  • 21. Data: 2010-05-17 15:26:03
    Temat: Re: Ogniskowa obiektywu a perspektywa i glebia ostrosci
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 17 May 2010 16:21:24 +0200, b...@n...pl wrote:
> [...]
    ^^^^^^^^

    > Zmieni się perspektywa.

    Nie, nie zmieni się.

    > Zrób prosty test. Zrób dwa zdjęcia, jedno przy długiej ogniskowej, a
    > potem drugie, przy szerokim kącie, ale zachowaj tą samą wielkość
    > głównego obiektu w kadrze. Zobaczysz, że to dwa różne zdjęcia.

    Zabraklo zalozenia ,,aparatami o rownych wielkosciach medium''.

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 22. Data: 2010-05-19 19:39:52
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-17 17:26:03 +0200, Michal Tyrala <w...@b...com.pl> said:

    > Nie, nie zmieni się.

    > Zabraklo zalozenia ,,aparatami o rownych wielkosciach medium''.

    Już się wam wszystkim pięknie pokręciło.
    Jak zmienisz wielkość kadru odpowiednio do zmiany ogniskowej, to się
    właśnie perspektywa nie zmieni. Na tej samej klatce się zmieni.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-05-19 19:46:18
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-17 17:25:14 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > Oczywiście - bo na różnych formatach negatywu/matrycy:-) Tylko w taki bowiem
    > sposób można nie zmeniając pozycji wykonać różnymi ogniskowymi zdjęcia tego
    > samego motywu zachowując takie samo wypełnienie kadru motywem. Ale - muszę
    > Cię zmartwić - nawet na takich - zupełnie różnych - zdjeciach perspektywa
    > będzie dokładnie identyczna.

    Ale po co tak życie komplikujecie?
    Jeszcze mi powiedzcie, że dla uzyskania efektu głębi zakładacie tele i
    podchodzicie blisko do głównego obiektu.

  • 24. Data: 2010-05-19 20:26:47
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 19 May 2010 21:39:52 +0200, JA wrote:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    ^^^^^^^^

    > Już się wam wszystkim pięknie pokręciło.
    > Jak zmienisz wielkość kadru odpowiednio do zmiany ogniskowej, to się
    > właśnie perspektywa nie zmieni. Na tej samej klatce się zmieni.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Miło, ze czytasz posty, na ktore odpisujesz. :-)

  • 25. Data: 2010-05-19 20:36:35
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-19 22:26:47 +0200, Michal Tyrala <w...@b...com.pl> said:

    > Miło, ze czytasz posty, na ktore odpisujesz. :-)

    Przeczytałem "różnych" :)
    Czas wybrać się po nowe okulary :>

  • 26. Data: 2010-05-19 21:26:26
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

  • 27. Data: 2010-05-19 21:30:38
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    > Już się wam wszystkim pięknie pokręciło.
    > Jak zmienisz wielkość kadru odpowiednio do zmiany ogniskowej, to się
    > właśnie perspektywa nie zmieni. Na tej samej klatce się zmieni.
    > [...]

    Zasadaq jest bardzo prosta - perspektywa zmienia się wtedy, gdy zmieniasz
    odległość miedzy aparatem a motywem. Jeśli odległości nie zmienisz -
    pozostaje stała. Ogniskowa i wielkość medium nie wpływają na perspektywę,
    decydują natomiast o tym, jak duży będziesz miał kąt widzenia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 28. Data: 2010-05-19 21:34:03
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał:

    > [...]
    >
    > Ale po co tak życie komplikujecie?

    ??? Ja nic nie komplikuję - po prostu opisuję rzeczywistość.

    > Jeszcze mi powiedzcie, że dla uzyskania efektu głębi zakładacie tele i
    > podchodzicie blisko do głównego obiektu.
    > [...]

    Gdzie widzisz u mnie takie stwierdzenie? A jeśli chodzi o ocenę jego
    prawdziwości - nie sposób jej dokonać bez sprecyzowania, na czym ten 'efekt
    głębi' miałby polegać.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 29. Data: 2010-05-20 10:03:19
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/19/2010 11:30 PM, Marek Wyszomirski pisze:

    > Zasadaq jest bardzo prosta - perspektywa zmienia się wtedy, gdy zmieniasz
    > odległość miedzy aparatem a motywem. Jeśli odległości nie zmienisz -
    > pozostaje stała...

    No jak nie zmieniasz? Nie zumowałeś nigdy?? Przecież jak zumujesz to
    widać że się przybliża albo oddala!! ;-)

    Z pozdrowieniami
    Zygmunt Dariusz

  • 30. Data: 2010-05-20 18:38:38
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-20 12:03:19 +0200, Dariusz Zygmunt <i...@a...net> said:

    > No jak nie zmieniasz? Nie zumowałeś nigdy?? Przecież jak zumujesz to
    > widać że się przybliża albo oddala!! ;-)

    I zmienia się perspektywa.
    Jeżeli mi ktoś udowodni, że się nie zmienia w trakcie zoomowania, to
    stawiam krzynkę piwa.