  • 1. Data: 2012-12-11 23:20:33
    Temat: Obrazki, czyli bede niedlugo dinozaurem
    Od: e...@g...com

    http://www.technologyreview.com/view/508651/four-cha
    rts-that-illustrate-the-transformation-of-personal-c
    omputing/

    Ja sie najczesciej ograniczam do obrazkow ;)

    Opisy warto przeczytac do pierwszych trzech, czwarty jest dosc oczywisty.
    Jedyny ratunek dla siebie widze w serwerach.

    --
    Edek

  • 2. Data: 2012-12-11 23:24:34
    Temat: Re: Obrazki, czyli bede niedlugo dinozaurem
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-12-11, e...@g...com <e...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Opisy warto przeczytac do pierwszych trzech, czwarty jest dosc oczywisty.
    > Jedyny ratunek dla siebie widze w serwerach.

    Ja tam się nie umiem na obrazkach, ja jestem od utrzymania w ruchu tego,
    z czym się te wszystkie androidy i inne ajfony łączą. Przez długi czas
    będę nadal potrzebować aplikacji na komputery stacjonarne (serwer WWW na
    telefonie anyone?).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 3. Data: 2012-12-14 08:52:02
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 11/12/2012 22:24, Stachu 'Dozzie' K. wrote:

> [...]
    > z czym się te wszystkie androidy i inne ajfony łączą. Przez długi czas
    > będę nadal potrzebować aplikacji na komputery stacjonarne (serwer WWW na

    Ja na swoim postawiłem serwer FTP, więc WWW też się pewnie da :)

    Oczywiście zgadza się, że drugą stroną tych zmian jest przesuwanie
    funkcjonalności do infrastruktury.

  • 4. Data: 2012-12-14 19:24:55
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-14, Andrzej Jarzabek <a...@g...com> wrote:

    > Ja na swoim postawiłem serwer FTP, więc WWW też się pewnie da :)
    >
    > Oczywiście zgadza się, że drugą stroną tych zmian jest przesuwanie
    > funkcjonalności do infrastruktury.

    Ja na swoim puszczałem symulacje monte carlo sterowane przez SSH
    i FTP. I to na normalnym Androidzie. Aż strach pomyśleć co dałoby
    się zrobić na jakimś normalnym systemie typu Windows Phone (ale może
    wkrótce się dowiem, bo Lumie coraz tańsze :)).

    pozdrawiam,
    PK

  • 5. Data: 2012-12-14 20:09:21
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 12/14/2012 7:24 PM, PK wrote:
> [...]
    > i FTP. I to na normalnym Androidzie. Aż strach pomyśleć co dałoby
    > się zrobić na jakimś normalnym systemie typu Windows Phone (ale może

    W czym niby Windows Phone miałoby być bardziej normalne od normalnego
    Androida? Hardware pod spodem mają podobne, więc możliwości też.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 6. Data: 2012-12-14 20:29:54
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-14, Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> wrote:
    > W czym niby Windows Phone miałoby być bardziej normalne od normalnego
    > Androida? Hardware pod spodem mają podobne, więc możliwości też.

    Android jest bardzo specyficznym systemem. Każdy program ma de facto
    osobnego użytkownika. Trudno jest wymusić, żeby te programy jakoś ze
    sobą sensownie współpracowały (np. "przekazywały" sobie pliki).

    Z kolei mobilne Windowsy są bardzo normalnymi systemami. Podobnie jak
    inne mobilne Linuxy, których niestety nie ma tak wiele (choć Meego
    był naprawdę niezły, a Tizen zanosi się - mówiąc wprost - dosyć
    zajebiście).

    pozdrawiam,
    PK

  • 7. Data: 2012-12-15 16:24:08
    Od: e...@g...com

    W dniu piątek, 14 grudnia 2012 20:29:54 UTC+1 użytkownik PK napisał:

    > Android jest bardzo specyficznym systemem. Każdy program ma de facto
    > osobnego użytkownika. Trudno jest wymusić, żeby te programy jakoś ze
    > sobą sensownie współpracowały (np. "przekazywały" sobie pliki).

    Na moim sobie przekazuja. Hmm, moze masz innego.

> [...]
    > inne mobilne Linuxy, których niestety nie ma tak wiele (choć Meego
    > był naprawdę niezły, a Tizen zanosi się - mówiąc wprost - dosyć

    Mobilne Windowsy sa normalnymi mobilnymi Windowsami. Tizen sprawdze, ale Meego
    to byl zwykly linux. Mial takie dodatki jak modyfikacje pulseaudio pod
    telefon, okrojony kernel i inne "miniaturyzacje", ale tak poza tym to byl
    typowy linuks i pelne wersje czegokolwiek mozna bylo doinstalowac,
    o ile hardware pozwalal na przyjemne uzywanie. W zasadzie nie "bylo",
    gdzies sie wala jeden taki fon, a Meego planuja uzyc ponownie do innego
    sprzetu.

    Z ciekawosci, po co puszczac MC na cienkim cpu? Tak dla sportu? Widzialem
    juz mechanike plynow, jako wallpaper (przecietny), ale MC?

    --
    Edek

  • 8. Data: 2012-12-15 18:48:07
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu sobota, 15 grudnia 2012 16:24:08 UTC+1 użytkownik e...@g...com
    napisał:
    > Z ciekawosci, po co puszczac MC na cienkim cpu? Tak dla sportu? Widzialem
    > juz mechanike plynow, jako wallpaper (przecietny), ale MC?
    Moze dlatego ze sila w kupie? Jeden cienki CPU to faktycznie tylko
    dla sportu, ale tego jest masa. Gdzies widzialem port BOINC na JavaScript.
    Ludzie najzwyczajniej w swiecie wchodza na witryne, nic nie podejrzewaja
    a w tym czasie JS kradnie im troche mocy obliczeniowej. Algorytmy MC
    sa stosukowo proste w zrownoleglaniu...
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-12-15 20:28:58
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Uzytkownik <e...@g...com> napisal w wiadomosci grup
    oglegroups.com...
    > http://www.technologyreview.com/view/508651/four-cha
    rts-that-illustrate-the-transformation-of-personal-c
    omputing/

    > Ja sie najczesciej ograniczam do obrazkow ;)

    Jako komentarz zauwaze, ze wiecej produkuje sie spinaczy biurowych niz
    rowerów.

  • 10. Data: 2012-12-17 00:45:21
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 15.12.2012 slawek <s...@h...pl> napisał/a:

> [...]
    omputing/

    > Jako komentarz zauwaze, ze wiecej produkuje sie spinaczy biurowych niz

    Zarówno do rowerów jak i do spinaczy nie produkuje się oprogramowania,
    więc nie bardzo czuję analogię :D
    Dla coraz większej ilości ludzi komputer to głównie "terminal
    internetowy" więc nie ma się co dziwić, że urządzenia mobilne stają
    się coraz bardziej popularne - są lekkie, małe, a funkcjonalnością
    (nie mocą obliczeniową :D) przewyższają większość laptopów czy
    komputerów stacjonarnych (zintegrowany GPS, aparat/kamera z flashem
    itp. a wszystko gotowe od razu do działania, bez czekania aż się
    system operacyjny uruchomi a potem zamknie :D).