  • Data: 2014-02-14 08:51:16
    Temat: Re: Odczyt czujników - RS485 czy I2C?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ldj7k1$ujg$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Też się lekko pogubiłem. Po prostu chciałbym uzyskać odpowiedź na kilka
    > pytań:
    > 1) Do którego VCC i GND powinny być podciągnięte linie sygnałowe? Jest
    > to to samo GND, z którym ma być połączony ekran kabla? Dobrze rozumiem,
    > że chodzi tutaj o obwód zasilania pierwszego urządzenia na magistrali,
    > którego masa jest połączona z uziemieniem?

    Podciąganie - jak już koniecznie chcesz to do tego VCC i GND z którego
    zasilany jest driver.
    Wyszło mi kiedyś, że nie jestem w stanie poradzić sobie z podciąganiem linii
    sygnałowych, gdy nie wiem w jakiej konfiguracji ktoś połączy moje
    urządzenia - zastąpiłem to przez fail-safe.

    Łączenie mas to temat rzeka - nie da się krótko i jednocześnie ogólnie.
    Generalnie ekran kabla trzeba rozumieć jako dalszy ciąg metalowej obudowy
    urządzenia. GND płytki nie musi być tym samym co obudowa urządzenia.
    Stosowanie na PCB symbolu GND wprowadza w błąd.
    Szukaj not aplikacyjnych u wszystkich producentów driverów RS485.

    > 2) Co jeśli zdecyduję się na pociągnięcie zasilania razem z magistralą?
    > Coś jak PoE - kilkadziesiąt V na wolnych parach skrętki ethernetowej,
    > układy zasilane przez przetwornice? Czy to wprowadza jakieś komplikacje.

    Zrozum, że to jest za mało danych aby cokolwiek powiedzieć.
    Czy zasilane w ten sposób urządzenie:
    - ma elementy wrażliwe na zakłócenia z DC/DC,
    - ma jakieś wejścia do których podłączane są jakieś kable,
    - czy te kable łączą się z czymś izolowanym, czy z czymś połączonym z
    uziemieniem,
    - jeśli to coś samo w sobie jest połączone z uziemieniem, to czy zawiera
    może izolację na wyjściu łączonym do wejść tego urządzenia o którym mówimy,
    - czy to urządzenie czymś steruje,
    - jak steruje to przez przekaźniki czy bezpośrednio (OC),
    - czy to coś sterowane jest uziemione,

    Nawet nie napiszesz czy masz na myśli przetwornicę z izolacją, czy bez.

    Jeśli nie potrzebujesz więcej jak 1W to ja bym unikał przetwornic.

    > Czyli rozumiem, że problem może się pojawić, jeśli mam na magistrali dwa
    > różne urządzenia z własnymi zasilaczami i uziemionymi masami? To głównie
    > wtedy powinienem zastosować wstawić np. transoptor między MCU a MAX485 i
    > przetwornicę DC/DC pomiędzy zasilanie układu a zasilanie transcevera?

    Mniej więcej.
    P.G.