    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: 29 Oct 2018 06:15:13 GMT

    On Sun, 28 Oct 2018 23:14:44 +0100, Marek S wrote:
    > No widzisz, dziadki z wyjątkiem Krisa i podobnych rodzynków, który
    > skarży się iż mu ciągle migają a on nie wie czemu ale wie za to jak
    > migającemu podnieść ciśnienie w imię "zemsty".

    W imię tępoty ludzkiej. Nie ma tu mowy o żadnej zemście. Skoro miganie w
    takiej sytuacji potrafisz uznać za "życzliwą prośbę", to zachowanie Krisa
    traktuj jako "życzliwą odpowiedź". Każdy jedzie w taki sposób jaki wydaje
    mu się bezpieczny.

    > Ok, jasne. Ale o tym nie gadamy. Tam było 60 i zdecydowanie nie
    > oczekuję, że ktokolwiek będzie tam miał jechać 90.

    Wkurwiasz się jak nastolatka z okresem o to, że ktoś jedzie 40 tam, gdzie
    *maksymalna* prędkość to 60.
    60 czyli pewno obszar blisko zabudowań, bo na pewno nie międzymiastowa.
    Nie wiem jakim tępakiem trzeba być aby mieć do kogokolwiek o to pretensje.

    > Z ciekawości spytam, też w kontekście Krisa bo zaskoczył mnie swoim
    > rozumowaniem na drodze. Powiedzmy, że jedziesz sobie tą autostradą lewym
    > pasem. Od czasu do czasu kogoś wyprzedzasz więc trzymasz się lewego ale
    > jest pełno miejsca na prawym.

    Sytuacja nie jest w żaden sposób analogiczna. Jechać należy zawsze prawym
    pasem, jeśli tylko jest taka możliwość. Najwidoczniej ty uważasz że lewy
    pas należy do ciebie, skoro "od czasu do czasu kogoś wyprzedzasz". Ale to
    świadczy tylko i wyłącznie o tobie.

    > W pewnym momencie widzisz, że z daleka
    > "szybki z tyłu" błysnął dając znać abyś mu zjechał. Czy traktujesz to
    > jako rodzaj agresji, czy bardziej jako "prośbę" z jego strony o
    > ustąpienie pasa?

    Przypomnienie - w zasadzie słuszne - o tym że należy jechać prawym pasem
    kiedy jest to możliwe. Tak samo słusznie zamigać komuś kto zapomniał
    świateł włączyć późnym wieczorem, albo przejść na krótkie przy mijaniu.
    Natomiast "popychanie" kogoś przy 40@60 to zwykłe chamstwo i tępactwo.

    Mateusz