutki żeby było o co walczyć. W obecnych konfiguracjach raczej to
    sensownie wygląda.

    adam

  • 35. Data: 2009-11-06 13:31:06
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "de Fresz" napisał

    > Canon obecnie co rok. A jeszcze kilka lat temu okresy pomiędzy premierami
    > następcy jakiegoś modelu były znacznie dłuższe - to się zmienia, świat
    > idzie do przodu, niektóre firmy reagują na to szybciej, inne wolniej.
    > Tak w ramach ciekawostek w czasach analogowych:
    > F801 - 1988
    > F90 - 1992
    > F90X - 1994
    > F100 - 1999
    > F4 - 1988
    > F5 - 1996
    > F6 - 2004

    Widać mało poprawiać trzeba było to i czas na zrobienie kroku do przodu był.
    Cyrk jak zaordynował u siebie Canon zemścił się sam z siebie na kalendarzu
    nowości.

    adam

  • 37. Data: 2009-11-06 13:31:07
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "de Fresz" napisał

    > Też nie do końca - ot, popatrz choćby na ostatnie zamieszanie z datą
    > ogłoszenia E-P2. Zresztą u nich tak naprawdę jest dość mało rumorsów w
    > stosunku do pozostałej treści.

    No fakt, ostatnio to jakby katalog on-line 4/3 - gdzie kupić, gdzie taniej,
    gdzie review...

    > Tzw. kontrolowane przecieki, to dość niebezpieczna broń i może się dość
    > łatwo obrócić przeciwko firmie jej używającej. Załamanie sprzedaży i
    > problem z czyszczeniem magazynów, niespodziewane ruchy konkurencji - to są
    > realne zagrożenia.

    To prawda, tyle, że mimo pozornej wszechobecności internetu informacje jakoś
    nie rozprzestrzeniają się tak sprawnie jakby się mogło wydawać.
    Być może większość potencjalnych nabywców jednak nie odbiera tego kanału na
    tyle sprawnie aby miało to zdecydowany wpływ na głosowanie portfelem.
    Sam mam dwa takie przykłady - ludzi korzystających regularnie z internetu.
    Jeden sprzedaje mi newsa ; ) o E-P2 bez świadomości istnienia E-P1. Drugi
    parę miesięcy po ustabilizowaniu się koncepcji m4/3 dowiaduje się ode mnie,
    że jest coś takiego.

    adam

  • 38. Data: 2009-11-06 13:33:54
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-06 13:51:46 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > Oby Olek poszedł po rozum do głowy i skoro projektuje małe korpusy,
    > zaczął projektować małe, zgrabne obiektywy :P

    A z tym to Ci powiem, że się miło rozczarowałem. Na zdjęciach kit
    wygląda proporcjonalnie na całkiem spory i mocno odstający od body, ale
    jak się to weźmie w ręce w stanie złożonym, to jest to bodaj
    najmniejszy zoom na rynku. W porównaniu do lustrzankowego kita jest
    naprawdę malusi. Oczywiście do ideału brakuje, bo tym jest coś a la
    obiektyw w n. G9-11, czyli pewnie nie prędko będzie, choć może jeśli
    plotki o Ricohu okaża się prawdziwe...
    Nie wiem jeszcze jak Panasowy, bo to cieżko u nas obmacać. Większym
    probleme IMHO jest marna jakość optyczna Olkowego naleśnika, ale tu
    akurat Panas wychodzi całkiem fajnie.

    de Fresz

  • 39. Data: 2009-11-06 18:06:49
    Od: "przybysz" <m...@o...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Nikt nie zauważył? ;-)
    > Jednak się pomyliłem co do Olka, bo spodziewałem się raczej czegos a la
    > G1, a tu niespodziewajka.
    >
    > http://www.dpreview.com/news/0911/09110501olympusep2
    .asp

    Takiej poczwary dawno nie widziałem

  • 40. Data: 2009-11-06 18:33:17
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    adam pisze:
> [...]

    > Przecież to się jakoś całościowo trzyma kupy. E-P1 ostatecznie nie jest
    > taki malutki żeby było o co walczyć. W obecnych konfiguracjach raczej to

    Miałeś w ręku EP1? Bo ja miałem. W sklepie co prawda, ale wielce się
    zdziwiłem, jakie to wielkie. W szczególności ten kitowy obiektyw w ogóle
    nie pasował. Z naleśnikiem byłoby to porównywalne do Pentaksa ME +
    40/2.8, ale tak, to dziękuję. Wolę K7 z naleśnikiem :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.