  • 1. Data: 2011-02-28 10:56:55
    Temat: Po co oponie bieznik
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Tak sie wlasnie zastanawiam.

    Samochody F1 uzywaja opon bez bieznikow.

    Samochody na drogach publicznych musza miec opony z bieznikiem.

    Dlaczego?

    Dziekuje

    Polon

  • 2. Data: 2011-02-28 11:03:35
    Temat: Re: Po co oponie bieznik
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Polon" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tak sie wlasnie zastanawiam.
    >

    > Samochody F1 uzywaja opon bez bieznikow.
    >
    > Samochody na drogach publicznych musza miec opony z bieznikiem.
    >
    > Dlaczego?

    O wilgoci na drodze słyszałeś?

  • 3. Data: 2011-02-28 11:04:16
    Od: "flower" <f...@w...pl>

> [...]
    > Tak sie wlasnie zastanawiam.
    >

    > Samochody F1 uzywaja opon bez bieznikow.
    >
    > Samochody na drogach publicznych musza miec opony z bieznikiem.

    Pewnie po to samo po co orurowanie i dziury w pedałach :)

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 4. Data: 2011-02-28 11:06:39
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-02-28 10:56, Polon pisze:

    > Samochody F1 uzywaja opon bez bieznikow.
    > Samochody na drogach publicznych musza miec opony z bieznikiem.
    > Dlaczego?
    > Dziekuje

    Dołączę się z pytaniem - kierowcy F1 muszą używać kasków natomiast
    kierowcy samochodów na drogach publicznych nie muszą. Dlaczego?
    Dziękuję.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 5. Data: 2011-02-28 11:19:10
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 28 Lut, 10:56, "Polon" <P...@o...pl> wrote:
    > Tak sie wlasnie zastanawiam.
    >
    > Samochody F1 uzywaja opon bez bieznikow.
    >
    > Samochody na drogach publicznych musza miec opony z bieznikiem.
    >
    > Dlaczego?

    Nie wiem jak jest w autach, ale w rowerze to bieżnik odpowiada za
    przyczepność, zaletą takich slicków, semi slicków jest natomiast to,
    że mają na pewno mniejsze opory toczenia. ponadto: pewnie znasz
    zjawisko hydroplaningu - gładka opona ma dużo większe predyspozycje do
    czegoś takiego - po prostu gorzej odprowadza wodę. odnieś sobie teraz
    to do warunków na torze.

    Jak się wygłupiłem to sorry - takie doświadczenia mam głównie z jazdy
    rowerowej, ale myślę, że w temacie samochodu powinno być bardzo
    podobnie.

  • 6. Data: 2011-02-28 11:39:37
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Polon" <P...@o...pl> wrote in message news:ikfrh8$et2$1@news.onet.pl...
    > Tak sie wlasnie zastanawiam.
    > Samochody F1 uzywaja opon bez bieznikow.

    A widziales, jak wyglada w F1 opona deszczowa? (przejsciowa zreszta tez)

    > Samochody na drogach publicznych musza miec opony z bieznikiem.
    > Dlaczego?

    Bo nikt nie bedzie wozil zapasowych 4 kol deszczowych, zeby zmienic, jak
    zacznie pada.

    --
    Axel

  • 7. Data: 2011-02-28 11:59:48
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    >Nie wiem jak jest w autach, ale w rowerze to bieżnik odpowiada za
    >przyczepność

    A dlaczego ?

    sz.

  • 8. Data: 2011-02-28 12:03:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Feb 2011 11:39:37 +0100, Axel wrote:
    >A widziales, jak wyglada w F1 opona deszczowa? (przejsciowa zreszta tez)

    I co sie dzieje jak kogos zastanie deszczyk na oponach bez bieznika
    :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-02-28 12:05:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Feb 2011 11:06:39 +0100, DoQ wrote:
    >Dołączę się z pytaniem - kierowcy F1 muszą używać kasków natomiast
    >kierowcy samochodów na drogach publicznych nie muszą. Dlaczego?

    Bo dachu nie maja, podobnie jak motocyklisci.

    Ale poczekaj poczekaj, jeszcze pare latek - jezdzisz w pasach, wozisz
    gasnice, palisz swiatla w jasny dzien - a przeciez kask ratuje zycie -
    tez bedziesz uzywal :-)

    J.

  • 10. Data: 2011-02-28 12:12:19
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-02-28 12:05, J.F. pisze:

    > Ale poczekaj poczekaj, jeszcze pare latek - jezdzisz w pasach, wozisz
    > gasnice, palisz swiatla w jasny dzien - a przeciez kask ratuje zycie -
    > tez bedziesz uzywal :-)

    Już używam !!

    Pozdrawiam
    Paweł