  • Data: 2014-02-18 18:20:07
    Temat: Re: Odczyt czujników - RS485 czy I2C?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-17 21:26, Piotr Gałka pisze:

    > Przecież pisałem (dla prostego przykładu dwu urządzeń), że jak mają
    > tylko jedno połączenie do uziemienia to jest wszystko OK.
    > Jeśli dowolnie wiele urządzeń będzie miało tylko jedno (albo zero)
    > połączeń do uziemienia to też jest OK.

    Ok, załóżmy więc następującą sytuację:
    Mamy magistralę z jedną centralką (masterem) i kilkoma-kilkunastoma
    slave'ami. Master jest zamknięty w metalowej obudowie, połączonej z
    przewodem ochronno-neutralnym sieci elektrycznej. Z tą obudową połączony
    jest także ekran skrętki, na której zbudowana jest magistrala.
    Układ zasilany jest przez transformator, a jego masa NIE MA
    elektrycznego połączenia z obudową. Z osobnego uzwojenia transformatora
    uzyskuje się kilkadziesiąt woltów DC, które przez dwie wolne pary
    skrętki zasilają niektóre urządzenia na magistrali.

    Część slave'ów pobiera więcej prądu i w związku z tym maj swoje własne
    zasilacze transformatorowe. Ich obudowy nie są jednak połączone z PEN,
    niekoniecznie zresztą są to obudowy metalowe. Inne urządzenia pobierają
    niewielką ilość prądu i wystarczy im prąd stały przesyłany po kablu
    magistrali (jak PoE, napięcie redukowane przetwornicą DC-DC). Te slave'y
    również nie są zamontowane w metalowych obudowach i nie mają połączenia
    z PEN.

    Ekran skrętki nie ma połączenia z masami poszczególnych slave'ów.

    Czy takie założenia są poprawne?