  • Data: 2010-05-25 17:16:41
    Temat: Re: Ogniskowa obiektywu a perspektywa i glebia ostrosci
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 May 2010 15:17:01 GMT, Sergiusz Rozanski wrote:

    > Czyli kadr 'sama głowa, od czubka do szyi' :D
    > W 5d będzie więcej kropowania, więc 35/2+5d portret, to mam albo jak
    > piszesz kulfon i uszy po bokach kadru, z ładnym bokechem, albo
    > digital zoom z kadru, przy czym tło ostre jak nos, no tu 2 pomoże, ale
    > nie do końca.

    Swietnie. A w Olku?

    > Pytanie tylko czemu chcesz to robić 35tką?

    Bo mam, i uzywam w roznych systemach.

    Jestes kolejna osoba, ktora uzywa ,,ogniskowa'' jako synonimu ,,kat
    widzenia'', wide/tele, etc. A nim nie jest.

    Powyzszy przyklad jest o tyle dobry, ze na 5D 35ka bedzie szerokim
    katem, na 450D bedzie od-biedy-standardem, a w systemie 4/3 bedzie
    krotkim tele. Zmiana kata widzenia bedzie wymuszac zmiane dystansu, ergo
    _zmiane perspektywy_, mimo ze _ogniskowa jest wciaz taka sama_!
    Czy moge przez analogie wysnuc rownie (nie)prawdziwe stwierdzenie, ze na
    perspektywe ma wplyw wielkosc medium?

    > Dobierasz kadr do ogniska,

    Mylisz rowniez ogniskowa (ogleglosc) z ogniskiem (punktem).

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns