  • Data: 2014-02-14 08:16:12
    Temat: Re: Odczyt czujników - RS485 czy I2C?
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-13 20:49, Atlantis pisze:

    > Czyli rozumiem, że problem może się pojawić, jeśli mam na magistrali dwa
    > różne urządzenia z własnymi zasilaczami i uziemionymi masami? To głównie
    > wtedy powinienem zastosować wstawić np. transoptor między MCU a MAX485 i
    > przetwornicę DC/DC pomiędzy zasilanie układu a zasilanie transcevera?

    Wiesz co, jeżeli chcesz sam wypracować sobie właściwe rozwiązanie, to
    poszukaj na sieci hasła "rs485 best practices" i podobnych. Jest sporo
    materiałów dobrze wyjaśniających istotę samego interfejsu, okablowania i
    tematów pobocznych. Będziesz miał informację pełniejszą i szybciej. Jak
    będziesz miał problemy z czymś, zawsze będzie łatwiej posługiwać się
    konkretnymi schematami itd. Ja np podpowiem na szybko, że o ile w
    prostych systemach możesz polegać na jednej parze transmisyjnej, to w
    trochę bardziej rozbudowanych, a na pewno odpowiadających za ważne
    sprawy, nie wyobrażam sobie nie poprowadzenia masy komunikacji.
    Tak na początek:
    http://www.canarysystems.com/nsupport/ArtScienceRS48
    5.pdf
    http://www.chipkin.com/rs485-cables-why-you-need-3-w
    ires-for-2-two-wire-rs485/

    Jak się link połamie, to musisz sobie poradzić - ja jestem zbyt leniwy.
    Jeżeli masz jakieś pytania, to na priv - bez podkreślników i pl zamiast
    com.

    Pozdrawiam

    DD