    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Obrazki, czyli bede niedlugo dinozaurem
    Date: Sat, 05 Jan 2013 10:14:49 +0000
    <kalmeh$9bd$1@news.task.gda.pl> <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <kasurc$9cm$1@news.icm.edu.pl>
    <50d23d38$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...plus.net>
    <kaus7h$2pp$1@zeus.man.szczecin.pl>
    <e...@g...com>
    <50d39967$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <kb0m5j$2ka$1@news.task.gda.pl>
    <50df7286$0$1308$65785112@news.neostrada.pl>
    <kbp0rc$7o9$1@news.task.gda.pl>
    <50e16d49$0$1308$65785112@news.neostrada.pl>
    <kbv517$qd$1@somewhere.invalid>
    <50e45163$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <kc28s2$di1$1@somewhere.invalid> <kc3om2$1kr1$1@adenine.netfront.net>

    On 03/01/2013 11:05, slawek wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Jarzabek" napisał w wiadomości grup

    > Porażające świeżością spostrzeżenie.

    Najwyraźniej, skoro sądzisz, że najatrakcyjniejszą pracą, jaką można
    wykonywać w pociągu, jest praca konduktora.

    > Podpowiem: Skype.

    To nie jest szczególnie dobry zamiennik dla spotkania twarzą w twarz.
    Poza tym w wielu instytucjach nie jest dozwolony.

    Nie wspominając już, że praca niektórych ludzi polega również na
    wdrażaniu oprogramowania w śrosowiskach, w których (celowo) nie ma
    zdalnego dostępu.

    > Napisane było, cyt., "siedzą od ... do ... ". Teraz dopiero wymyślasz
    > przerwę na lunch.

    No jasne, sam sobie wymyśliłem przerwę na lunch, w rzeczywistości po
    prostu się nie zdarza, żeby ludzie w ciągu dnia zjadali posiłek.

    > O, ciekawa nadinterpretacja.

    Nadinterpretacja czego? Twierdzisz, że pracowanie w pociągu jest złe, to
    ci pokazuję przykładową sytuację, kiedy według mnie ma sens.

    > Ciekawe, jak rozwiążesz: podróż z A do B trwa 14 godzin, w B masz
    > pracować 4 godziny, z B do C jest 12 godzin, w C masz pracować 4
    > godziny, z powrót z C do A potrwa 16 godzin. Łącznie 50 godzin, w tym 42
    > podróży i 8 "godzin pracy".

    No więc właśnie na przykład tak, że całość zajmie tydzień, ale jeśli w
    tym tygodniu trzeba wykonać więcej pracy niż na tych 8 godzin, to można
    rozważyć możliwość, że podróżujący poświęci część czasu w podróży na
    pracę (pod warunkiem oczywiście zapewnienia warunków).

    > Bo oczywiste rozwiązanie jest trywialnie proste: jeżeli nie jesteś
    > frajerem (?) firma musi znaleźć sposób na kompensację tego, że de facto
    > wykonywałeś polecenia przełożonych przez 50 godzin (niezależnie od tego,
    > czy nazwiemy to pracą czy trututututu).

    Przecież taka sytuacja może równie dobrze dotyczyć kogoś, kto sam jest
    właścicielem firmy albo wykonuje zleconą pracę.

    W przypadku pracownika etatowego to są przecież normalne rozwiązania:
    normalnie przecież pracownik taki dostaje pensję za miesiąc, i jeśli w
    tym miesiącu ma taki tydzień, że trzy razy podróżuje po fafnaście
    godzin, a w biurze jest tylko 8 godzin, to i tak dostaje normalną pensję
    plus dietę za delegację.

    Z drugiej strony jak ja ostatnio byłem w delegacji, to na szczęście nie
    podróżowałem po kilkanaście godzin, ale za to nie mogłem spędzić
    popołudni i weekendu z rodziną, więc może powinienem się czuć
    poszkodowany, że przez 2 tygodnie przez 24 godziny na dobę "de facto
    wykonywałem polecenia przełożonych", a skompensowali mi to tylko dietą.