  • 1. Data: 2009-03-03 20:20:06
    Temat: Dobre baterie (akumulatorki)
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Czy sa jakies technologie akumulatorkow lepsze od LiIon/LiPoly pod
    wzgledem pojemnosc/masa ogniwa?
    W/w maja ok 510kJ/kg masy ogniwa, a ja bym chcial cos co najmniej 2x
    lepszego - moze byc drogie, bo to jedna sztuka.

    --
    Jerry1111

  • 2. Data: 2009-03-03 20:57:19
    Temat: Re: Dobre baterie (akumulatorki)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Jerry1111 napisał:

    > Czy sa jakies technologie akumulatorkow lepsze od LiIon/LiPoly pod
    > wzgledem pojemnosc/masa ogniwa?

    Z akumulatorami może nie być łatwo. A z jednorazowych baterii, to
    technologia metal-air ma ten parametr dużo lepszy.

    > W/w maja ok 510kJ/kg masy ogniwa, a ja bym chcial cos co najmniej 2x
    > lepszego - moze byc drogie, bo to jedna sztuka.

    Baterie cynkowo-powietrzne gromadzą tyle albo więcej energii w kilogramie.
    Drogie nie są, ale mogą mieć inne wady. Teoretycxnie jeszcze lepiej mogą
    wyglądać baterie aluminiowo- i magnezowo-powietrzne, ale ich chyba nikt
    jeszcze seryjnie nie produkuje.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2009-03-03 21:16:30
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Z akumulatorami może nie być łatwo. A z jednorazowych baterii, to
    > technologia metal-air ma ten parametr dużo lepszy.

    Musza byc akumulatorki.

    > Baterie cynkowo-powietrzne gromadzą tyle albo więcej energii w kilogramie.

    'Cynk-lufty' juz ladne kilka lat temu widzialem jako AA i C/D.

    > Drogie nie są, ale mogą mieć inne wady. Teoretycxnie jeszcze lepiej mogą
    > wyglądać baterie aluminiowo- i magnezowo-powietrzne, ale ich chyba nikt
    > jeszcze seryjnie nie produkuje.

    No wlasnie szukam czegokolwiek co da sie ladowac (akumulator) i jest 2x
    (albo wiecej) lepsze niz LiPoly.
    Jedyne co znalazlem to kondensatory EESTOR - niby maja 1MJ/kg, ale
    ciagle tylko w teorii, nie jest to jeszcze produkowane.

    Aha - musi miec znosna (niewielka) rezystancje wewnetrzna. Supercapy co
    maja setki omow odpadaja.

    --
    Jerry1111

  • 4. Data: 2009-03-03 21:31:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Jerry1111 napisał:

> [...]
    > Jedyne co znalazlem to kondensatory EESTOR - niby maja 1MJ/kg, ale
    > ciagle tylko w teorii, nie jest to jeszcze produkowane.

    Są tacy, co kombinują z ładowanymi Zn-Air (jeszcze inni twierdzą, że już
    kilka lat temu wykombinowali, a nawet że powiedzą jak to zrobili, wystarczy
    tylko kupić 49% akcji ich firmy).

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2009-03-04 10:02:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp>
    napisal w wiadomosci news:gok3dt$kkd$1@news.onet.pl...
    > Czy sa jakies technologie akumulatorkow lepsze od LiIon/LiPoly
    > pod wzgledem pojemnosc/masa ogniwa?
    > W/w maja ok 510kJ/kg masy ogniwa, a ja bym chcial cos co najmniej
    > 2x lepszego - moze byc drogie, bo to jedna sztuka.

    Jakby byly powszechnie dostepne, to bylyby i powszechnie znane.
    Mozesz co najwyzej cos eksperymentalnego poszukac.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_Density

    J.

    P.S. cynkowo powietrzne .. moze i one lekkie na poczatku, ale potem
    coraz ciezsze ..

  • 6. Data: 2009-03-04 21:11:24
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    J.F. wrote:
    > Uzytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp>
    > napisal w wiadomosci news:gok3dt$kkd$1@news.onet.pl...
    >
    > Jakby byly powszechnie dostepne, to bylyby i powszechnie znane.
    > Mozesz co najwyzej cos eksperymentalnego poszukac.

    Nie musi byc powszechnie dostepne. Napisalem przeciez ze moze byc
    drogie, ja chce do testow sztuke a nie wagon.

    > P.S. cynkowo powietrzne .. moze i one lekkie na poczatku, ale potem
    > coraz ciezsze ..

    Jak gestosc energi dobra (nie leci na pysk z wiekszymi) to moze wazyc
    odpowiednio. Jesli bedzie to 2x lepsze od LiPoly to i tak bede
    potrzebowac z 50-100kg baterii, wiec albo jedna duza albo kilka malych i
    polacze sobie szeregowo-rownolegle.

    --
    Jerry1111

  • 7. Data: 2009-03-04 21:29:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 04 Mar 2009 21:11:24 +0000, Jerry1111 wrote:

    >Nie musi byc powszechnie dostepne. Napisalem przeciez ze moze byc
    >drogie, ja chce do testow sztuke a nie wagon.

    Mam wrazenie ze mylisz cene z dostepnoscia :-)

    A tu jakies eksperymentalne technologie tylko wchodza w gre.

    >Jak gestosc energi dobra (nie leci na pysk z wiekszymi) to moze wazyc
    >odpowiednio.

    Tylko ze te cynkowe wysoka gestosc zawdzieczaja temu ze jeden skladnik
    jest z powietrza. Tylko ze on w baterii zostaje :-)

    >Jesli bedzie to 2x lepsze od LiPoly to i tak bede
    >potrzebowac z 50-100kg baterii, wiec albo jedna duza albo kilka malych i
    >polacze sobie szeregowo-rownolegle.

    To moze wstaw generator spalinowy i kanister paliwa ?

    Ewentualnie
    http://www.upssystems.uk.com/products_fuel_cells.php

    J.

  • 8. Data: 2009-03-04 21:36:52
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jerry1111 pisze:

> [...]
    > ciagle tylko w teorii, nie jest to jeszcze produkowane.
    >
    > Aha - musi miec znosna (niewielka) rezystancje wewnetrzna. Supercapy co

    Chodzi o rezystancję szeregową, czy równoległą?
    Bo taki pierwszy z brzegu CAP-XX 1,8F 2,3V ma 16 miliomów rezystancji
    szeregowej (ESR) i samorozładowanie max. 2uA.

    http://www.cap-xx.com/products/products.htm
    http://www.cap-xx.com/resources/prodspecs/CAP-XX%20G
    %20Series%20Product%20Bulletin%20v5.3r.pdf

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2009-03-04 21:52:42
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Jerry1111 pisze:
    > http://www.cap-xx.com/products/products.htm

    Fajne, tylko:
    enhanced audio reproduction (BriteSound(TM))
    az sie wlos na glowie jezy ;-)

  • 10. Data: 2009-03-04 22:07:59
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Chodzi o rezystancję szeregową, czy równoległą?

    Bardziej szeregowa. Rownolegla nie powinna rozladowac nic (>90%) w ciagu
    12-24h.

    > Bo taki pierwszy z brzegu CAP-XX 1,8F 2,3V ma 16 miliomów rezystancji
    > szeregowej (ESR) i samorozładowanie max. 2uA.

    Ale energii tam nieduzo. Wychodzi 5.14kJ/litr jak sie nie pomylilem.
    LiPoly ma 100x lepiej.

    --
    Jerry1111