-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
xxfer.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 6 Jan 2014 18:12:48 +0100
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Oglaszam ostatni rok w historii Polski w ktorym można było
zapierdalać z promilami za zakończony.
In-Reply-To: <lae7dj$ugu$1@usenet.news.interia.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1401061737000.1032@quad>
References: <4...@g...com>
<la6p2j$aq6$1@news.vectranet.pl>
<o...@4...net>
<labp9o$lva$1@mx1.internetia.pl>
<t0jyqs6fvvh3.14cd2glmcdxpe$.dlg@40tude.net>
<lac6in$v01$1@mx1.internetia.pl>
<1rjdgm94biz84$.kbt84zpvj2f8$.dlg@40tude.net>
<lae7dj$ugu$1@usenet.news.interia.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 63
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1389028391 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2357 83.15.167.123:61172
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2517833
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 6 Jan 2014, mk4 wrote:
> On 2014-01-06 12:47, Tomasz Pyra wrote:
>
>> Statystyka wypadków mówi że te powodowane samochodami, przez kierujących po
>> alkoholu są dużo bardziej śmiertelne od analogicznych powodowanych przez
>> trzeźwych kierujących.
>
> Dobrze sie czyta jak piszesz ale tutaj - "duzo" to chyba jednak nieco
> naciagane. Bo jak to bylo z tymi procentami?
http://dlakierowcow.policja.pl/download/15/115687/KS
P_okladki_148_5x210_5grzbiet.pdf
30 tys. wypadków z winy kierujących, 2,5 tys zabitych, 39 tys rannych
3,5 tys. spowodowanych przez nietrzeźwych, niecałe 0,5 tys zabitych, 4000
rannych.
Rannych pi razy oko tyle co "średnia", zabitych 2x więcej.
Jak na mój gust, to czego NAPRAWDĘ brakuje, to właśnie statystyka "progowa".
Bo rzeczywiście, "dwupromilowy" osobnik ma spore szanse na
niekontrolowane skasowanie kogokolwiek w okolicy (ze sobą włącznie).
Niemniej jest sprawa "charakterystyki jazdy", popatrzmy:
- niedostosowanie prędkości
ogółem: 8,5 tys wypadków 1 tys zabitych 12 tys rannych
pijani: 1,5 tys 0,2 2
- zachowanie wobec pieszego:
ogółem: 4,4 tys 0,2 4,5
pijani: 0,08 (!) 4 0,1 tys
- nieprzestrzeganie pierwszeństwa:
ogółem: 8 tys 0,4 tys zabitych 10,5 tys rannych
pijani: 0,25tys 0,03 0,3
Jest dramatyczna nadreprezentacja "niedostosowania prędkości".
Dla odmiany, tylko śladowe sprawstwo wypadków z nieudzieleniem
pierwszeństwa, wynik mają dużo lepszy od rowerzystów :P
(nie da się ukryć, że być może dlatego, że inni puszczają
szaleńca w puszce, a inny pojazd niekoniecznie).
Za to sprawca niniejszego wątku razem z motorniczym z dzisiejszych
wiadomości kilkukrotnie przekroczyli "limit 2012" dla zabijanych
pieszych.
WNIOSEK: to *niektórzy*, rzekłbym "bardzo niektórzy" pijani są
sprawcami katastrof.
I to tacy, których podczas jazdy widać, słychać i czuć.
Czyli... czyli może nie trzeba usiłować skontrolować trzeźwości
codziennie aż 10% uczestników ruchu?
Ale już chyba pościgi są uzasadnione, wbrew widzianym tu tezom,
i wbrew pierwszemu wrażeniu: skoro kierowca ma dość "fantazji"
żeby zacząć wyścig, czy nie zacznie go dlatego, że kto inny
krzywo na niego spojrzał?
Razem z <źle widziane> obniżeniem sankcji za "gołe" promile <\źle
widziane>, za to istotnym ich stosowaniem za akcje razem
z przyczynami występującymi w statystyce.
Za "ułańską fantazję".
No, chyba żeby przyjąć ze to skutek presji społecznej, kiedy
w jakimś miejscu przed zakrętem "wszyscy" jadą 110/50
a pijak zapomina lub nie reaguje na ten zakręt.
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 06.01.14 18:35 Gotfryd Smolik news
- 06.01.14 19:31 John Kołalsky
- 06.01.14 19:54 Jatakitam
- 07.01.14 02:37 Jawi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=