  • 1. Data: 2009-11-04 11:14:49
    Temat: Fuji s9500 + SB800
    Od: "zorka" <coton@.wp.vp.pl>

    Czy kompakt s9500 i lampa sb800 będą ze sobą wspólpracowac prawidłowo?
    Czy będzie działac automatyka?

    Pozdr
    Jaśko

  • 2. Data: 2009-11-04 12:23:48
    Temat: Re: Fuji s9500 + SB800
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    zorka pisze:
    > Czy kompakt s9500 i lampa sb800 będą ze sobą wspólpracowac prawidłowo?
    > Czy będzie działac automatyka?

    Będą współpracować prawidłowo, ale automatyka nie będzie działać, gdyż
    Fuji nie przewidział takiej możliwości (sterowania jakimikolwiek
    lampami). Tak więc pozostaje ci manualne ustawienie mocy błysku.
    Proponuję ustawić stałą moc błysku (stosownie do warunków) i regulować
    ekspozycję przysłoną (zresztą podobno kiedyś tak się robiło, przy czym
    kiedyś miało to wpływ na GO, a u ciebie będzie minimalny lub żaden).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-11-04 15:39:36
    Od: "Przemysław Kończak" <p...@v...com.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Będą współpracować prawidłowo, ale automatyka nie będzie działać, gdyż
    > Fuji nie przewidział takiej możliwości (sterowania jakimikolwiek lampami).
    > Tak więc pozostaje ci manualne ustawienie mocy błysku.

    TTL nie będzie działał, to fakt. Ale SB800 ma swoją automatykę, więc
    wystarczy wprowadzić jej paramatry z aparatu a ona sama sobie zmierzy błysk.
    Wygodniejsze to, niż dobieranie przysłony do stałej mocy czy też dobieranie
    manualnie mocy do przysłony.

    pozdrawiam
    p.

  • 4. Data: 2009-11-04 16:06:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Nov 2009, "Paweł W." wrote:

    > więc pozostaje ci manualne ustawienie mocy błysku. Proponuję ustawić stałą
    > moc błysku (stosownie do warunków) i regulować ekspozycję przysłoną

    Przy założeniu "niskie ISO", potrzebnym w kompakcie, po zapodaniu
    ISO 100 (zamiast ISO 50) i przy białym suficie (zakładając, że lampa
    będzie używana po to, aby zdjęcia nie przypominały listów gończych)
    rzeczywiście można sobie czasem zaszaleć i przymknąć o działkę
    albo o dwie ;)
    Jaką liczbę przewodnią ma ta lampa - bo odnoszę się do LP 28
    "rzeczywiste" (LP 28 przy 50mm eq itede, a nie 36 przy 80mm eq),
    czyli Minolty HS3600D (takoż używanej z hybrydą)?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-11-04 16:50:11
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Jaką liczbę przewodnią ma ta lampa - bo odnoszę się do LP 28
    > "rzeczywiste" (LP 28 przy 50mm eq itede, a nie 36 przy 80mm eq),
    > czyli Minolty HS3600D (takoż używanej z hybrydą)?

    Tyle jest w specyfikacji:

    Guide number (at 35mm
    zoom-head position,
    20°C/68°F):

    38/125 (ISO 100, m/ft), 53/174 (ISO 200, m/ft)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-11-04 16:53:34
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Paweł W. pisze:

    > Guide number (at 35mm
    > zoom-head position,
    > 20°C/68°F):
    >
    > 38/125 (ISO 100, m/ft), 53/174 (ISO 200, m/ft)

    W instrukcji na str.42 w wersji angielskiej jest też napisane, że dla
    iso100 50mm i pełnej mocy, zasięg wynosi 44m. Tylko nie mogę doczytać,
    dla jakiej przysłony. f/1.0, czy może coś bliżej codziennych realiów.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-11-04 16:57:33
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>