  • 11. Data: 2011-03-01 07:47:24
    Temat: Re: Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    WW wrote:

    > To jest właśnie skutek działania kretynów uchwalających nowe nakazy i
    > zakazy bez opamiętania.
    > Stara zasada mówi, "Jak raz każesz coś zrobić, to już zawsze będziesz
    > musiała kazać to zrobić".
    > Od zawsze było wiadomo, że jak są złe warunki, to się zapala światła,
    > a jak dobre, to nie zapala.
    > Durnie wydali przepisy i teraz ludzie nie będą w dzień zapalali
    > świateł nawet jak będzie padał deszcz.

    tylko ze durnie to nawet i wcześniej nie włączali świateł oraz prowadzili
    kalkulacje typy załączę światła dopiero jak wyjadę z parkingu :)

  • 12. Data: 2011-03-01 08:49:12
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > To jest właśnie skutek działania kretynów uchwalających nowe nakazy i
    > zakazy bez opamiętania.

    Jak nie jesteś (jak sugerujesz) durniem i umiesz czytać, to po powtórnym
    przeczytaniu postu, który zacytowałeś, zorientujesz się, że autor nie
    powiela,
    tylko opiera się na doświadczeniu, co jest szczególne, ludziom myślącym.
    Ja również opierając się na doświadczeniach - jeździłem i będę jeździł
    cały rok na światłach.

    Artur(m)

  • 13. Data: 2011-03-01 09:11:23
    Temat: Re: Od jutra można jeździć bez świateł w dzień
    Od: "Kresowiak" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    DJ <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > droga osiedlowa. Gdyby mial wlaczone swiatla zauwazylbym go sporo wczesniej.

    Skąd wiesz, że wyjeżdżał spośród innych samochodów? Miały właczone światła?

  • 14. Data: 2011-03-01 09:13:35
    Od: "Kresowiak" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > proponuje zacznij jeździć bez kół..

    Jazda bez kół jest niebezpieczna, bez świateł - bezpieczna. Widzisz różnicę?

  • 15. Data: 2011-03-01 09:21:57
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-02-28 22:50, z pisze:
    > W dniu 28.02.2011 22:12, DJ pisze:
    > Jechalem wolno, bo to byla
    >>
    > Uważaj na drodze mają prawo pojawić się "obiekty" które nie muszą
    > świecić światłami. Pamiętaj o tym.

    Piesi z reguły nie zasuwają > 100km/h pod prąd na Twoim pasie. Więc nie
    przesadzajmy.

    A.

  • 16. Data: 2011-03-01 09:23:13
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-03-01 01:34, szufla pisze:

    > A moze jakos bardziej merytorycznie...debilku..

    Dopasował swój poziomy wypowiedzi do twórcy wątku. Ty też próbowałeś,
    ale wyszło nędznie.

    A.

  • 17. Data: 2011-03-01 09:54:53
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > Dopasował swój poziomy wypowiedzi do twórcy wątku. Ty też próbowałeś, ale
    > wyszło nędznie.

    Tez niewiele potarfisz napisac.
    Moze racz zauwazyc, ze w wielu krajach zachodnich zniesiono nakaz jazdy na
    swiatlach. Pewnie zrobiono to tak bez sensu, przyklad Austrii:

    "...Wszystko wskazuje więc na to, że pozytywny wpływ używania świateł w
    ciągu dnia jest mitem. Między innymi dlatego w Austrii na początku 2008 r.
    zniesiono taki sam nakaz po dwóch latach obowiązywania, a od tego czasu
    liczba zdarzeń drogowych wyraźnie zmalała.
    Dlaczego tak się stało? Austriacy zrozumieli, że z dróg nie korzystają
    jedynie samochody. Są tam również obiekty niewyposażone w światła, takie jak
    piesi, rowerzyści, czy inne obiekty. W sytuacji obowiązywania nakazu
    kierowcy przyzwyczaili się do tego, iż wszystko co znajduje się na drodze ma
    włączone światła i przestali w porę dostrzegać obiekty nieoświetlone. To
    właśnie piesi i rowerzyści byli grupą, która najbardziej ucierpiała na tym
    nakazie - liczba wypadków z ich udziałem istotnie wzrosła. Identycznie
    zresztą sytuacja wygląda w Polsce oraz każdym kraju, który w ostatnim czasie
    wprowadził podobny nakaz.
    Ponadto zarówno w Austrii, jak i w Polsce odnotowano wzrost liczby wypadków
    z udziałem motocyklistów. W Polsce liczba ta wzrosła nagle aż o 16,8 %, a
    zabitych motocyklistów o 40 % (!), mimo że nie zanotowano gwałtownego
    wzrostu liczby zarejestrowanych motocykli. Co więcej, fakt ten jest pomijany
    w oficjalnych publikacjach policji i rządu, w których kładzie się za to
    nacisk na spadek liczby wypadków w pewnych kategoriach o ... 0,5 %, co ma
    świadczyć o skuteczności nakazu. A rzeczywistość wygląda tak, że w sytuacji,
    kiedy każdy pojazd ma zapalone światła, motocykliści przestali, tak jak
    dawniej, wyróżniać się w ruchu ulicznym, a z racji swych mniejszych
    rozmiarów i prędkości, z jaką się poruszają, zostali narażeni na dodatkowe
    niebezpieczeństwo. Z tego powodu organizacje motocyklistów zablokowały
    wszelkie próby wprowadzenia takiego przepisu w krajach zachodnich.
    I wreszcie najważniejsze - w Austrii przeprowadzono badania pod kierunkiem
    profesora Ernsta Pflegera polegające na analizie reakcji badanych kierowców
    na włączone światła mijania w rzeczywistym ruchu drogowym. Pokazały one, że
    używanie świateł w dzień nie działa korzystnie na bezpieczeństwo, a wręcz
    przeciwnie - w niektórych sytuacjach może być szkodliwe (dłuższa reakcja oka
    na włączone światło, koncentracja uwagi na światłach nadjeżdżających
    samochodów). To był gwóźdź do trumny dla świateł w dzień w Austrii, która
    niezwłocznie wycofała się z tego pomysłu. "

  • 18. Data: 2011-03-01 10:00:38
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > światłach nadjeżdżających samochodów). To był gwóźdź do trumny dla świateł
    > w dzień w Austrii, która niezwłocznie wycofała się z tego pomysłu. "

    No to może powinni ZAKAZAĆ jazdy na światłach w dzień? LOL

  • 19. Data: 2011-03-01 10:12:54
    Od: "Sahim" <n...@g...com>

    > Jazda bez kół jest niebezpieczna, bez świateł - bezpieczna. Widzisz
    > różnicę?

    W chwili obecnej jazda bez świateł (w sytuacji kiedy większość ma światła
    włączone) jest niebezpieczna!
    Po prostu nieoświetleni nie rzucają się w oczy skoro wiadomo że wszystko co
    jedzie powinno świecić.
    Nie trzeba chyba długo myśleć żeby to zrozumieć..

    S.

  • 20. Data: 2011-03-01 10:13:47
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Arek <a...@a...pl> wrote:
    > Piesi z reguły nie zasuwają > 100km/h pod prąd na Twoim pasie. Więc nie
    > przesadzajmy.

    Ale historia miała miejsce na osiedlowym parkingu gdzie nikt nie zasuwał >
    100km/h. Więc nie przesadzajmy.

    wit