  • 1. Data: 2009-03-03 19:45:01
    Temat: Serwer z 2 zasilaczami 400W - ile na godzine zuzywac moze pradu?
    Od: "WM" <a...@N...gazeta.pl>

    Serwer z 2 zasilaczami 400W - ile na godzine zuzywac moze pradu tzn. chce
    policzyc ile kosztuje dziennie zasilanie takiego serwera (powiedzmy ze
    wylaczone sa opcje power saving itp).

  • 2. Data: 2009-03-03 20:05:11
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Serwer z 2 zasilaczami 400W - ile na godzine zuzywac moze pradu tzn. chce
    > policzyc ile kosztuje dziennie zasilanie takiego serwera (powiedzmy ze
    > wylaczone sa opcje power saving itp).

    500Wh

    a tak na poważnie to nikt ci nie odpowie prawidłowo na tak postawione pytanie.
    nikt nie wie jaki to jest sprzęt, ile ma dysków itd.

  • 3. Data: 2009-03-03 20:35:13
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 3 Mar 2009 19:45:01 +0000 (UTC), WM napisał(a):

    > Serwer z 2 zasilaczami 400W - ile na godzine zuzywac moze pradu tzn. chce
    > policzyc ile kosztuje dziennie zasilanie takiego serwera (powiedzmy ze
    > wylaczone sa opcje power saving itp).

    Najlepiej kupić/pożyczyć watomierz i zmierzyć. Na allegro od ok. 40 zł.

    --
    GLaF

  • 4. Data: 2009-03-03 23:28:35
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam>

    GLaF pisze:

    > Najlepiej kupić/pożyczyć watomierz i zmierzyć. Na allegro od ok. 40 zł.

    I będzie to watomierz TrueRMS? Czy za te pieniądze raczej
    woltoamperomierz? Chociaż, w czasach aktywnego PFC z cos fi = 99% wynik
    w VA może być miarodajny.

  • 5. Data: 2009-03-04 00:39:24
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Wed, 04 Mar 2009 00:28:35 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > I będzie to watomierz TrueRMS? Czy za te pieniądze raczej
    > woltoamperomierz? Chociaż, w czasach aktywnego PFC z cos fi = 99% wynik
    > w VA może być miarodajny.

    Moc liczą jako U*I*wsp_mocy. Wg danych podawanych na stronach, ich
    dokładność jest nie gorsza niż 5%. Nie wiem jak to się ma do
    rzeczywistości, ale taki pomiar i tak będzie dokładniejszy, niż szacowanie
    na podstawie elementów komputera.

    --
    GLaF

  • 6. Data: 2009-03-04 08:07:40
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Serwer z 2 zasilaczami 400W - ile na godzine zuzywac moze pradu tzn. chce
    > policzyc ile kosztuje dziennie zasilanie takiego serwera (powiedzmy ze
    > wylaczone sa opcje power saving itp).

    Kup albo pożycz skądś najzwyklejszy licznik energii i podłącz na dzień lub
    dwa. Ma to tę zaletę, że będziesz mógł określić średnie zużycie, a nie
    kombinować z watomierzem, bo pobór energii przez serwer na pewno zmienia się
    w czasie.

  • 7. Data: 2009-03-04 21:29:19
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Robert_J pisze:

> [...]
    > lub dwa. Ma to tę zaletę, że będziesz mógł określić średnie zużycie, a
    > nie kombinować z watomierzem, bo pobór energii przez serwer na pewno

    Watomierze / liczniki energii (takie z Allegro/Lidla/itp) najczęściej
    pokazują V, A, cos fi, W, Wh, koszt (wcześniej trzeba ustawić AFAIR
    koszt 1 kWh). Niektóre mają jeszcze czas (hh:mm:ss) i możliwość pomiaru
    w 2 taryfach. Wystarczy w zupełności, aby serwer podłączyć przez to na
    24h i zmierzyć zużyte kWh.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-03-05 07:14:58
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    To oczywiście bardzo zależy od obciążenia maszyny. Mój pecet potrafi pobierać od 50
    (nic nie robi) do 400W (w pełni obciążone CPU i GPU).