    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: [OT] Re: Pelna klatka? Co kupic?
    Date: Fri, 22 Apr 2011 23:24:56 +0200

    On 2011-04-21 21:55, Marek Wyszomirski wrote:
    > Czy to, że do niektórych systemów akcesoria czy osprzęt są trudniej
    > dostępne ma powodować uznanie ich a priori za nie warte rozważenia?

    Dla sprytnej osoby nie, bo ona sobie zamówi przez sieć, dla przeciętnego
    kupca może to być problemem, bo jak będzie chciał coś to nie przymierzy
    tego w sklepie, bądź bardz długo będzie szukał.

    > A co
    > do serwisu - może być bardzo różnie - narzekań na serwisy Nikona i Canona
    > było nawet na naszej liście mnóstwo - często opisywane działania tych
    > serwisów zasługiwały na określenie słowem skandaliczne. A z serwisem
    > Pentaxa miałem kilka lat temu (w czasach zupełnej niszowości tego systemu)
    > bardzo dobre doświadczenia - szybko, kompetentnie i za całkiem przyzwoitą
    > cenę.

    Osobiście mam komplet dobrych doświadczeń z serwisami (sony, canona,
    kodaka), ale to o nie świadczy o tym że to najlepsze serwisy świata :)
    Sytuacje związane z naprawami są bardzo drażliwymi tematami i często
    użytkownicy wydają swoje sądy. Jak ktoś upuścił aparat, a usterka wyszła
    dopiero po jakimś czasie to trudno serwis raczej jest niewinny.

    > Niestety tak było kiedyś - nowsze moje doświadczenia z serwisem
    > Pentaxa już tak dobre nie są - ale na włąsnej skórze mogłem się przekonać,
    > że 'egzotyczne' firmy mogą mieć lepszy serwis niż rynkowi potentaci.

    Mało kto chwali serwis, a jak tylko coś nie tak to krzyki pod niebiosa :)
    Chyba wyjątkowo trudno ocenić czy żytnia tak bardzo zła, a czy to co można
    czasem przeczytać to radosna fantazja użytkownika czy prawda.

    O kłopotach miałem na myśli raczej to, że w razie potrzeby trzeba czekać
    na części i naprawa pewnie się przedłuża. Fakt, że niestety słychać głosy,
    że różnie u pentaksa bywa z sewisem na gwarancji. Póki co chyba wciąż olek
    najlepszy w tym względzie, bo leiki to mało kto ma.

    > Czym innym są testy robione przez przeciętnego amatora, czym innym testy
    > publikowane przez portale które są uważane za poważne i opiniotwórcze. Tym
    > pierwszym można wybaczyć dużo więcej błędó merytorycznych niż drugim.

    Ależ wręcz przeciwnie - w świecie Internetu to wszystko jedno, bo ciągle
    musisz zachować świadomość i nieufność, a dopóki tego nie zrobisz to
    będziesz żył w świecie manipulacji :)
    Wyobraź sobie, że bezczelność sięga tego stopnia, że panowie opiniotwórczy
    redaktorzy potrafią zadzwonić do kilku firm i zacząć rozmowę tak "dzień
    dobry, jesteśmy z ..., właśnie przygotowujemy materiały do testu ..., czy
    są państwo zainteresowani reklamą?". Kwestia dotyczy branży fotograficznej
    i jest autentyczna.
    Dalej nie sięgając daleko - jest sobie nieopodal agencja marketingowa,
    jedną z jej usług jest promowanie, pozycjonowanie i nowoczesne techniki
    marketingu. I teraz wyobraź sobie, że firma ta podpisuje umowy z
    bloggerami, którzy mają płacone za PR. Obejmuje to fora, blogi, komentarze
    itd. Kilka akcji w ich wykonaniu widziałem - to jest nie do odróżnienia od
    prawdziwej i rzeczowej opinii. Pomyśl tylko ile dziennie można takich
    sponsorowanych tekstów spłodzić.
    Dlatego polecam Ci nieufność - tu nie ma wybaczania czy obrażania się,
    teorie spiskowe może i w części się potwierdzają, ale wciąż zostaje
    człowiek, który ma chociażby jakiś humor, jakąś taktykę, aż wreszcie swoje
    sympatie, przyzwyczajenia czy ograniczony czas na test. Jak chcesz mieć
    swoje zdanie to sam sobie je wyrób, ale bez jakiejkolwiek wyroczni.

    > A dlaczego uważasz, ze ja się przejmuję i nie robię zdjeć? Może faktycznie
    > osattanio robiłem mniej - ale to kwestia naturalnej sezonowości - robię
    > głównie różne robactwo, a w zimie raczej trudno je w naszym klimacie
    > spotkać:-)

    Dlatego, że Ty i nie tylko Ty już któryś raz przytaczasz te sprawy i nimi
    się przejmujesz jak by stanowiły przeszkodę w fotografowaniu. Serio mówię
    - to wraca jak bumerang.

    > A gdyby mi zamiast tego sportowego auta zasugerował praktyczne kombi, ale
    > z silnikiem zapewniającym przyspieszenie i prędkość maksymalną
    > porównywalne z tym sportowym to może jednak dałoby mi to do myślenia - i
    > być może zmieniłbym swój wybór?

    Równie dobrze to może być tylko strata czasu, lepiej zapytać dlaczego chce
    sportowe i może wprost z tego wyniknie, że rzeczywiście o to chodzi.

    > Sugerujesz spiskową teorię?;-)

    Raczej wyrachowanie.

    Po drugie nie wierzę, że pentax jest w stanie wydać grube pieniądze na
    reklamę i zwrócić to w zysku przy takiej ofercie. Musieli zacząć w ofercie
    z produktem półkę tańszym.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564