    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odwołanie od decyzji TU
    Date: Tue, 09 Aug 2011 19:36:46 +0200

    > TU nie ma wyceniać zepsutych części, tylko pokryć pełny koszt niezbędny do
    > "doprowadzenia do stanu nie gorszego niż przed szkodą".

    TU wycenia szkodę powstałą na skutek określonych okoliczności. Aby TU
    mogło zrekompensować straty poszkodowanemu, muszą wycenić ile kosztuje
    uszkodzony element. Jeżeli uszkodzona część ma rok czasu, to ma inną
    wartość przed szkodą aniżeli ta sama część w takim samym samochodzie ale
    8 letnim. Do tego dochodzi jeszcze jeden element wyceny, czy dany
    element był już naprawiany, co też obniża jego wartość. To jest
    logiczne. TU nie może zapłacić za błotnik naprawiany czy "dezolowany"
    takiej samej wartości co za błotnik roczny nigdy nie naprawiany i w bdb
    stanie. To jest oczywista oczywistość. Dlatego, jak TU uwzględni dużą
    wartość amortyzacji części, to za wypłatę odszkodowania NIE DA SIĘ kupić
    nowej części. Jest to logiczne. Zatem można sobie kupić taką część
    używaną i będzie pojazd "doprowadzony do stanu z przed zdarzenia".
    Są na to tabele, są programy obliczeniowe (kalkulatory) i z nich jasno
    wynika ile % amortyzacji się dodaje do elementu na podstawie różnych
    czynników.

    > Jeśli jedyną
    > możliwością
    > jest zakup danej części w ASO, to TU ma obowiązek sfinansować to w 100%,
    > nawet jeśli
    > stara część była w 90% zużyta.

    W takim wypadku każdy klient ma możliwość zadecydowania, czy likwiduje
    szkodę gotówkowo czy bezgotówkowo.

    > Skoro TU "bezgotówkowo" skłonne jest zapłacić, zatem uznaje roszczenie w
    > danej
    > wyskości.A poszkodowany ma prawo żądać pieniędzy w takiej samej kwocie
    > w gotówce.
    > I na przykład nie zrobić za nie kompletnie nic.

    Nie. Bo poszkodowany NIE MUSI naprawiać sobie pojazdu, a zasranym
    obowiązkiem TU jest zrekompensowanie szkód powstałych na skutek
    określonych okoliczności. Do jasnej anielki, czy nie możecie poczytać
    kodeksu cywilnego? Wszystko jest jak byk. Warunki ogólne danej
    ubezpieczalni nie mogą być inne jak w kodeksie cywilnym. TU ma ODDAĆ
    pieniądze za szkodę uszkodzonego elementu, który jest używany a nie
    nowy. I tu należy do rozgraniczyć. Jeśli nie potraficie tego
    rozgraniczyć, to nie moja wina. Ja mogę Wam podpowiedzieć albo
    odpowiedzieć na jakieś pytania. Ale ze mną nie dyskutujcie tak jakbyście
    byli bogami i jak by się Wam najwięcej należało. To byłoby nielogiczne i
    niesprawiedliwe, gdyby TU miało rekompensować straty na podstawie i
    poziomie cen nowych części w dodatku po cenie katalogowej koncesjonera,
    który narzuca sobie dowolny % do wartości zakupu części od producenta.
    ASO nie jest wyznacznikiem cen części zamiennych czy oryginalnych!!!

    Pzdr