  • Data: 2018-10-29 00:24:10
    Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 28 Oct 2018 23:14:44 +0100, Marek S napisał(a):

    > Odpowiedź słuszna jeśli wyprzedzać da się. Jeśli się nie da, to uważam,
    > ze należy wykazać pro-społeczną postawę, taką jak opisujesz poniżej.

    Ale dla innych moze byc za szybko ...

    > Jeśli ja bym był tym z tyłu, a Ty jechałbyś z maksymalną dopuszczalną

    Ja tam fetyszysta dopuszczalnej nie jestem

    > lub niewiele wolniej - nawet przez sekundę nie pomyślałbym o popędzaniu
    > światłami czy wiszeniu na zderzaku gdyby prawy był zajęty. Zresztą jeśli

    A sa tacy, co migaja.

    No i zaczynaja sie trudnosci interpretacyjne - jak ktos jedzie 120
    swoim fiacikiem, a na prawej odstepy miedzy tirami po 200m ... to
    migac czy nie ?

> [...]
    > na prawo (gdy jest miejsce oczywiście) by przepuścić i wraca natychmiast
    > na swój poprzedni pas. Sam też tak zawsze postępuję gdy komuś się spieszy.
    >
    > Z ciekawości spytam, też w kontekście Krisa bo zaskoczył mnie swoim
    > rozumowaniem na drodze. Powiedzmy, że jedziesz sobie tą autostradą lewym
    > pasem. Od czasu do czasu kogoś wyprzedzasz więc trzymasz się lewego ale
    > jest pełno miejsca na prawym. W pewnym momencie widzisz, że z daleka
    > "szybki z tyłu" błysnął dając znać abyś mu zjechał. Czy traktujesz to
    > jako rodzaj agresji, czy bardziej jako "prośbę" z jego strony o

    Nawet jako tylko przypomnienie, ze zapomnialem zjechac na prawo.

    Ale taka sytuacja to rzadkosc, czesciej bedzie tak, ze na prawym
    gesto, a z tylu jakis niecierpliwy w bmw.

    > Czy zjechanie na prawo, nawet z lekkim przyhamowaniem, nie stanowi dla
    > Ciebie problemu?

    Stanowi !
    Nie ma lekkiego przyhamowania - tiry jezdza sporo wolniej.

    Wiec jak ten z tylu uwaza, ze za wolno jade ... to niech zademostruje
    ze miejsca jest dosc i sam wyprzedza prawym :-)

    no dobra, jesli widze, ze naprawde wystarczy lekko, to moze zaryzykuje
    i zjade :-)

    J.