  • 1. Data: 2010-05-15 19:20:31
    Temat: Olympus MJU 9000 czy Canon Powershot SX120IS?
    Od: Falisty <f...@w...pl>

    Witam.

    Nie wszędzie chce mio się tard\gać Olympusa 510 (duży i niewygodny do
    wszędzienoszenia). Foty tworzy pięknie, ale nie zawsze jest (gabarytowo)
    pożądany.

    Chcę zakupić, jako dodatkowy aparat kieszonkowy, sprzęt który ma w miarę
    dobrego zooma (ultra) i niewielkie szumy. Oczywiście w parze idzie
    jasnoćś obiektywu.

    Myślałem o takich aparatach:
    1. Olympus MJU 9000 - świetne rozmiary, krótka ogniskowa (od 28 mm) i
    duży zoom, świetny system redukcji szumów Olympusa (chyba też go posiada
    jak aparaty Olympusa), filmy w VGA (następca 9010 kręci w 720p, ale mi
    to niepotrzebne)
    2. Canon Powershot SX120IS - troszkę większy od "Olka", ogniskowa
    słabsza (od 36 mm), zoom taki jak w "Olku", obiektyw jaśniejszy (2,8 -
    4,3 a "Olek" 3,2 - 5,9), filmy VGA.

    Który polecacie do fotografowania jako lepszy? Generalnie bardziej
    szanuję w aparatach Olympusa, ale obiektyw jaśniejszy posiada Canon,
    parametry mają podobne. Olympus sporo mniejszy gabarytowo :)
    Ceny aparatów są zbliżone, około 600-700 PLN. Canon pracuje na
    akumulatorkach "paluszkowych" - to dodatkowa przewaga. Oba mają tryby
    manualne (to ważne dla mnie).
    --
    Pozdrawiam, Krzysiek
    Ps.Adres bez podkreślnika

  • 2. Data: 2010-05-15 20:54:33
    Temat: Re: Olympus MJU 9000 czy Canon Powershot SX120IS?
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    > Ceny aparatów są zbliżone, około 600-700 PLN. Canon pracuje na
    > akumulatorkach "paluszkowych" - to dodatkowa przewaga. Oba mają tryby
    > manualne (to ważne dla mnie).

    Ten Olek ma manual? Nie widze. Ma za to wieksza matryce i duzo ciekawszy
    zakres ogniskowych, poza tym duzo lepiej (czytaj: normalnie) wyglada. Choc
    gdybym to ja mial wybierac, wzialbym raczej jakiegos Lumixa.

    --
    KILu

  • 3. Data: 2010-05-15 21:59:57
    Od: Falisty <f...@w...pl>

    W dniu 2010-05-15 22:54, KILu pisze:

    > Ten Olek ma manual? Nie widze. Ma za to wieksza matryce i duzo ciekawszy
    > zakres ogniskowych, poza tym duzo lepiej (czytaj: normalnie) wyglada.
    > Choc gdybym to ja mial wybierac, wzialbym raczej jakiegos Lumixa.

    Kiedyś "macałem" lustrzankę Panasonica i wybrałem... Olympusa - sporo
    mniej szumiał i lepiej ostrzył.
    Jeżeli jednak wiesz coś więcej o np. jakimś Lumixie, to chętnie poczytam
    - zapodaj model w podobnej cenie. Jakieś dodatkowe informacje (w
    pigułce) na jego temat? Jaki to model?

    Ps. Zawsze mnie intrygował Olympus - niby słabsze parametry lub mniej
    wybajerowanych funkcji a fotki wychodziły lepsze od konkurencji - np.
    model C5000. Chociaż wspomnę jeszcze o takim aparacie jak ...Premier
    DC2000, matrycę miał 1,3 Mpix lub 2,1 Mpix a jakość... no po prostu
    bomba! Czysty obraz, po prostu przepiękny. Z pewnością odbiła się tu
    wielkość fizyczna matrycy w stosunku do rozdzielczości... Był to rok 2001 :)

    --
    Pozdrawiam, Krzysiek
    Ps.Adres bez podkreślnika

  • 4. Data: 2010-05-15 23:21:31
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Falisty" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedyś "macałem" lustrzankę Panasonica

    A mógłbyś podać konkretny model tej lustrzanki?

  • 5. Data: 2010-05-16 07:05:07
    Od: Falisty <f...@w...pl>

    W dniu 2010-05-16 01:21, Santana pisze:

    > Użytkownik "Falisty" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A mógłbyś podać konkretny model tej lustrzanki?
    Niepamiętam modelu, ale było to jakieś 2-3 lata temu - wybierałem
    pomiędzy Panasonicem a Olympusem E510 i chociaż teoretycznie Olek był
    uboższy w funkcje (np.słabszy AF) to foty robi lepsze. A teraz szukam
    czegoś "pomiędzy", by dużego nie targać, gdzie nie jest potrzebny.
    Dlatego szukam czegoś takiego w rozsądnej cenie. I wpadły mi te dwa
    modele o które pytam, ale chętnie przyjżę sie innym aparatom - tylko
    podajcie konkretne modele.
    Widzę, ze zaraz zrobi się zadyma, że Panasonic jest bee albo i nie ale
    nie o to mi chodzi. Po prostu szukam w miarę dobrego i niedrogiego
    aparatu kompaktowego.

    --
    Pozdrawiam, Krzysiek
    Ps.Adres bez podkreślnika

  • 6. Data: 2010-05-16 08:33:54
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Falisty napisał:
> [...]
    > bomba! Czysty obraz, po prostu przepiękny. Z pewnością odbiła się tu
    > wielkość fizyczna matrycy w stosunku do rozdzielczości... Był to rok 2001 :)

    W kompaktach Olympus miał IMO zawsze najlepsze algorytmy dobierania
    naświetlania. Kiedyś robiłem dla zabawy testy - ta sama scena robiona na
    automacie C-350Z i Fuji s6000 (aparat nowszy o kilka lat). Olympus
    o wiele trafniej dobierał parametry. Do tego Olympus bardziej przykłada
    się do optyki. No i w końcu - przy "robieniu" JPG lekko podbija
    kolorystykę czyniąc ją przyjemniejszą dla oka.

    m.

  • 7. Data: 2010-05-16 14:58:30
    Od: Falisty <f...@w...pl>

    W dniu 2010-05-16 10:33, Mikolaj Machowski pisze:

> [...]
    > się do optyki. No i w końcu - przy "robieniu" JPG lekko podbija
    > kolorystykę czyniąc ją przyjemniejszą dla oka.

    Tak właśnie się zastanawiam - albo Olympus MJU 9000, albo Canon SX120IS
    lub Canon SX200IS...

    --
    Pozdrawiam, Krzysiek
    Ps.Adres bez podkreślnika