  • Data: 2014-02-17 09:34:54
    Temat: Re: Odczyt czujników - RS485 czy I2C?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ldqb1c$fd9$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > Rozumiem. Mam w takim razie jeszcze jedno pytanie.
    > Załóżmy, że w jakimś przypadku nie potrzebuję izolacji pomiędzy układami
    > i stosuję najprostszy układ w rodzaju SN75176. Zajrzałem właśnie do noty
    > katalogowej i widzę tam soć takiego:
    >
    > RECOMENDED OPERATING CONDITIONS
    > VCC 4,75V/5V/5,25V (min/typ/max)
    > Vih 2V (wartość min na D, DE i RE)
    > Vil 0,8V (wartość max na D, DE i RE)
    >
    > RECEIVER SECTION
    > Voh 2,7V (wartość min, typ i max nie zostały podane)
    > Vol 0,45V (wartość max, min i typ nie zostały podane)

    Czyli po stronie procesora poziomy TTL.

    > DRIVER SECTION
    > Voh 3,7V (wartość typ, min i max nie zostały podane)
    > Vol 1,1V (wartość typ, min i max nie zostały podane)

    To są parametry po stronie łącza.

    > Mam rozumieć, że w związku z tym możliwe jest stosowanie tego
    > transceivera razem z MCU zasilanym 3,3V? Wychodziłoby na to, że tak - w
    > końcu już napięcie na wejściu wyższe niż 2V będzie rozpoznane jako
    > logiczna jedynka. Zastanawia mnie jednak kwestia tego odbiornika. Te
    > 2,7V to wartość minimalna. Nie podano typowej i maksymalnej. Istnieje
    > duża szansa, że w trakcie normalnej pracy pojawi się tam napięcie
    > przekraczające maksymalną wartość dopuszczalną przez port MCU?

    Istnieje.
    Nigdy nie stosowałem SN75176. Wygląda, że jest bipolarny - będzie miał
    wyjście jak bramki z serii TTL. OIDP na wyjściu NPN sterowny innym NPN - co
    najmniej dwa razy Ube w dół od VCC - czyli nie da więcej jak 5-0.6-0.6 =
    3.8V.

    > I mam interpretować 3,7V na wyjściu drivera? Na wyjściu, czyli właściwie
    > gdzie?

    Interpretacją wyjścia drivera zajmie się odbiornik w innym urządzeniu :).
    P.G.