  • 1. Data: 2009-03-03 19:09:33
    Temat: TDA5051A - ktoś walczył ?
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    hello,

    od jakiegos czasu walczę z komunikacją przez sieć z wykorzystaniem
    wspomnianego ustrojstwa (wiem, przezytek, ale chyba najprostszy w
    zastosowaniu) i mam kłopot z zasięgiem transmisji. przerabiał może ktoś z
    zebranych tu ten temat ? chętnie skorzystam z doświadczeń, zeby nie wymyslać
    koła kolejny raz ...

    pozdr

    @

  • 2. Data: 2009-03-04 06:21:48
    Temat: Re: TDA5051A - ktoś walczył ?
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

> [...]
    > zastosowaniu) i mam kłopot z zasięgiem transmisji. przerabiał może ktoś z
    > zebranych tu ten temat ? chętnie skorzystam z doświadczeń, zeby nie

    Ten typ transmisji to raczej porażka. Może działać w pewnych warunkach.
    Nie budowałem takiego urządzenia ale testowałem zakupione gdzieś tam.
    Łączność była jak były włożone do jednego gniazdka, przy odległości 20m już
    nie działało. Testowane na hali przemysłowej.
    Czytałem raporty z testów tego układu. Jakość połączenia zależała nawet od
    stanu linii energetycznej. Transmisja w domku jednorodzinnym nie była
    dostępna w każdym pomieszczeniu. I też ważne: w zależności od pory dnia
    (obciążenia sieci) transmisja była lepsza lub gorsza.
    Analizowałem to trochę i przy jednej fazie zasilającej można zaryzykować
    taki układ.
    Sygnał wyjściowy potrzebny byłby trochę większy niż zezwalają na to normy.
    Odseparowanie od sieci i ten wyższy poziom sygnału załatwiłby dławik na
    dojściu zasilania (przy liczniku).

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2009-03-04 07:59:50
    Od: "AK" <a...@k...pl>

> [...]
    > już nie działało. Testowane na hali przemysłowej.

    > Analizowałem to trochę i przy jednej fazie zasilającej można zaryzykować

    Testowałem jakosć transmisji przez sieć energetyczną 11 lat temu w pracy
    dyplomowej - nawet zbudowałem transmiter i dobiornik
    sygnału.
    Z poziomem odbieranego sygnału bywało róznie w zalezności od pory dnia (
    domek wielorodzinny)
    ale był wystarczajacy by przesyłać i poprawnie odbierać dane z odpowiednim
    oprogramowaniem, modulacja itd.

    Jednak praktyka zakładania kabli energetycznych do pomieszczeń z róznych faz
    burzy ideę łatwosci montazu i użytkownia, a
    stosowanie sprzegaczy międzyfazowych wymaga już ingerencji na przyłączu
    prądu co jest w wielu przypadkach nierealizowlane

    AKel

  • 4. Data: 2009-03-04 18:55:25
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "Desoft" <d...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > Odseparowanie od sieci i ten wyższy poziom sygnału załatwiłby dławik na

    cisnie się wiec pytanie "to po [censored] wciąż to cholerstwo produkują ?"
    :) z poziomem sygnału raczej kłopotu nie bedzie, klient ma własne trafo na
    swoj uzytek, więc nigdzie poza budynek smieci nie wyjdą.

    czego więc uzyc do transmisji przez siec ? inne media niestety odpadają,
    temat był kopany dość intensywnie.

    @

  • 5. Data: 2009-03-05 06:17:02
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > cisnie się wiec pytanie "to po [censored] wciąż to cholerstwo produkują ?"
    > :) z poziomem sygnału raczej kłopotu nie bedzie, klient ma własne trafo na
    > swoj uzytek, więc nigdzie poza budynek smieci nie wyjdą.

    Poziom sygnału określają jakieś normy. Kabel energetyczny też może być
    anteną.
    Jeżeli klient ma własne trafo, to jakiś przemysłowy teren?
    Ja robiłem próby na terenie przemysłowym z wynikiem zupełnie negatywnym.

    > czego więc uzyc do transmisji przez siec ? inne media niestety odpadają,
    > temat był kopany dość intensywnie.

    Można użyć tego układu, on nie odpowiada za transmisję. Im wolniejsza
    transmisja tym pewniejsze połączenie. A może nadawać i odbierać tylko w
    okresach kiedy napięcie sieci schodzi do zera?
    Poczytaj o protokole X10. (www.x10.pl)

    --
    Desoft

  • 6. Data: 2009-03-05 17:30:30
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Artur Miller" <a...@b...org> napisał w wiadomości

    > czego więc uzyc do transmisji przez siec ? inne media niestety odpadają,
    > temat był kopany dość intensywnie.

    są nowsze scalaki do transmisji, np ST7538. Nie wiem, czy lepsze, ale możesz
    się pobawić.

    e.

  • 7. Data: 2009-03-05 20:56:37
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Artur Miller" <a...@b...org> napisał w wiadomości

    > są nowsze scalaki do transmisji, np ST7538. Nie wiem, czy lepsze, ale
    > możesz
    > się pobawić.

    na zabawę trochę późno, poszukuję sprawdzonego rozwiązania ...

    @

  • 8. Data: 2009-03-05 22:50:51
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > na zabawę trochę późno, poszukuję sprawdzonego rozwiązania ...

    kup 2 evaluation kit-y, skoro musi być przez sieć to i tak nie masz wiele do
    stracenia a i tak czym byś się nie łączył da się to zakłócić. Ten ST ma
    zdaje się mechanizm wybierania sobie nośnej, więc masz pewne szanse względem
    starszych rozwiązań.

    e.

  • 9. Data: 2009-03-06 10:13:09
    Od: Adam Jurkiewicz <imie.nazwisko@p.......k.pl>

    Artur Miller wrote:
    > na zabawę trochę późno, poszukuję sprawdzonego rozwiązania ...

    Coś takiego? ;)

    http://protronik.pl/plm-po.html

    Pozdrawiam,

    --