-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "szufla" <p...@p...pr>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Od jutra można jeździć bez świateł w dzień
Date: Tue, 1 Mar 2011 09:54:53 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 42
Message-ID: <ikibvm$66r$1@inews.gazeta.pl>
References: <ikh1dk$rt7$1@inews.gazeta.pl> <ikha9d$gkm$1@usenet.news.interia.pl>
<ikhejg$f6q$1@inews.gazeta.pl> <ikiadh$sst$2@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 88-bem-13.acn.waw.pl
X-Trace: inews.gazeta.pl 1298969398 6363 82.210.184.88 (1 Mar 2011 08:49:58 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Mar 2011 08:49:58 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
X-Priority: 3
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: peidos
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2353789
[ ukryj nagłówki ]> Dopasował swój poziomy wypowiedzi do twórcy wątku. Ty też próbowałeś, ale
> wyszło nędznie.
Tez niewiele potarfisz napisac.
Moze racz zauwazyc, ze w wielu krajach zachodnich zniesiono nakaz jazdy na
swiatlach. Pewnie zrobiono to tak bez sensu, przyklad Austrii:
"...Wszystko wskazuje więc na to, że pozytywny wpływ używania świateł w
ciągu dnia jest mitem. Między innymi dlatego w Austrii na początku 2008 r.
zniesiono taki sam nakaz po dwóch latach obowiązywania, a od tego czasu
liczba zdarzeń drogowych wyraźnie zmalała.
Dlaczego tak się stało? Austriacy zrozumieli, że z dróg nie korzystają
jedynie samochody. Są tam również obiekty niewyposażone w światła, takie jak
piesi, rowerzyści, czy inne obiekty. W sytuacji obowiązywania nakazu
kierowcy przyzwyczaili się do tego, iż wszystko co znajduje się na drodze ma
włączone światła i przestali w porę dostrzegać obiekty nieoświetlone. To
właśnie piesi i rowerzyści byli grupą, która najbardziej ucierpiała na tym
nakazie - liczba wypadków z ich udziałem istotnie wzrosła. Identycznie
zresztą sytuacja wygląda w Polsce oraz każdym kraju, który w ostatnim czasie
wprowadził podobny nakaz.
Ponadto zarówno w Austrii, jak i w Polsce odnotowano wzrost liczby wypadków
z udziałem motocyklistów. W Polsce liczba ta wzrosła nagle aż o 16,8 %, a
zabitych motocyklistów o 40 % (!), mimo że nie zanotowano gwałtownego
wzrostu liczby zarejestrowanych motocykli. Co więcej, fakt ten jest pomijany
w oficjalnych publikacjach policji i rządu, w których kładzie się za to
nacisk na spadek liczby wypadków w pewnych kategoriach o ... 0,5 %, co ma
świadczyć o skuteczności nakazu. A rzeczywistość wygląda tak, że w sytuacji,
kiedy każdy pojazd ma zapalone światła, motocykliści przestali, tak jak
dawniej, wyróżniać się w ruchu ulicznym, a z racji swych mniejszych
rozmiarów i prędkości, z jaką się poruszają, zostali narażeni na dodatkowe
niebezpieczeństwo. Z tego powodu organizacje motocyklistów zablokowały
wszelkie próby wprowadzenia takiego przepisu w krajach zachodnich.
I wreszcie najważniejsze - w Austrii przeprowadzono badania pod kierunkiem
profesora Ernsta Pflegera polegające na analizie reakcji badanych kierowców
na włączone światła mijania w rzeczywistym ruchu drogowym. Pokazały one, że
używanie świateł w dzień nie działa korzystnie na bezpieczeństwo, a wręcz
przeciwnie - w niektórych sytuacjach może być szkodliwe (dłuższa reakcja oka
na włączone światło, koncentracja uwagi na światłach nadjeżdżających
samochodów). To był gwóźdź do trumny dla świateł w dzień w Austrii, która
niezwłocznie wycofała się z tego pomysłu. "
Następne wpisy z tego wątku
- 01.03.11 10:00 BaX
- 01.03.11 10:12 Sahim
- 01.03.11 10:13 wit
- 01.03.11 10:14 Jackare
- 01.03.11 10:21 flower
- 01.03.11 10:23 wit
- 01.03.11 10:25 PaPi
- 01.03.11 10:29 wit
- 01.03.11 10:36 masti
- 01.03.11 10:18 Gotfryd Smolik news
- 01.03.11 10:24 Gotfryd Smolik news
- 01.03.11 10:50 J.F.
- 01.03.11 10:52 J.F.
- 01.03.11 10:54 Kresowiak
- 01.03.11 10:56 Kresowiak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=