  • Data: 2014-02-17 09:47:28
    Temat: Re: Odczyt czujników - RS485 czy I2C?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ldqqv4$3rp$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Prawdę mówiąc rozwiązanie z diodą Zenera było pierwszym, jakie przyszło
    > mi do głowy, analogicznie do zabezpieczeń linii danych USB. Co byś w
    > takim razie polecał?

    Zapoznaj się z charakterystykami diod Zenera na napięcia niższe od 5V.

    > Zgadzam się w 100%. Czy to jednak oznacza, że MAX485 albo SN75176 nie
    > nadają się dzisiaj do niczego? Może są pewne sytuacje, np. gdybym
    > budował jakieś proste urządzenie wymagające łączności na tej magistrali,
    > a zasilane z 5V? Czy izolacja jest zawsze nieodzowna?

    Zastosowanie 75176 nie oznacza braku izolacji. To dwa osobne tematy.

    SN75176 chyba (nie chce mi się sprawdzać) nie ma żadnego zabezpieczenia od
    strony linii.
    Widziałem kiedyś dawno urządzenie zrobione na driverze bez zabezpieczeń.
    Driver był w podstawce - traktowany jak żarówka - element urządzenia, który
    się po prostu zużywa i co jakiś czas należy go wymienić :).

    > BTW można gdzieś w Polsce dostać te ADM2687E? Podoba mi się ta idea z
    > izolowaną przetwornicą zintegrowaną w układzie. W TME niestety ich nie
    > mają.

    W Analog Devices specjalizuje się chyba:
    http://www.alfine.com.pl/

    P.G.