  • Data: 2016-07-27 12:15:29
    Temat: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wkładaj w moje usta słów, których nie mówiłem. Oczywiście, że się
    > da. W pewnych przypadkach może nawet dawać sensowne wyniki. I tu jest
    > właśnie problem, w pewnych przypadkach

    to jest cytyt z Twojej wypowiedzi:

    > Te nasadki są do kompaktów, dla lustrzanki mają za małą średnicę. Do
    > lustrzanek są już chyba tylko Canony 500D, ale cena zniechęca.

    moge powtorzyc - to nie jest prawda , nie maja za malej srednicy.
    im mniejsza srednica , tym lepsza jakosc odwzorowania , ale i ciemniejszy obraz ( co
    przy obfotosci swiatla ze statywu nie ma wiekszego znaczenia).
    w praktyce raynox nadaje sie znakomicie do posiadanego przez pytajacego obiektywu
    18-55.
    jest o tyle wygodniejszy od pierscieni , ze zaklada sie natychmiast i nie zaswinia
    sie przy wymianie wnetrza aparatu, co przy pierscieniach sie zawsze zdaza.
    Rozdzielczosc odwzorowania nieco gorsza od pierscienie , ale to widac przy bardzo
    wnikliwej obserwacji w skali 100 %. W praktyce - bez znaczenia.

    do celu jaki jest wymieniony na wstepie nasadka jest rozwiazaniem optymalnym +
    posiadany kit. Optymalnym tzn tanim i prowadzacym wygodnie i tanio z dobrym wynikiem
    do celu.

    Pierscienie , lampy , i inne duperele utrudniaja prace. najprostszymi srodkami
    najlatwiej dochodzii sie do celu.
    zadanie jakie chce wykonac pytajacy jest trywialnie proste - wystarczaja najprostsze
    srodki. Najlepiej robi sie takie rzeczy hybryda - wiem gdyz robilem dokladnie to o co
    jest pytanie - GO nigdy w takich motywach za wiele.