  • Data: 2016-07-28 00:25:43
    Temat: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 26 lipca 2016 22:21:58 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > M42 jest *bardzo* pouczającym kawałkiem retro. Nie uwazam że wyrzucam
    > pieniądze w błoto, wręcz przeciwnie, zamierzam kupić kilka zabawek na
    > M42 z przyczyn, powiedzmy, artystycznych. Widzę zasadniczą różnicę w
    > zdjęciach portretowych gówniany Helios 44M vs obiektyw kitowy. Ja, tepy
    > artystycznie programista widzę ...

    M42 faktycznie jest ciekawym sprzętem retro, zaś Helios 44 to poczciwy Zeiss Biotar,
    w nieco nowszym wykonaniu. Oczywiście jak to w sowieckim wykonaniu, liczy się sztuka,
    co jedna to inna ostrość.
    Pozdrawiam Marcin
    PS Dobry, tj ze środowej produkcji Helios może ustępuje.. 50/1,8. Kity Canona czy
    Nikona nawet pod niego nie podchodzą. Robiłem swego czasu testy.