    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Wed, 27 Jul 2016 02:52:16 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów
    From: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 27. Juli 2016 11:38:30 UTC+2 schrieb XX YY:
> [...]
    srednicy gwintu na filtry do 65 mm.

    zewnetrznej w obiektywie , pracuje sie zawsze wewnetrzna czescia soczewek obiektywu.
    nasadek . Slowem nasadka uzawszey wymaga domkniecia przyslony , przy otwartej
    przyslonie nie daloby sie nastawic ostrosci.
    ostrosc bez domykania przyslony. Oczywiscie rzeczywista jasnosc obiektywu jest
    mniejsza niz to wynika z wielkosci przyslony - ale tak jest zawsze w macro.

> [...]
    >
    > takie jest zdjecie , absolutnie prawidlowe, brak winiety:
    >
    > http://spherapan.vot.pl/CF/IMG_3336.JPG
    >
    > z exif mozesz wszystko odczytac
    >
    > a tak wyglada zestaw:
    >
    > http://spherapan.vot.pl/CF/P1080120.JPG
    >
    > calosc dziala swietnie i mam wiele powaznych zdjec makro tak zrobionych.
    > dziala rownie z obiektywem kitowym 18-55.
    >
    > jesli sie nie zgadzasz , tzn. ze sie mylisz.
    >
    > jest to taka sama nasadka apochromatyczna jak inne , ani o jote optycznie gorsza,
    tyle ze w wygodnej obudowie.
    > srednica WINNA byc mniejsza od srednicy zewnetrznej soczewki obiektywu , wowczas
    pracuje sie latwiej !!! O tym pewnie nie slyszales , ale tak jest i nie bardzo chce
    mi sie uzasadniac dlaczego - powiem w skrocie , ze wzgledu na tzw. bledy otwarcia.

    znalazlem jedno ze starszych tez 100/2,0 +raynox na przyslonie 2.0!!!

    http://spherapan.vot.pl/CF/moneta8a.jpg

    mam tez robione na 200/2,8 + raynox .