  • 21. Data: 2009-03-08 11:22:40
    Temat: Re: [OT] W czym piszecie programy do konfiguracji Waszych urządzeń
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    PC wrote:
    > Ja piszę w VB ale już mam dosyć. Szukam jakiegoś prostego środowiska
    > okienkowego żeby napisać sofcik konfigurujący moje urządzenie elektronicze
    > przez RS lub USB.

    Ja może już trochę za bardzo zlinuksiałem, ale uważam, że najlepsza
    konfiguracja jest w zwykłym, edytowalnym pliku tekstowym, a protokół
    komunikacji z urządzeniem jasny i jawny. O zaletach tego rozwiązania nie
    muszę chyba pisać, natomiast w przypadku innych wynalazków zawsze mam
    wrażenie, że ktoś się czegoś wstydzi, coś ukrywa albo boi się, że ktoś
    napisze lepszy program od niego.

    Mirek.

  • 22. Data: 2009-03-08 11:27:13
    Temat: Re: [OT] W czym piszecie programy do ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jerry1111 wrote:
    > A probowales tego w swiecie uP? Ja jakos nie mam jak sie za to zabrac ;-(

    Nie pomyliłes się :)? W watku chodzi o programy komunikujace sie z uC a
    nie na uC.

    PS. tak, z java na uC walcze.

  • 23. Data: 2009-03-08 11:35:15
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Mirek pisze:

> [...]
    > muszę chyba pisać, natomiast w przypadku innych wynalazków zawsze mam
    > wrażenie, że ktoś się czegoś wstydzi, coś ukrywa albo boi się, że ktoś

    Będzie jasny i jawny gdy to będzie protokół tekstowy. Ja też najczęściej
    tak robię żeby dało się konfigurować ze zwykłego terminala. Ale czasami
    urządzenie ma mieć modbusa lub coś w tym rodzaju. Wtedy trzeba sofcik.
    Owszem może być po linuksowemu. Czyli zapuszczenie programu cfgdtupdtr
    uploadującego dane z pliku konfigurującego do urządzenia :)
    Udała mi się nazwa nie? Tylko jedna samogłoska :)

    MD

  • 24. Data: 2009-03-08 11:46:16
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Mario wrote:

    > Będzie jasny i jawny gdy to będzie protokół tekstowy.
    [...]
    > Ale czasami urządzenie ma mieć modbusa lub coś w tym rodzaju. Wtedy
    trzeba sofcik.

    Przecież modbus jest jasny i jawny i jest do niego sofcik.

    Ja nie twierdzę, że masz nie pisać swojego, tylko fajnie by było, żeby
    użytkownik nie był na niego skazany.

    Mirek.

  • 25. Data: 2009-03-08 12:11:23
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Mirek pisze:

> [...]
    >
    > Przecież modbus jest jasny i jawny i jest do niego sofcik.
    >
    > Ja nie twierdzę, że masz nie pisać swojego, tylko fajnie by było, żeby

    Ja nie piszę że protokół ma być ukryty, ale zapakowanie liczb hex przy
    pomocy darmowego crapowatego softu do obsługi modbusa nie jest jawne i
    jasne dla użytkownika ani dla serwisanta. Program w cmd/cli + plik
    konfiguracyjny to minimum. A z tym prostym dostępem do konfiguracji
    przez klienta tez nie przesadzajmy. Czasami zwierzchnicy nie chcą żeby
    pracownik obsługujący urządzenie wiedział jak w prosty sposób zmienić
    jego parametry.

    MD

  • 26. Data: 2009-03-08 12:16:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mirek wrote:
    > Przecież modbus jest jasny i jawny i jest do niego sofcik.

    Modbus to krap. Pod każdym możliwym względem. Napisanie uniwersalnego
    programu do modbusa jest awykonalne sadząc po wesolych features
    implementowanych przez niedzielnych programatorow uC (próbowałem,
    poddałem się po parunastu urzadzeniach z modbusem). Ma tylko ta zaletę
    że jest.

  • 27. Data: 2009-03-08 12:24:59
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Mario wrote:
    > A z tym prostym dostępem do konfiguracji
    > przez klienta tez nie przesadzajmy. Czasami zwierzchnicy nie chcą żeby
    > pracownik obsługujący urządzenie wiedział jak w prosty sposób zmienić
    > jego parametry.

    No to jest jasne - czasem takie są wymogi bezpieczeństwa, ale od tego są
    mechanizmy autentykacji, tego nie załatwisz "tajnym" protokołem i
    schowaniem płytki z programem do szafy pancernej.

    Mirek.

  • 28. Data: 2009-03-08 19:50:52
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Sebastian Biały wrote:

    > Nie pomyliłes się :)? W watku chodzi o programy komunikujace sie z uC a
    > nie na uC.

    No ale watek zszedl na manowce (znaczy na LabView).

    > PS. tak, z java na uC walcze.

    Mozesz cos blizej? Jak to wyglada w praktyce? Rozumiem ze nie ma zadnej
    maszyny wirtualnej, tylko java jest bezposrednio kompilowana do
    asemblera ze wzgledow wielkosci i szybkosci uC?

    --
    Jerry1111

  • 29. Data: 2009-03-08 19:55:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jerry1111 wrote:
    > Mozesz cos blizej? Jak to wyglada w praktyce? Rozumiem ze nie ma zadnej
    > maszyny wirtualnej, tylko java jest bezposrednio kompilowana do
    > asemblera ze wzgledow wielkosci i szybkosci uC?

    Wręcz przeciwnie, jest VM. Pracuje teraz nad sensownym algorytmem
    kompresji pamięci (taki rozdzaj GC który nie zostawia dziur). Na razie
    efektow nie ma za duzo, to tylko zbiór idei w części zaimplementowanych.
    Zaczeło się od koncepcji nanoVM ale ja chce to zrobic bardziej
    abstrakcyjnie (nie tylko VM java istnieje na świecie ;)

  • 30. Data: 2009-03-09 06:48:19
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Sebastian Biały denied rebel lies:

    > Modbus to krap.

    A co innego byś proponował?

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|Blow the universe into nothingness