  • 1. Data: 2009-03-03 19:01:48
    Temat: Dokładność częstotliwości odchylania poziomego 15625Hz w polskiej TV - wzorzec częstotliwości
    Od: "Andrzej Litewka" <a...@p...onet.pl>

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=778
    950&highlight=gps+1hz&sid=

    W powyższym wątku na elektrodzie jest wspomniane o niemieckiej telewizji ZDF
    gdzie ponoć częstotliwość odchylania jest synchronizowana z wysokiej klasy
    wzorcami.
    Następnie mowa o czeskiej tv.
    Jak wygląda sprawa w Polsce?
    Przykładowo stacje telewizyjne z krakowskiej Chorągwicy?
    Ile jest warty ich sygnał odchylania poziomego 15625Hz?
    Jaka jest jego stałość i dokładność?
    Gdyby się okazało, że jest to coś warte to wpinam się do generatora vco pll
    w bloku odchylania poziomego, wzmacniam, dzielę przez 15625, potem jeszcze
    na przerzutnik podzielić przez 2 i jako takt 1-sekundowy wzorcowy podać do
    miernika częstotliwości jako sygnał bramkowania.

  • 2. Data: 2009-03-04 21:10:15
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Andrzej Litewka wrote:

> [...]
    > jeszcze na przerzutnik podzielić przez 2 i jako takt 1-sekundowy wzorcowy
    > podać do miernika częstotliwości jako sygnał bramkowania.

    i cieszyc sie zanikiem sygnalu z powodu przejscia TVP na emisje cyfrowa :D

    co do stabilnosci synchronizacji to musze cie tez zmartwic ze w TVP 'idzie'
    ona czasem z 'tasmy' ktora aktualnie sie odtwarza.
    znajomy ktory pracuje na przemienniku w dyskusji o tym jak w prosty sposob
    zrobic 'detektor reklam' (chodzilo o proste urzadzenie ktore daje sygnal
    kiedy sa reklamy i moze np. wygasic ekran i sciszyc dzwiek, albo zatrzymac
    magnetowid) zasugerowal mi wrecz ze najprosciej wykrywac je... po sygnalach
    synchronizacji, a dokladniej ich zaniku - obserwujac sygnaly zauwazyl on
    bowiem ze czestotliwosci zmieniaja sie, a czasem wrecz znikaja na kilka
    sekund - przy nadawaniu bloku reklam.
    oczywiscie twoje urzadzenie rowniez 'reagowaloby' na reklamy
    gubiac 'takty' ;)

  • 3. Data: 2009-03-05 06:40:21
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

> [...]
    > 'idzie'
    > ona czasem z 'tasmy' ktora aktualnie sie odtwarza.

    Przy przełączaniu telewizji regionalnych z TVP2 dawało się kiedyś zauważyć
    zerwanie synchronizacji. Obecnie tego nie widziałem. Może to tylko kwestia
    przypadku.
    Ale mam wrażenie że są obecnie synchronizowane.

> [...]
    > synchronizacji, a dokladniej ich zaniku - obserwujac sygnaly zauwazyl on
    > bowiem ze czestotliwosci zmieniaja sie, a czasem wrecz znikaja na kilka

    Zanikają impulsy synchronizacji? poziomej? pionowej? na czas rzędu sekundy?

    --
    Desoft

  • 4. Data: 2009-03-05 14:38:33
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Desoft wrote:

    > Zanikają impulsy synchronizacji? poziomej? pionowej? na czas rzędu
    > sekundy?

    obydwu. czasy rzedu kilkunastu ramek do kilku sekund.
    no i miedzy 3-5 rano czesto zanikaja razem z podnosna :)

  • 5. Data: 2009-03-06 06:26:46
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > obydwu. czasy rzedu kilkunastu ramek do kilku sekund.
    > no i miedzy 3-5 rano czesto zanikaja razem z podnosna :)

    z tą 3-5 rano to w porządku, ale zanik kilku ramek synchro to już się nie da
    oglądać.

    --
    Desoft

  • 6. Data: 2009-03-06 17:37:02
    Od: matador <m...@n...pl>

    Andrzej Litewka wrote:
> [...]
    > na przerzutnik podzielić przez 2 i jako takt 1-sekundowy wzorcowy podać do
    > miernika częstotliwości jako sygnał bramkowania.

    Telewizja Polsat synchronizuje wszystkie źródła sygnału TV w emisji
    takim oto sprzęciorem:

    http://www.evertz.com/products/5600MSC

    TVP w Krakowie - o ile pamiętam - takim samym (ale uboższym o sygnały HD).

    matador.